Gå til innhold

Hvilken dyrebutikk er den beste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei!

Hvilken dyrebutkk i Norges land syns du er den beste? Hva gjør denne til den beste? Og hva skiller butikken fra andre dyrebutikker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har alltid gått til tropehagen, kanskje fordi de er mest utbredt og de har butikker mange plasser? Hvertfall i Tr.heim.

Men liker også hund som hobby, de har så mye rart og har flinke ansatte:)

Skrevet

Denne er lokalt i Bergen, men så langt jeg har funnet så er det inge som slår Midtun Zoo. Hyggelig betjening, gode priser og stort utvalg.

Gjest Avocado
Skrevet

Jeg kjører faktisk litt ekstra for å handle i en dyrebutikk som prioriterer den maten jeg skal ha (vom og hundemat). De har flere frysere, og de har system på de mange forskjellige variantene. Kunden får plukke selv, det går så raskt og enkelt for seg. De jukser aldri med rabattordningen og de går aldri tomme (som to andre butikker jeg har handlet i). De har stor gratis parkeringsplass utenfor, og ellers mange typer godbiter og sunn snacks til hunden. Synes utvalget av hundeutstyr er bra også.

Dette er en Tropehagen Zoo butikk, men det er også den butikken jeg helst ikke vil handle i pga stressete parkering, dårlig utvalg av V&H og kaos i fryseboksen + at det irriterer meg at de ikke gir den obligatoriske rabatten for å kjøpe 10 pølser om gangen. Er heller ikke særlig imponert over utvalget av hundeutstyr, men ser at de satser på helt andre områder enn det jeg er interessert i. Det er så enkelt som at jeg ikke har liten hund og virkelig kan styre meg for søte morsomme detaljer, jeg tenker brukervennlighet og sunnhet -det får jeg i den andre butikken.

Den butikken jeg liker jobber i tillegg for det lokale hundemiljøet, og jeg liker å legge igjen pengene mine hos slike folk.

Skrevet

På vestlandssiden; Min beste venn!(tidl.norske zoo og frø)

ingen over,ingen ved siden.

godt utvalg,hyggelig betjening og all over god kvalitet på tingene.

og viktigst av ALT;dyrene der har det bra i rene bur,godt belyst og ok plass!!

er fåtall av dyrebutikker som har så bra forhold for dyrene har jeg merket meg.

Ellers er tropehagen ok også,små bur men de har det som regel rent og lyst i alle fall.

ser noen har nevnt midttun zoo som mega bra...da har du IKKE sett hvordan dyrene deres har det!!

stakkars kaninene er stablet i "høyblokkbur",skitten,mørkt og trangt,gjerne 3-4 kaniner på 1x1 meter bur.

Rottene og de øvrige smådyrene har det likeså,og formering skjer totalt ukontrollert.kjenner flere som har kjøpt dyr derfra som har vært drektige,både kaniner og mus.

så kan man spørre seg om foreldrene er bror/søster o.l...som det desverre ofte er.

Luften der dyrene er er også helt forferdelig,de er stengt inne på et eget lukket rom som stinker :fy_fy:

Har også hørt at de er anmeldt til mattilsynet flere ganger,dette har jeg ikke håndfaste bevis på men om det er noe i det så sier jo det sitt.

Et kjapt google-søk viser at det er flere enn meg som reagerer på denne butikken: Min lenke

Min lenke

Håper flere tar seg tid til å tenke litt på dyrene som er i butikkene neste gang dere er ute og handler,alt for mange tenker bare på hvilke ting butikkene har og ofrer ikke dyrene en tanke.

Har ved flere anledninger kommentert til betjeningen hva jeg synes om at dyrene sitter i skitne trange bur,i håp om at det gir de en oppvekker og ordner til bedre forhold for de :tristbla:

Skrevet

Mulig jeg er kynisk, man har aldri vært i levende dyr-seksjonen i noen dyrebutikker. Jeg går i dyrebutikker for å kjøpe utstyr og dyremat til mitt dyr.

For å være helt ærlig, så synes jeg ikke dyr burde handles med i dyrebutikker uansett. Hverken fugler, hamster eller noe.

Gjest Avocado
Skrevet

Mulig jeg er kynisk, man har aldri vært i levende dyr-seksjonen i noen dyrebutikker. Jeg går i dyrebutikker for å kjøpe utstyr og dyremat til mitt dyr.

For å være helt ærlig, så synes jeg ikke dyr burde handles med i dyrebutikker uansett. Hverken fugler, hamster eller noe.

Det er jeg helt enig i. Det finnes så mange seriøse oppdrettere av burdyr, egne foreninger har de også, med avlskriterier og gode kunnskaper som de aller fleste dyrebutikker ikke har. Det er f.eks. svært vanskelig å få tak i riktig strø til rotter, siden de ikke tåler flis fra bartrær. De fleste dyrebutikker selger også leker og utstyr som ikke er særlig dyrevennlige. De tenker på penger og hva som selger, og det er varierende med kunnskaper hos de ansatte.

Har en stygg historie der noen kjøpte en utemt papegøye på et halvt år fra dyrebutikk, de klipte flygevingene til blods og ga den ferske eieren råd om papegøyetemming som har ført til at han etter 3 år fremdeles er livredd.. De er på rett spor nå, men det kommer til å ta mange år å få ham trygg!

Personlig spør jeg aldri om råd i dyrebutikker lenger, jeg sjekker opp på nettet og hører med jungeltelegrafen før jeg kjøper noe som helst. De færreste liker levende dyr i butikk, men så lenge det finnes folk som kjøper dyrene fordi det er så synd på dem, så kommer de til å fortsette.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

En dyrebutikk på Torshov i Oslo er den foreløpig beste, fordi de IKKE selger levende dyr i sin butikk. Jeg er helt imot salg av levende dyr i butikk.

(digresjon: selv om jeg kjøpte en rotte nå i høst fra en dyrebutikk, men han var syk, redd og alene og jeg kunne ikke la han være der lengre)

Jeg bruker også Tam Alna. De selger dyr i denne butikken, men det føles litt bedre, da de har en egen klinikk der og veterinæren der er veldig flink med smådyr. Så jeg går hit en del pga denne veterinæren også.

Gjest Consensio
Skrevet

Husker ikke hva butikken heter, men den ligger i Sandefjord ut mot Granholmen. Høyre side like etter Jotunfabrikken.

Flott betjening og dyrene har det innmari godt der.

Istedenfor å ha små bur til marsvin og kaniner, så har de en kjempestor binge med leker, "huler" m.m.

Fuglene der har også veldig stor plass, blandt annet to papegøyer som var der tidligere som hadde digre bur, nesten som et eget rom.

Ble glad når jeg kom inn der og så hvordan dyrene hadde det :)

Gjest Consensio
Skrevet

Og TrooeZoo som ligger i Sandefjord den også, ved den store kirken.

Butikkeieren har ekstremt god kunnskap om fisk (nekter å ha saltvannsfisk i butikken fordi han mener de ikke skal holdes i så små akvarier). To av de ansatte der har veldig god peil på hunder og katter, en av de to har også en del peil på andre små dyr.

Resten av betjeningen har jeg ikke så god erfaring med.

Samme butikkeier driver også den butikken som ligger i Tempokrysset, hvor de har kun hunde og katteutstyr. De som jobber der har også veldig god kunnskap om hunder og katter.

Vil ikke nevne navn da ;)

Skrevet (endret)

Når jeg har tid eller likevel er i Bergen, går jeg helst på dyrebutikken på Galleriet. De har suverent utvalg til å være en såpass liten butikk, og prisene er overkommelige. Det virker også som om de tar godt vare på dyrene, selv om jeg må si meg enig med de som er imot salg av levende dyr i butikk.

Ellers går jeg på Midtun Zoo for å kjøpe kattemat og katteutstyr, siden de har best utvalg og rimelige priser. Jeg har aldri vært og sett på dyrenes forhold der, men det kommer jeg til å gjøre neste gang jeg er innom! Jeg har boikottet dyrebutikken på Bystasjonen fordi de har kampfisker i bittesmå glassbeholdere (kan tenke meg maks 2 liter), og selger dem som dekor... :( I Tyskland er det visstnok forbudt å selge akvarier på under 60 liter, i Sverige er det forbudt med gullfiskboller. På tide at Norge tar etter nå!

Endret av hikari
Skrevet

anonym som skrev om midttun sitt dyrehold lenger oppe her.

vil bare presisere at jeg ikke er FOR å selge dyr,helst burde det ikke vært lov i det hele tatt..men nå er det jo det så da mener jeg i alle fall at dyrene skal ha det best mulig i butikken de er i.

du som skrev om kampfisk i små beholdere..da må du i ALLE fall ta en titt hos midttun! :fnise:

der har kampfiskene små rom på tja...ca 0,5 liter,helt inntil hverandre.

alle vet jo at en kampfisk blir svært stresset av å ha andre kampfisker så nær hele tiden...hos midttun blir man gjerne anbefalt å kjøpe flere kampfisker sammen også. :filer:

Skrevet

Når jeg har tid eller likevel er i Bergen, går jeg helst på dyrebutikken på Galleriet. De har suverent utvalg til å være en såpass liten butikk, og prisene er overkommelige. Det virker også som om de tar godt vare på dyrene, selv om jeg må si meg enig med de som er imot salg av levende dyr i butikk.

Min erfaring med denne butikken er en helt annen når det kommer til dyreholdet. Har vært innom der noen ganger da det har vært helt ok, men stadig har de 3-4 voksne hamstere i samme lille buret (og joda, de sloss), de har hatt deguser i marsvinbur, og generelt er det alt for mange dyr på alt for liten plass. Kjøpte en av disse kamphamsterne der en gang da jeg syns fryktelig synd på den, og det som overrasket meg mest var at de ansatte var fullt klar over at de sloss, men det var visst helt greit, for begge var jenter :filer:

Skrevet

Min erfaring med denne butikken er en helt annen når det kommer til dyreholdet. Har vært innom der noen ganger da det har vært helt ok, men stadig har de 3-4 voksne hamstere i samme lille buret (og joda, de sloss), de har hatt deguser i marsvinbur, og generelt er det alt for mange dyr på alt for liten plass. Kjøpte en av disse kamphamsterne der en gang da jeg syns fryktelig synd på den, og det som overrasket meg mest var at de ansatte var fullt klar over at de sloss, men det var visst helt greit, for begge var jenter :filer:

Uff, det har jeg ikke sett... De få gangene jeg har tatt turen innom dyrene har det sett greit ut :(

Hvilke dyrebutikker i Bergensområdet selger ikke dyr? Den på Åsane Storsenter, har de dyr? Kan ikke huske å ha sett det der?

Skrevet

det er to butikker på åsane senter,tror d ene er buddy og det andre er min beste venn.mbv har dyr i alle fall,vet ikke hva buddy eller hva den nå heter har :)

Skrevet

Jeg har ikke sett en eneste dyrebutikk i Bergen uten dyr, så om noen vet om en så blir jeg kjempeglad!

Skrevet

Krizoo på Stokke/Sem (langs gamle e18) i tønsberg er det veldig god service, gode priser og godt utvalg!!

Gjest Consensio
Skrevet

Krizoo på Stokke/Sem (langs gamle e18) i tønsberg er det veldig god service, gode priser og godt utvalg!!

Både ja og nei. Et par av dem er skikkelig kunnskapsrike, flotte å prate med og det der.

Fiskene har det ikke alltid så bra der da. Det er vel det negative. Har fått helt vondt inni meg noen ganger når jeg har sett akvariene der.

Gode priser? De ligger helt greit til. Midt på treet. Utvalg? Ikke så bra. Flere ganger jeg har vært innom der og ikke funnet det jeg vil ha.

Derimot så bestiller de om jeg ber om det, det er et kjempepluss. Mange som sier de skal bestille inn, men som aldri gjør det likevel.

Skrevet

Både ja og nei. Et par av dem er skikkelig kunnskapsrike, flotte å prate med og det der.

Fiskene har det ikke alltid så bra der da. Det er vel det negative. Har fått helt vondt inni meg noen ganger når jeg har sett akvariene der.

Gode priser? De ligger helt greit til. Midt på treet. Utvalg? Ikke så bra. Flere ganger jeg har vært innom der og ikke funnet det jeg vil ha.

Derimot så bestiller de om jeg ber om det, det er et kjempepluss. Mange som sier de skal bestille inn, men som aldri gjør det likevel.

De har bedret seg med fiskene, de har hatt en periode hvor de ikke byttet vann ofte nok og hvor de ikke tok så godt vare på fiskene som de burde. Syntes de har bedre priser enn de fleste andre, og hvis du har vært innom i det siste vil du se at du har bredt utvalg i mat, hundebånd,halsbånd,seler, dekken, reflekser osv. Var der seinest i går for å kjøpe et dekken til hunden min, hvor jeg sleit med å bestemme meg fordi jeg fant 4 jeg "måtte" ha. Finnes vel grenser hvor mye man har plass til i en dyrebutikk, men syntes de har litt for dårlig utvalg blandt katte og gnagerting :)

Gjest Consensio
Skrevet

Så bra å høre at de tydeligvis har bedret seg litt da.

Det skal sies at jeg ikke har vært innom der det siste året, nettopp fordi jeg ikke likte helt dette med fiskene og slikt.

Kanskje de har bedret seg såpass at jeg gidder å ta turen innom igjen snart da :)

En butikk til som er veldig flinke er Villmarksliv i Larvik.

Dette er nok en av de litt dyrere butikkene, uten at jeg har sammenlignet priser da.

Jeg har mest erfaring med villmarksavdelingen hvor servicen er 110% og de kan virkelig det de prater om.

Hund/katt/fisk/gnager-avdelingen er veldig fin, oversiktelig og de har en del utstyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...