AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2010 #1 Skrevet 18. oktober 2010 Overskriften sier vel mye, men jeg har likevel lyst til å høre om deres erfaringer.. (Forståelig nok, så holder jeg dette anonymt, og noen episoder er endret litt, for at det ikke skal bli for gjenkjennelig...) For hva forventer dere at forloveren hjelper til med, og hvor mye av det forloveren foreslår går dere faktisk med på? Min bestevinne var for meg det naturlige valget, siden vi har holdt igjennom i tykt og tynnt, og alltid vært der når det har røyna på. Men jeg førler meg så overkjørt i ett og alt. Hun mener det nok sikkert godt, men hun er heler ikke lett å si i mot om jeg ikke liker forslaget. Hun har til nå, på eget initiativ: * funnet slør, sko og veske til kjolen som jeg har bestillt. * Bestemt at hun skal ta bryllupsbildene (hun er en ok fotograf, men jeg kunne tenkt meg en bestemt fotograf som jeg liker) * avfeid mitt smykkevalg med at "det er ikke "brudete" nok. * Funnet ut hvilke blomster jeg skal ha i buketten, knapphullsblomster og i annen dekor + satt opp fargetema. (greie blomster i hvertfall! ) * forhørt seg med "en kompis som spiller i band" om levende musikk, (aner ikke hva han spiller eller hvor mange de er, men vi hadde i prinsippet tenkt oss DJ) Og sånn fortsetter det...
Pasjonsblomst Skrevet 18. oktober 2010 #2 Skrevet 18. oktober 2010 (endret) hun kupper helt klart brullypet ditt.. Dette er DINE valg i DITT brullyp. Hvis du kun ønsker hjelp med akkurat det du ønsker hjelp til, så bør du spesifisere dette til henne (altså si det rett ut til henne) snarest mulig. Klart hun mener det og at hun synes det er kjekt å ordne for deg, Kanskje hun forventet at dette var hennes oppgaver? Men når du tydeligvis reagerer negativt så må noe gjøres.. Mottoet må vel være: avklare forloverens rolle før, under og etter brullypet, FØR oppstart. edit: stusset også på hennes forslag om å være fotograf.. Høres ut som en dårlig ide å kombinere med forloverrollen, hun bør ha ledig tid til å fikse slep, sminke, ordne med småting for deg. og VÆRE med på bildene. hehe Endret 18. oktober 2010 av Aurelia
FruN Skrevet 18. oktober 2010 #3 Skrevet 18. oktober 2010 Uhm...ikke engang mora mi hadde finni på slike ting uten at jeg nevnte det....
Montefalco Skrevet 18. oktober 2010 #4 Skrevet 18. oktober 2010 Dette kan umulig være noe problem. Når det gjelder alt annet enn kjolen, kan du si at din tilkommende mann faktisk har lyst til å være med på planleggingen, og at du må ta dette med han.
Sapree Skrevet 18. oktober 2010 #5 Skrevet 18. oktober 2010 Forlovere skal ikke ha flere oppgaver enn de jeg har funnet her: http://www.bruderingen.no/forlover.htm Forlover har ikke rett til å bestemme hvilke klær, farger, fasonger osv osv DITT bryllup skal ha. Du bør si til henne at det kan jo hun heller bestemme i sitt eget bryllup enn å ta over ditt.. Det er lov med råd og vink, men ikke å ta helt av..
Anglofil Skrevet 19. oktober 2010 #6 Skrevet 19. oktober 2010 Dette virker voldsomt ja, og det må du si til henne. Min forlover vil kun egentlig bare støtte meg i prosessen, men er ikke med i beslutningene som tas. Mvh Yvonne
Hera22 Skrevet 19. oktober 2010 #7 Skrevet 19. oktober 2010 Etter å ha lest startinnlegget ditt, så er det tydelig at forloveren din overstyrer deg og dine ønsker. Du må huske at det er din dag,og at det faktisk er du som skal gifte deg,IKKE forloveren.... Du må rett og slett ta en prat med henne, og forklare at du setter pris på at hun hjelper deg osv, men at du vil bestemme selv hvilke smykker, slør, fotograf,musikk osv du ønsker å ha i DITT bryllup. Du kan også nevne at du gjerne vil høre hennes meninger og råd, men at det er opp til deg å ta avgjørelsene;) Hvis den dagen kommer da jeg skal gifte meg, skal jeg selv finne ut hva jeg forventer av en forlover, og gjøre det klart at jeg gjerne vil ha råd og meninger om div ting:) For en forlover skal være tilstede for bruden:)
Jade Skrevet 19. oktober 2010 #8 Skrevet 19. oktober 2010 Vær bestemt og si nei når du mener det! Ta gjerne i mot råd, men når hun sier "du skal...", så sier du; "takk for råd, men jeg har bestemt meg for å..." el.l.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2010 #9 Skrevet 20. oktober 2010 ts her: fikk akkurat sms av forloveren min! Hun har satt opp et treningsprogramm til meg nå, sånn at " du kan få lange slanke muskler, og bli kvitt den bulken på magen". hun gav og telefonnummeret til en tannlege som er "kjempeflink på bleking av tenner".... her må det nok strek lut til....
Gjest Mahareth Skrevet 20. oktober 2010 #10 Skrevet 20. oktober 2010 I mine øyne går forloveren din langt, langt, langt over streken.
^me^ Skrevet 20. oktober 2010 #11 Skrevet 20. oktober 2010 ts her: fikk akkurat sms av forloveren min! Hun har satt opp et treningsprogramm til meg nå, sånn at " du kan få lange slanke muskler, og bli kvitt den bulken på magen". hun gav og telefonnummeret til en tannlege som er "kjempeflink på bleking av tenner".... her må det nok strek lut til.... jeg hadde tatt meg en ganske så alvorlig samtale med forloveren og satt streken veldig klart for henne!
Lulilelu Skrevet 20. oktober 2010 #12 Skrevet 20. oktober 2010 Herregud stakkars deg. Det er ikke slik det skal være å ha forlover. En forlover skal være en støtte gjennom planleggingen. Hun skal stille opp hvis bruden trenger hjelp, gi råd og være en som bruden kan snakke om bryllup med. Forlover skal ikke bestemme noe som helst annet utdrikkingslaget.
kvn84 Skrevet 20. oktober 2010 #13 Skrevet 20. oktober 2010 Glad jeg har bestekompisen min te forlover jeg... han ska bare møte opp i kirken sier han;) hehe! Ville nok tatt meg en liten prat med den forloveren
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2010 #14 Skrevet 20. oktober 2010 Greit, hun er litt i overkant engasjert, men det høres da bare ut som om hun veldig gjerne vil hjelpe til, og så tar det litt av. Du vet vel selv også om hun er den typen til vanlig? Men du kan ikke gjemme deg bak at det er vanskelig å si nei til henne, det må du tørre om du ikke vil stå der med rart band og gal veske på bryllupsdagen. Foreløpig har hun ikke bestemt noen ting, for den eneste måten hun kan bestemme noe på er om du lar henne gjøre det. Jeg tror ikke du trenger å gjøre dette så dramatisk og "vise henne hvor skapet skal stå ", bare si at du synes det blir litt mye og at du og mannen din synes det er koselig å bestemme dette sammen. Det er ingen vits i å lage et stort problem over at hun er (litt for) interessert, det hadde da vært mye verre om hun ikke brød seg i det hele tatt?
lilleGrethe Skrevet 20. oktober 2010 #15 Skrevet 20. oktober 2010 Det er hyggelig å få hjelp, men det er grenser. Det er faktisk du og mannen din som skal gifte dere - det er dere som bestemmer. Det kan hende forloveren trenger å bli minnet på dette. På hvilken måte må du bestemme selv - det kommer jo an på hvordan hun er som person, og forholdet dere imellom. Her er noen forslag: Den humoristiske måten: Når det blir for mye: "Nå må du ikke bruke opp alle de gode idéene på bryllupet mitt da, spar litt til det er din tur". Eller du kan avfeie hver enkelt bemerkning med noe slikt: takk for tips, men vi har allerede bestemt.. vi får se, Mannen og jeg har snakket om... det var en god idé, den skal vi nok vurdere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå