Gå til innhold

~ Til en nabo ~


Livets datter

Anbefalte innlegg

Kjære nabo!

Går du noengang tur med hunden din? Jeg spør fordi hunden din står bundet fast i hagen hver eneste dag. Ikke er det båndet noe særlig langt heller, 2-3 meter? Og jeg spør fordi området rundt hunden din ikke akkurat er fritt for hunde-bæsj! Dessuten så ser jeg jo aldri DEG, kjære hunde-eier. Hvor er du hen? Er du noengang ute? Hvorfor i all verden har du hund? En hund trenger mosjon, en hund trenger å bruke luktesansen sin. En hund trenger lek!

Prøv å gi hunden din et fullverdig liv. Det ansvaret tok du på deg da du skaffet deg hund!!! Hvis ikke, kan jeg godt komme og ringe på hos deg og fortelle deg dette, men hadde ikke det vært litt pinlig for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Har du snakket med denne naboen. Kanskje personenikke klarer å gå tur med hunden?

Du kan jo spørre om du kan låne hunden med på tur.

Jeg gjør det ofte med hunden til min nabo som ikke er noen turgåer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute for det samme med en nabo her hos meg, en flott stor hund, med betente øyner og en flokete pels, stod ute i regn og sol uten vann og ly. Jeg gikk bort til dem og ga beskjed, enten steller dere hunden og går tur med den, ellers så ringer jeg Dyrebeskyttelsen, det gikk bedre 2 mndr. så var det tilbake til normalen, hunden slet seg og skambet en liten valp, da gikk jeg bort igjen og forlangte at de måtte gjøre noe, hunden ble avlivet, den var ødelagt i gemytt, men jeg hadde ikke dårlig samvittighet, hunden hadde det bedre sånn, for med så lite stimuli og vanskjøtsel var det ikke noe mer å gjøre dessverre. En må ikke bare stå og se på, hunden kan ikke snakke dessverre, det må vi mennesker gjøre for dem. Så gjør noe idag!!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute for det samme med en nabo her hos meg' date=' en flott stor hund, med betente øyner og en flokete pels, stod ute i regn og sol uten vann og ly. Jeg gikk bort til dem og ga beskjed, enten steller dere hunden og går tur med den, ellers så ringer jeg Dyrebeskyttelsen, det gikk bedre 2 mndr. så var det tilbake til normalen, hunden slet seg og skambet en liten valp, da gikk jeg bort igjen og forlangte at de måtte gjøre noe, hunden ble avlivet, den var ødelagt i gemytt, men jeg hadde ikke dårlig samvittighet, hunden hadde det bedre sånn, for med så lite stimuli og vanskjøtsel var det ikke noe mer å gjøre dessverre. En må ikke bare stå og se på, hunden kan ikke snakke dessverre, det må vi mennesker gjøre for dem. Så gjør noe idag!!! :wink:[/quote']

Bra!!! Skjønner ikke at folk orker bare stilltiende å godta at dyr lider! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...