Gå til innhold

På daglegevakten

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som overskriften sier, kan man dra til daglegevakten (altså ikke fastlegen) og få resept på medisiner?

Jeg er på besøk hos famile på en annen kant av landet enn der jeg bor, og nå innser jeg at jeg ikke har nok av de medisinene jeg trenger.

Har veldig lite lyst til å ende opp som et utslitt, søvnløst nervevrak denne uka... :/

Går det evt an at legen fakser over resepter?

Hvor sender de dem da? Til nærmeste apotek?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er noe akutt og du har en gammel resept eller noe annet papir som dokumenterer at du bruker medikamentet til vanlig, bør de kunne hjelpe deg. Det jeg derimot vet med sikkerhet er at hvis du ringer apoteket som er nærmest og skaffer faxnummeret dit, og gir dette til legekontoret ditt, kan de sende ny resept dit. Er mulig resepten ikke bli for mer enn ei ukes tid, vel og merke.

Lykke til :)

Skrevet

Eneste "medisinene" jeg har fått på akutt resept var p-piller, de tar et ekstra gebyr for å få det skrevet ut på dagen, men det var så absolutt mulig. :) Usikker på om det er noen regler for medikamentene dog, noen medisiner skal man jo helst ta regelmessig sjekk for å se om kroppen har reagert negativt på.. men går vel å ringe til legesenteret og høre.

Skrevet

Er mye enkelere å ringe legen din og be de faxe over resepten. Det har jeg fått mange ganger.

Skrevet

Finn deg et apotek i nærheten av der du er og be dem sende resepten til det apoteket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...