Gå til innhold

Rekrutteringsbyrå bank og finans

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har begynte å kikke litt på stillinger og ønsker noe innen bank og finans. Det er noen stillinger ute på markedet, men veldig få utlyste. Jeg ønsker derfor tips om rekrutteringsbyråer folk har god erfaring med. Har ikke vært så veldig fornøyd med alle byråer, spesiellt ikke manpower, har derfor tro på litt mindre og spesialiserte byråer. Jeg har jobb i dag, så poenget er ikke å finne noe så raskt som mulig, men å få en bra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Via disse byråene får du deg kun jobb i dagligbank og støttefunksjoner. Så det kommer ann på hva du vil jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Via disse byråene får du deg kun jobb i dagligbank og støttefunksjoner. Så det kommer ann på hva du vil jobbe med.

Mulig du ikke leste innlegget mitt så veldig nøye. Mange banker bruker faktisk byråer til å rekruttere lederstillinger også, så det er klart det ikke er umulig å få seg en bra jobb gjennom de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig det, leste vikarbyrå, ikke rekrutteringsbyrå!

Men tror den letteste veien er inn via en ordinær stillingsannonse, de fleste rekrutterer via annonserer. Hvis du tar en titt i DN ligger det ute hvem som rekruttere for de ulike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig det, leste vikarbyrå, ikke rekrutteringsbyrå!

Men tror den letteste veien er inn via en ordinær stillingsannonse, de fleste rekrutterer via annonserer. Hvis du tar en titt i DN ligger det ute hvem som rekruttere for de ulike.

Jo, men alle stillinger blir ikke lyst ut, og det er enorm forskjell på ulike rekrutteringsbyråer, derfor spør jeg her etter anbefalinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste stillinger blir besatt internt.

Hvis du ikke holder et utrolig nivå, med meget relevant kompetanse og utdanning høres det litt ambisiøst ut å få en av lederstillingene som ikke lyses ut. Men alt er mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste stillinger blir besatt internt.

Hvis du ikke holder et utrolig nivå, med meget relevant kompetanse og utdanning høres det litt ambisiøst ut å få en av lederstillingene som ikke lyses ut. Men alt er mulig :)

Det er ikke en lederstilling jeg er på jakt etter. Kan du ikke bare akseptere at jeg ønsker å høre andres erfaringer fra ulike rekrutteringsbyrå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg har god erfaring med Manpower og rekrutterer til bank også. Men Manpower er så store at du må stå på for å vise dem at de faktisk skal bruke nettopp DEG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med Manpower og rekrutterer til bank også. Men Manpower er så store at du må stå på for å vise dem at de faktisk skal bruke nettopp DEG.

Grunnen til at jeg ikk ønsker manpower er at jeg har vært på intervju gjennom dem tidligere. Var litt usikker på om stillingen var noe for meg, men valgte å møte opp fordi jeg kanskje kunne bli positivt overrasket. Dessverre fant jeg ut i løpet av intervjuet at stillingen absolutt ikke var noe for meg, greit nok det. Det som var ille i denne saken her var at Manpower ringte og skjellte meg ut fordi intervuet hadde gått dårlig. De kunne heller ha beklaget at jeg ikke fikk jobben og strøket meg fra listen i stillhet, men i stedet kjeftet og kjeftet de selv om jeg prøvde å avslutte samtalen for å få lagt på rører flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Grunnen til at jeg ikk ønsker manpower er at jeg har vært på intervju gjennom dem tidligere. Var litt usikker på om stillingen var noe for meg, men valgte å møte opp fordi jeg kanskje kunne bli positivt overrasket. Dessverre fant jeg ut i løpet av intervjuet at stillingen absolutt ikke var noe for meg, greit nok det. Det som var ille i denne saken her var at Manpower ringte og skjellte meg ut fordi intervuet hadde gått dårlig. De kunne heller ha beklaget at jeg ikke fikk jobben og strøket meg fra listen i stillhet, men i stedet kjeftet og kjeftet de selv om jeg prøvde å avslutte samtalen for å få lagt på rører flere ganger.

Hvis du gjørde en veldig dårlig figur på intervjuet så går jo det utover Manpowerkonsulenten, som har plukket ut deg som kandidat. Når oppdragsgiver ser at konsulenten har plukket en helt udugelig kandidat så tar det seg jo ikke så godt ut (ikke ment som at du er udugelig, men du skjønner hva jeg mener).

Det er jo ikke greit å skjelle ut deg likevel da, men, men jeg skjønner at de blir lite begeistret dersom du møter uforberedt og uinteressert på intervju.

Men, uansett, du kan jo legge inn CVen din hos de store investeringsbankene og rådgivningsfirmaene, det kan lønne seg å ha noen åpne søknader liggende her og der. Plutselig en dag ringer det noen med en jobbåpning som passer deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du gjørde en veldig dårlig figur på intervjuet så går jo det utover Manpowerkonsulenten, som har plukket ut deg som kandidat. Når oppdragsgiver ser at konsulenten har plukket en helt udugelig kandidat så tar det seg jo ikke så godt ut (ikke ment som at du er udugelig, men du skjønner hva jeg mener).

Det er jo ikke greit å skjelle ut deg likevel da, men, men jeg skjønner at de blir lite begeistret dersom du møter uforberedt og uinteressert på intervju.

Men, uansett, du kan jo legge inn CVen din hos de store investeringsbankene og rådgivningsfirmaene, det kan lønne seg å ha noen åpne søknader liggende her og der. Plutselig en dag ringer det noen med en jobbåpning som passer deg :)

Helt uakseptabelt etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hm ...

Jeg var på svært mange intervju for Manpower da jeg fikk nåværende jobb. Det var ikke meg som var problemet, men oppdragsgivere som var svært usikker på hva de ville ha.

Det hører ingen steder hjemme å skjelle ut kandidaten - men en debriefing om hvorfor det gikk galt hører med.

Jeg sa rett ut at enkelte steder manglet kjemi totalt, et annet sted var oppdragsgivers økonomi og forestillingsevne om hva de kunne få for det de var villige til å betale helt ute av sync. De sløste med både Manpowers og min tid og jeg sa nei til 3. intervju etter å ha satt hardt mot hard.

Konsulenten er ofte medskyldig i at et intervju går dårlig for da har de sendt feil kandidat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm ...

Jeg var på svært mange intervju for Manpower da jeg fikk nåværende jobb. Det var ikke meg som var problemet, men oppdragsgivere som var svært usikker på hva de ville ha.

Det hører ingen steder hjemme å skjelle ut kandidaten - men en debriefing om hvorfor det gikk galt hører med.

Jeg sa rett ut at enkelte steder manglet kjemi totalt, et annet sted var oppdragsgivers økonomi og forestillingsevne om hva de kunne få for det de var villige til å betale helt ute av sync. De sløste med både Manpowers og min tid og jeg sa nei til 3. intervju etter å ha satt hardt mot hard.

Konsulenten er ofte medskyldig i at et intervju går dårlig for da har de sendt feil kandidat.

Ja, hun sendte meg til et intervju jeg i utgangspunktet var overkvalifisert for, og som ikke var helt det jeg så etter. Men jeg trengte jobb og var litt desperat så jeg syntes det var verdt å sjekke ut, men ble negativt overrasket. Jeg innrømte selv at det gikk dårlig og trodde jeg ikke hadde fått jobben, noe konsulten bekreftet, hvorfor da fortsette å skjelle meg ut? Dette er årsaken til at jeg ikke ønsker å bruke dette selskapet igjen, og heller ikke anbefaler det til noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I firmaet jeg jobber bruker vi Adecco og Kelly Services når vi skal ha nye medarbeidere. Vi annonserer ikke selv og har alltid fått de riktige medarbeiderne via disse firmaene.

Endret av Bernina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...