Gå til innhold

Hærverk på bil


Tarindrelle

Anbefalte innlegg

Var så heldig at noen pøbler har gjort hærverk på bilen min natt til søndag.

Har knekt av sidespeilet på bilen, så det må kjøpes nytt.

Har fått det politianmeldt, og ringte i dag til Gjensidige forsikring, hvor jeg har del-kasko.

Fikk beskjed om at hærverk ikke blir dekket av del-kasko, men når jeg ser på nettsidene deres ser det ut til at ingen av forsikringene deres dekker hærverk? Stemmer dette? Noen som vet?

her er link til side med oversikt over forsikringene og hva de dekker:

https://www.gjensidige.no/no/0/Privat/Forsikring/Kjoretoy/Bilforsikring

Er det bare dersom politiet får tak i gjerningsmennene at jeg har mulighet til å få noe penger tilbake? -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min nye bil som kun var 1 mnd gammel ble herpet. Dør og tak bulket. Du kan trygt si at jeg gråt. Eneste gangen jeg har hatt anledning til å kjøpe meg ny bil. Måtte ta alt på egen kappe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj, stakkars deg :(

Men hvilken type forsikring hadde du då, sida du også måtte betale alt selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer kanskje an på hvordan hærverket klassifiseres?

Jeg har hatt to innbruddsforsøk i bilen, hvor begge forsøk var mislykket, men har endt med noen skader (knust frontrute, riper og ødelagt låssylinder)

Vil ikke disse skadene gå under innbrudd? Og vil ikke brukket sidespeil som du nevner gå under tyveri? Slik at om man har forsikring som dekker innbrudd og tyveri, vil disse dekkes av forsikringen?

Kanskje jeg er helt på jordet her, ettersom jeg ikke har blandet inn forsikringsselskapet i "mine" innbruddsforsøk, men virker logisk i mine øyne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, selve sidespeilet er brukket av, men henger fast etter noen kabler. Men sjølve speilet er faktisk borte, og kan ikke finne noen glasbrot, så den er jo faktisk stjålet.

Og tyveri skal også del-kasko dekke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB #2 her.

Innbrudd og innbruddsforsøk har alltid blitt dekket. Hærverket jeg hadde måtte jeg ta på egen kappe.

Jeg parkerte en gang opp på halve fortauet for bare å stikke innom et hus for å levere noe. Tok meg 2 min. Da var sidespeilet mitt knust og brukket. Var bare å ta det på egen kappe.

Sikkert svar får du om du ringer forsikringsselskapet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...