Gå til innhold

Intimbarbering

Fremhevede innlegg

Skrevet

Innimellom barberer jeg meg nedentil for å holde "busken i sjakk" :fnise:

Jeg aner ikke hva jeg gjør galt, men hver eneste gang, en dag eller to etter barberingen, blir jeg helt rødprikkete og sår rundt området.

Dette hender enten jeg bruker barberhøvel, maskin eller hårfjerningskrem.

Jeg har også prøvd å veksle mellom produkter/ barberkremer til sart hud, men det blir somregel like rødprikkete enten jeg bruker det ene eller det andre produktet.

Dette er forferdelig plagsomt, spesielt om sommeren- da det jo er litt greit å kunne gå i bikini på stranda, enn å gå med kne-sid shorts, liksom...

Kan noen si meg hva jeg gjør galt, eller komme med råd om hvordan bli kvitt de røde prikkene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å skylle det nybarberte området i kaldt vann sånn at porene lukker seg. Etter det, og i de påfølgende dagene, om jeg merker at huden blir irritert smører jeg på zinksalve og lar den sitte på en god stund, før jeg vasker den av.

Skrevet (endret)

Jeg leste om en metode som er veldig styrete, men er du desperat kan det hende du gidder å prøve. Dusj først, tørk deg, ha på babyolje, vent en stund, SÅ kan du barbere deg, først med hårene og så mot.

Ellers hjelper de asan-produktene meg, intimbarberingsgel og intim-after shave gel (den brenner, men kjøler).

Kan også si at det blir bedre jo lenger man gjør det. Jeg "tok busken" helt, og i begynnelsen ble det veldig rødprikkete, men så virka det som om huden vente seg til den røffe behandlinga, for nå er det mye bedre.

Endret av Dyreelskern

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...