Lalle Skrevet 18. oktober 2010 #1 Skrevet 18. oktober 2010 Det er sikkert fler som ikke tåler såpe her. Da lurer jeg på, har dere fått en diagnose, eller vet dere hvorfor? Ingen hjelp av legen å få for min datter, hun er ganske fortvila. Må bare opplyse at hun kan bruke shampoo, men passe seg får så ikke shampooen renner nedover kroppen når hun er ferdig å vaske håret. Hun har psoriasis, men det skal ikke ha noe å si. Takknemlig for svar.
SmallTalk Skrevet 18. oktober 2010 #2 Skrevet 18. oktober 2010 Tåler ikke såpe, som i hva? Utslett eller eksem? Tørr hud? Huden blir for liten? Det kan være ganske mange grunner til at man ikke tåler såpe eller reagerer på det, og det slår ut i ganske mange forskjellige varianter. Jeg tålte ikke såpe når jeg var mindre, og fikk skikkelig sår og irritert hud, men det har gått seg til med årene. Hjalp også å være nøye på hva slags såpe som kom nær huden min. Lano gir meg f.eks fortsatt utslett og eksem, samt at den får huden min til å krympe et par hakk. Heldigvis har jeg aldri reagert på shampo før. Jeg vet om en del som ikke kan bruke vanlig shampo pga at de reagerer på sulfatet i shampoen. Det kan kanskje være noe liknende i vanlig såpe?
Lalle Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2010 Glemte å si at hun klør over lengere tid etter at såpen har vært i kontakt med huden. Hun er nå 21 år og hatt det slik siden hun var ganske lita. Fra 3-4 års alder.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå