Gjest Student89 Skrevet 18. oktober 2010 #1 Skrevet 18. oktober 2010 Hei. Mann på snart 22 år her. Har i det siste hatt en mistanke om at jeg begynner å få noe dårligere syn. Hvor vil det være best å få undersøkt dette?
*Numi* Skrevet 18. oktober 2010 #3 Skrevet 18. oktober 2010 Dra til en optiker. Synsam, Brilleland, Interoptik eller noe.
Gjest Helli_belli Skrevet 18. oktober 2010 #4 Skrevet 18. oktober 2010 Nille vel. Selger masse billige briller der.... Nei.. selvfølgelig går du til en optiker!
Gjest Student89 Skrevet 19. oktober 2010 #5 Skrevet 19. oktober 2010 Men en optiker vil vel alltid anbefalle det å bruke briller? Pga de skal jo tjene penger.
PecanPie Skrevet 19. oktober 2010 #6 Skrevet 19. oktober 2010 Er det ikke greit å finne ut hvorfor du har fått dårligere syn (nærsynthet, sykdom e.l.), hvor dårlig syn du har og hvilke brilleglass/linsestyrke optikere anbefaler? Du månok ikke kjøpe briller der og da.
LukaFrost Skrevet 19. oktober 2010 #7 Skrevet 19. oktober 2010 Specsavers og Brilleland er vel di billigste kjedene tror jeg. Hos Specsavers har de div tilbud. jeg har kjøpt 2 for 1 de siste gangene jeg har kjøpt briller. Du fårfaktisk komplett brille til så lite som 300 kr. Jeg anbefaler deg å teste synet ditt. Får du briller med riktig styrke kan du slippe unna hodepine.
Tinker8ell Skrevet 19. oktober 2010 #8 Skrevet 19. oktober 2010 du må aldri kjøpe noe bare bare fordi du er hoss en optikker. ta en tur, de sjekker også.for sykdommer..
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 19. oktober 2010 #9 Skrevet 19. oktober 2010 Du blir ikke tvunget til å kjøpe noe hos optikern, men det er en fordel siden det er dem som har testa synet ditt Og hvis du faktisk ikke har noen synsproblemer vil de ikke selge deg noe - fordi det er farlig for øynene dine.
SmallTalk Skrevet 19. oktober 2010 #10 Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Men en optiker vil vel alltid anbefalle det å bruke briller? Pga de skal jo tjene penger. Nei, ikke dersom du ikke trenger det. Og er du i grenseland så får du ofte beskjed om å se det an og heller komme tilbake dersom du fortsatt skulle slite. I tillegg sjekker de øynene dine for diverse øyesykdommer, og dersom det skulle være en sykdom som fører til at du har dårlig syn blir du sendt normalt sett sendt videre til øyelege for vurdering. Uansett, så er optiker eneste mulighet for å sjekke synet. Dette er ikke noe øyeleger gjør, unntatt på barn under 7 år og på personer med øyesykdommer. PS: Normalt sett så er det egne selgere som tar seg av brillesalg. De fleste optikere tar seg kun av det kliniske. Dersom du er virkelig redd for å bli utnyttet, så kan du jo alltids bestille deg time hos studentene på HiBu. De trenger alltid prøvekaniner, er relativt billige og selger absolutt ikke briller. Endret 19. oktober 2010 av SmallTalk
Gjest Applestore Skrevet 19. oktober 2010 #11 Skrevet 19. oktober 2010 Første gang jeg var hos optiker, fikk jeg ikke briller, fordi de ville vente å se om synet ble dårligere. Neste gang gikk jeg til Speacsavers og da fikk jeg briller fordi jeg fortsatt var plaget. Så nei, de gir deg ikke briller med mindre du trenger det.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #12 Skrevet 19. oktober 2010 Da jeg var hos optiker fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde dårlig syn, men siden jeg hadde vanskelig for å fokusere foreslo han at jeg kunne bruke lesebriller (lettere å fokusere når ting er tydeligere og større). Men det var fullstendig opp til meg.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #13 Skrevet 19. oktober 2010 I tillegg så betaler du jo for selve synsprøven. Ingenting du får gratis. Kom deg til optiker du å få avklart hvorfor synet ditt er blitt dårligere.
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2010 #14 Skrevet 20. oktober 2010 Men en optiker vil vel alltid anbefalle det å bruke briller? Pga de skal jo tjene penger. Prøv å gå til en baker. Han vil trolig ikke prøve å selge deg briller ;-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå