Gå til innhold

Rød i ansiktet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann, jenter (og gutter?). Jeg har et aldri så lite problem som har plaget meg litt de siste årene.

Hver gang jeg er i en sosial situasjon, som en fest e.l, blir jeg veldig fort varm og litt rød i ansiktet. Dette plager meg litt, og jeg er alltid bekymra for at folk skal kommentere det. Har prøvd å være litt selvironisk, men det er vanskelig.

Noen som har noen tips for hvordan jeg kan lindre varmhetsfølelsen og kanskje ikke bli fullt så rød? Vet det har hjulpet meg litt å puste dypt og fokusere på å slappe av, men ikke alltid.

Takk for tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme problem som deg. Først og fremst prøver jeg å la vær å tenke på det, for da blir det bare verre, ellers gjør jeg som deg og puster dypt og prøver å slappe av. Dessverre hjelper ikke dette så ofte for meg. Har heller ikke funnet andre måter som hjelper, dessverre.

Skrevet

Har samme problem som deg. Først og fremst prøver jeg å la vær å tenke på det, for da blir det bare verre, ellers gjør jeg som deg og puster dypt og prøver å slappe av. Dessverre hjelper ikke dette så ofte for meg. Har heller ikke funnet andre måter som hjelper, dessverre.

Okei. Fikk et tips fra en på et annet forum om å "forestille meg isposer mot kinnene", men dette hjalp dessverre ikke for meg. Du kan da prøve det :)

Skrevet

Har ikke noe vidunder svar, men ikke bry deg hva andre tenker!

du får røde kinn i sosiale situasjoner. so what??!!

Det er jo ikke ett problem i seg selv, men du som gjør det til det :)

Bryr folk seg om at du har røde kinn så er det de som har ett problem :jepp:

Skrevet

Hva med å ta på en concealer/foundation med grønnskjær? Og så pudder oppå der igjen, og evnt bittelitt rouge under kinnbenene.

Skrevet

Hva med å ta på en concealer/foundation med grønnskjær? Og så pudder oppå der igjen, og evnt bittelitt rouge under kinnbenene.

Hahaha, ta what på what og putte i what? :D

Er mann, burde kanskje nevnt det. Men det plager meg fortsatt. Dog, sminke er inget alternativ for meg dessverre..

Skrevet

Hehehe! Beklager! Sjekket ikke om du var gutt eller jente! :)

Nei, da blir det vanskelig med sminke :P

Skrevet

Har hørt om noen som faktisk kan operere(?) bort rødmen fra kinnene, men hvor helsefarlig det er vet jeg ikke. Kan ikke tro at det er spesielt sunt. Men så er det vel for de som er EKSTREMT plaget med det også kanskje.

Har desverre ingen profesjonelle tips, men kanskje prøv å klyp deg selv litt hardt i armen når du kjenner at du begynner å bli rød, for å få tankene over på noe annet?

Skrevet

Lurer på om jeg har sett noe på dette tidligere? Har du prøvd å søke? Har dessverre heller ingen gode råd, da jeg sliter med det samme selv. Prøver å ikke la meg merke med det, men det er jo utrolig ubehagelig.

Skrevet (endret)

Heisann, jenter (og gutter?). Jeg har et aldri så lite problem som har plaget meg litt de siste årene.

Hver gang jeg er i en sosial situasjon, som en fest e.l, blir jeg veldig fort varm og litt rød i ansiktet. Dette plager meg litt, og jeg er alltid bekymra for at folk skal kommentere det. Har prøvd å være litt selvironisk, men det er vanskelig.

Noen som har noen tips for hvordan jeg kan lindre varmhetsfølelsen og kanskje ikke bli fullt så rød? Vet det har hjulpet meg litt å puste dypt og fokusere på å slappe av, men ikke alltid.

Takk for tips!

Hmm..rødme med andre ord da? Det er jo pain! Kommer vel litt ann på hvorfor man rødmer hva man kan gjøre med det. Mener det er noe som heter "rødmeforeningen" eller noe sånt, og det er folk som rett og slett - uten noe grunn - er plaget av veldig veldig rødming. Ellers er det vel sånn at folk kan rødme/varme i ansiktet osv. hvis de har litt tendenser til sosial angst og da f.eks. er i en situasjon de bevist/ubevist er ukomfortable med. Da er vel eksponeringstrening veien å gå. Men spørs lissom litt på hva årsaken er da, men uansett kjipt såklart! Hva tror du det er da?

Endret av kristian82
Skrevet

Hjelper å ta noe kaldt i ansiktet!!! Feks. ølglass? Eller hvis du er kald på henda, kan du ta henda i ansiktet og bare si "så varmt det er her" for å "unnskylde" den merkelige oppførselen. Sitt ved et åpent vindu, hvis du har for mye klær, kle av deg osv. Det hjelper litt. Tro meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...