Gå til innhold

Å kneppe som kaniner.....

Gjest sexysadie

Anbefalte innlegg

Gjest sexysadie

Hvordan kan d ha seg at man i begynnelsen i ett forhold knepper som kaniner; mens " jo eldre enn forhold" blir knepper man som snegler? :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, Suzy, den lener jeg meg også på.

Visse hormoner i kroppen skaper sexlyst. Nyforelsket = myyyye hormoner som flagrer over alt = mye lyst på sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig!

Pluss at man ubevisst er ute etter å "markere" den andre slik at ingen andre sitkker av med han/henne. Da er det jo veldig effektivt å holde vedkommende over-tilfredsstilt slik at h*n ikke har tid til å se på andre engang :ler:

Suz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Den som kunne tatt patent på noe som kan holde gnisten vedlike i et forhold, hadde blitt veldig rik, og dessuten gitt et betydelig bidrag til reduksjon av antallet skilsmisser.

Slik vi mennesker er laget, så er nok flere gode forhold i ens liv løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel....

Med fare for å provosere det såkalte feminine kjønn;

Gutter og jenter har en vidt forskjellig innfallsvinkel til det vi kaller "forhold".

I begynnelsen er alt bra; man er nyskjerrige på hverandre, og sexlivet blir deretter. Menn synes denne perioden er helt topp. Han får mengder av det han alltid har ønsket av (fysisk) oppmerksomhet.

Etterhvert stilner stormen. Når "redet" er bygget, og alt er på plass, går jenter generelt sett inn i en tilstand hvor sex ikke lenger er så interessant. Hun har brukt de virkemidler hun har til rådighet. Nå går alt på hennes andre premisser! Fokus er rettet mot noe helt annet, nemlig å påpse at "redet" hele tiden er tilrettelagt etter hennes behov!

Sex er nå et overskuddsfenomen, og ikke lenger et resultat av spontane handlinger.

En "svart-hvitt" fremstilling?

Mulig det.

Men gå i dere selv. - Er det ikke noe sannhet i dette?

Dette er ikke et uttrykk for bitterhet. Snarere et uttrykk basert på erfaringer (muligens negative?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brazor:

Dere menn har mer lyst og behov for sex pga deres mengder av testosteron. Vi damer har ikke samme mengden og dermed ikke samme behovet. Men selvfølgelig, noen damer har mer behov for sex enn andre. Akkurat som at noen menn har mer behov for sex enn andre menn.

Mennenes oppgave var å jakte og føre menneskeheten videre.

Kvinnenes oppgave var å lage mat, ta seg av hjem og barn.

Dette ligger i naturen enda, på en litt annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig!

Det er jo her prinsippet om "redebygging" kommer inn.

- Bruke de virkemidlene man har når man kan, for siden å nedtone det hele. Nettopp for å etablere en form for sikkerhet rundt seg selv og sitt "avkom".

Jeg er forøvrig helt enig med deg.

Vi må forsøke å finne en felles løsning på det hele. Jegeren mot beskytteren. Egentlig ingen motsetninger. Det hele dreier seg om kommunikasjon, noe vi burde være flinkere til, enn våre forfedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse virkemidlene er jo ikke noe vi hersker over. Det er noe som ligger i oss, ubevisst. Skal jeg begynne å proppe i meg testosteron hver dag så jeg får behov for sex flere ganger om dagen? For så etterhvert å måtte begynne å barbere haken? :ler:

Trokke sambo hadde blitt mer fornøyd av noe sånt nei :roll:

Sikkert andre hormoner som også spiller inn, menmen. Er en grunn til at jeg kuttet ut p-pillen - for de hormonene tok vekk all min lyst :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente var;

-at vi i utgangspunktet er forskjellige.

-at vi må respektere hverandre og hverandres særtrekk.

-at vi i større grad må vise toleranse overfor hverandre.

-at vi i større grad burde lære hverandre å kjenne som kjønn - på godt

og vondt.

-ikke bare avvise for avvisningens skyld.

-ikke alltid sovne uten å forklare.

-ikke bare overse det faktum at det er jenter som kotrollerer dette!

-ansvar overfor en partner?

-hva er egentlig det?

-respekt og gjensidighet. Prøve å forstå hverandre (ikke bare prøve å

forstå jenter hele tiden) Tror det handler mye om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

Brazor: vel, jeg kan bare snakke for meg selv her :) men jeg var i et forhold i 4 år, og jeg kan ikke si jeg hadde mindre lyst på sex etter 4 år enn det jeg hadde da vi nettopp hadde blitt sammen. Greit nok at det ble mindre sex etterhvert, hvorfor vet jeg ikke sikkert, det hadde ingenting med sexlysten å gjøre ihvertfall. Sannsynligvis hadde det vel med at forholdet generelt ble dårligere. Håper inderlig ikke det skjer i forholdet jeg er i nå, tanken på å ha sex bare 1 gang i uka eller skrekk og gru 1 gang i måneden gir meg noia.

Du har nok hatt noen negative erfaringer ja, bare husk på at ikke alle jenter er sånn :) og unnskyld meg, men du snakker om gjensidig respekt, hvis du mener det er jenta som kontrollerer alt så har du også et problem med gjensidig respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som deg Imp, tror jeg ikke at jenter kontrollerer alt. Jeg tror det er forskjellig fra person til person (uavhengig av kjønn) hvor stor lysten er - og at det kommer mye an på alder hvor lystne man er.

Kan bare snakke på egne vegne og jeg får bare mer og mer lyst på samboeren min ettersom tida går - og skulle ønske vi kunne ha sex oftere enn vi gjør... men han har ikke dette behovet i samme grad.

Ergo er det jeg som er "frustrert" i vårt forhold og det er han som kontrollerer (slik jeg forstår det som du mener kontroll Brazor). Mesteparten av tiden går det helt fint at det er sånn - andre perioder blir jeg sint, sur og oppgitt fordi jeg skulle ønske jeg fikk tilfredsstilt lystene mine oftere, men jeg elsker mannen min og vil gjerne være sammen med ham - da må vi begge tilpasse oss litt og dette er mitt bidrag :wink:

Er forøvrig helt enig at man må prøve å forstå hverandre og at det handler om respekt.

Suz :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk greid å snu trenden nå! Overfaller sambo så ofte som mulig. Det var en periode som jeg faktisk var ganske deprimert på grunn av "nedgangstidene" på sexfronten, men så begynte jeg å sende sambo meldinger når han er på vei hjem etc, og bare det har fått oss tilbake på daglig nivå!

Hjelper godt på psyken og humøret syns jeg :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel....

Med fare for å provosere det såkalte feminine kjønn;

Gutter og jenter har en vidt forskjellig innfallsvinkel til det vi kaller "forhold".

I begynnelsen er alt bra; man er nyskjerrige på hverandre, og sexlivet blir deretter. Menn synes denne perioden er helt topp. Han får mengder av det han alltid har ønsket av (fysisk) oppmerksomhet.

Etterhvert stilner stormen. Når "redet" er bygget, og alt er på plass, går jenter generelt sett inn i en tilstand hvor sex ikke lenger er så interessant. Hun har brukt de virkemidler hun har til rådighet. Nå går alt på hennes andre premisser! Fokus er rettet mot noe helt annet, nemlig å påpse at "redet" hele tiden er tilrettelagt etter hennes behov!

Sex er nå et overskuddsfenomen, og ikke lenger et resultat av spontane handlinger.

En "svart-hvitt" fremstilling?

Mulig det.

Men gå i dere selv. - Er det ikke noe sannhet i dette?

Dette er ikke et uttrykk for bitterhet. Snarere et uttrykk basert på erfaringer (muligens negative?).

Jeg synes nok fremstillingen er noe svart/hvit ja. Det er jo mange menn som blir temmelig sedate noen år i et forhold, og heller foretrekker fotball på TVn og en kald øl! Har jo sett mange innlegg fra jenter her på KG som er fortvilet over manglende interesse fra mannen!

Men det er faktisk mulig å blåse liv i gamle glør av og til, men det krever bare litt omtenksomhet og jobbing fra begge parter. Unngå å gro fast i rutiner, prøv å finne på noe spennende og litt uventet av og til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Har vært sammen med min elskede i snart 19 år og har vel aldri hatt et bedre og hyppigere sexliv, nemlig!!!!! Alt er vel egentlig opp til en selv, ikke sant!!

:kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært sammen med min elskede i snart 19 år og har vel aldri hatt et bedre og hyppigere sexliv, nemlig!!!!! Alt er vel egentlig opp til en selv, ikke sant!!

:kul:

Ups, glemte å logge meg på!

:oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette er veldig individuelt. Klart at når mn er nyforelsket så har man sex stort sett hele tiden :oops: og kan bare ikke få nok av hverandre. *sukke* :lol: Etterhvert tar hverdagen mer over og dermed blir det også mindre sex. Men - jeg tror at hvis man går inn for det så kan man opprettholde et godt sexliv og ha en høy hyppighet likevel - iallfall hvis to som har stort behov finner sammen :sjarmor:

Jeg kan bare svare for meg selv, - men i det forholdet jeg er på vei ut av nå så har iallfall sexlivet vært ganske tilfredsstillende selv om vi har slitt på andre områder.. Jeg har bare fått erfare at det nytter ikke med bare deilig sex :wink:

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt min sambo under et år, så vi er fremdeles på "kaninstadiet". Men det er kanskje lurt å være oppmerksom på dette før en står midt oppi problemet og er superfrustrert? Håper vi klarer det. Veldig synd om et ellers bra forhold skal forpestes av ulike seksuelle behov.

Beth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...