Gjest Deliah Skrevet 16. oktober 2010 #1 Del Skrevet 16. oktober 2010 Lørdag! Føles mer som blåmandag for min del. Har brukt hele dagen på å vaske leiligheten - og for de som skulle tro at å ha liten leilighet forenkler vaskeprosessen, kan jeg skrive under på at det ikke stemmer! Har en ordentlig rundvask ca. 4 ganger i året (vasker selvfølgelig greit ellers), og det tar jammen tid å vaske inne i alle skap, skuffer, under senga, på sengestolpene, dører, etc... I morgen blir det antakeligvis lesedag. Ligger litt etter i et fag, så vil gjerne komme ovenpå igjen. Burde få unnagjort noe jobb i løpet av helga også, men med kjæresten på besøk vil man jo gjerne være litt sosial. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deliah Skrevet 18. oktober 2010 #2 Del Skrevet 18. oktober 2010 Slitsom dag! Skulle liksom lese, men den planen gikk rett i vasken. I stedet har jeg ryddet, handlet inn ting til morgendagens oppdrag og ventet på diverse telefoner. Stort sett elsker jeg jobben min, men den kan være slitsom i perioder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deliah Skrevet 22. oktober 2010 #3 Del Skrevet 22. oktober 2010 Har vaska hele leiligheten i dag. Etter det har jeg døset på sofaen. Kjæresten kom med hamburger etter jobb, ikke verdens sunneste middag, men, men. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 22. oktober 2010 #4 Del Skrevet 22. oktober 2010 Du har fått deg dagbok du og!! Så gøy!! Hvor lei er du av å vaske leiligheten din? Fra en skala på 1-100? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 22. oktober 2010 #5 Del Skrevet 22. oktober 2010 Bare innom for å si GOD HELG!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deliah Skrevet 23. oktober 2010 #6 Del Skrevet 23. oktober 2010 Du har fått deg dagbok du og!! Så gøy!! Hvor lei er du av å vaske leiligheten din? Fra en skala på 1-100? Så koselig å se deg her :-) På en skala fra 1-100 (der 100 = dritkjipt) tror jeg at jeg må være oppe i 110 nå. Ha ha! Gleder meg virkelig til den dagen jeg har økonomi nok til å ansette vaskehjelp. Har også funnet ut at jeg bruker MER tid på å vaske min lille leilighet, enn hovedetasjen til mamma og pappas enebolig, fordi jeg må flytte på alt mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deliah Skrevet 23. oktober 2010 #7 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Hmh, litt apatisk i dag, kjenner jeg. Sitter i sofaen og surfer meningsløst rundt, mens kjæresten leser. Flink <3! For noen timer siden fikk jeg en mail av sjefen min som lurte på om jeg kunne gjøre ferdig et prosjekt jeg fikk tilsendt på fredag - ja, denne fredagen, i løpet av helga!) Vet at jobben min er greit betalt, men det kommer ikke på tale uten ekstra betaling, noe han ikke nevnte. (Jeg driver for meg selv, så får ikke noen fast månedslønn). Lovet at han kunne få det i løpet av uka. Synes faktisk det er relevant å si at ting haster, før han spør om jeg vil ha oppdraget. Har ikke fått noe svar, men han er for øvrig vanvittig dårlig til å planlegge, sååå... Får eventuelt ringe ham på mandag. Løser seg nok, men blir irritert, bare... Ellers har jeg svart på en del andre mailer. En nettbutikk som vil ha masse info om en reportasje der vi tilbyr oss å bruke deres produkter. Sendte en kort svarmail, vil de ikke ha produktene sine i et av Norges største magasiner, så synd for dem. Jeg er ikke superopptatt av om vi får knaggene av dem eller noen andre (noe de tydeligvis ser ut til å tro). Haha, er så herlig å kunne irritere seg over andre, ikke bare meg selv. Tar fri i dag, tenker jeg, så blir det jobbing i morgen. Har en del jobb jeg bør få unnagjort, så neste uke ikke blir superhektisk. Burde også få lest litt skolerelaterte ting, men vi får se hvor mye energi jeg har. Endret 23. oktober 2010 av Deliah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 23. oktober 2010 #8 Del Skrevet 23. oktober 2010 Da er jeg ikke den eneste som er lei av å vaske leiligheten sin!!! Ble det noe jobbing idag eller blir det imorgen i stedet? Håper du har en fin lørdagskveld!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deliah Skrevet 23. oktober 2010 #9 Del Skrevet 23. oktober 2010 Da er jeg ikke den eneste som er lei av å vaske leiligheten sin!!! Ble det noe jobbing idag eller blir det imorgen i stedet? Håper du har en fin lørdagskveld!! Ha ha, enda godt vi er to. Vurderer faktisk å opprette en tråd "Vi som hater å vaske leilighet-tråden" - tips og triks til å få inspirasjon... Det ble ikke så mye jobb i dag. Kjæresten og jeg hadde planlagt kino og middag, men jeg har ikke vært i form, så jeg har sittet i sofaen i stort sett hele dag. Kladdet litt på noe jobbgreier, og i morgen skal jeg på et annet jobbmøte med en fotograf. Vurderer å utsette det, det er ikke noe som haster... Så kanskje jeg får begynt på alt jeg skal produsere. Blah, hater å ha et kreativt yrke, spesielt de dagene jeg ikke finnes kreativ. Ender som regel med at jeg spytter ut et eller annet, men når man virkelig ikke eier energi, føles det ikke spesielt bra. Man vil jo gjerne levere topp når man jobber oppdragsbasert. Har også blitt totalt knute på tråden mellom meg og ei venninne. Prøvde pent å si at jeg ønsket å avslutte vennskapet (hun har ikke kontaktet meg på 6 måneder og snakker kun om seg selv), men det falt ikke i god jord, gitt... Her er det jeg som er en dårlig venn som ikke tåler at hun må fokusere på seg selv. Ehm, joda, greit det om det kunne hadde vært etter skolestart, men her er det snakk om ei jente som ikke en gang har giddet å gi lyd fra seg på 6 måneder. De få gangene vi har snakket sammen, er det jeg som har tatt initiativ. Alt er heldigvis ikke så kjipt, da. Gleder meg til neste helg, det blir jentehelg! Fredag skal jeg på vindate med en venninne (hun kommer hit og jeg lager middag), lørdag er det girls night out med to andre venninner og søndag skal vi på loppemarked. Kjenner jeg kjæresten rett tar han meg nok med ut på det vi avlyste i dag i løpet av uka også, så får prøve å leve på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 23. oktober 2010 #10 Del Skrevet 23. oktober 2010 Det med den venninna di er en situasjon!! For meg handler vennskap om toveis kommunikasjon. Skjønner at begge kan være opptatt med sitt inni mellom. Men det skader vel ikke å ta kontakt inni mellom og bare høre om personen har det bra eller vil ta en kaffe? Det tar ikke mer enn 1 min av tiden å bare spørre. Jeg har det siste året hatt flere sånne venninner. Utrolig lei av å være den eneste som tar initativ. I mitt tilfelle nå er det med ei venninne som ikke bor i samme by som meg. Men ca 1-2 timer unna. I fjor var vi masse sammen. I min by. Tenkte ikke så mye over det at vi alltid gjorde noe her og ikke hos henne. Men det skjer mer i Oslo vettu.. Bedre byliv og. På begynnelsen av året i år nevnte hun at det var på tide at jeg besøkte henne. Of course, sa jeg. Sist hun var hos meg, var i februar. I påsken avtalte vi at jeg skulle komme et par dager til henne. Men så ble jeg syk. Hun ble sur. Men hallo, hva skal jeg gjøre?! Er jeg syk, så er jeg syk. Etter det tok det sin tid før jeg hørte noe fra henne. Jaja.. Så dro jeg to ganger i London. Begge gangene spurte jeg om hun ville være med. Nei, hun kunne ikke. Hun ble også spurt om å være med til New York. Nei, til det og. Så siden påske har det vært utrolig stille mellom oss. Hun sier hei på msn inni mellom men har aldri noe å si egentlig. Eller så vil hun noe. At jeg skal hjelpe henne med hotelrom eller noe annet. Bursdagsgaven hennes (august) ligger fortsatt her. Siden hun ble sur over at jeg jobbet den helgen hun skulle feire bursdagen sin. Nå gidder jeg snart ikke mer. Jeg skjønner meg ikke på henne. HUn sier at hun ikke har mange venner. Hva med å ta vare på de man har? Sorry, dette ble vist litt om min venninne i din dagbok... Fy meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deliah Skrevet 23. oktober 2010 #11 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Godt å høre at jeg ikke er helt "out." Føler i grunn jeg er ganske objektiv i beskrivelsen av situasjonen, fordi jeg misliker å skylde på andre. Han synes det er rart jeg ikke kutta dama for lengst. Long story short: Vi ble kjent gjennom nettet. Jeg flytta til østlandet for 2 år siden, og har i dag noen venninner her, men etter at 3 flyttet hjem, begynte det å tynnes ut i rekkene. Ble derfor kjent med, la oss kalle henne Ida. Vi hang på samme forum og sendte en del private meldinger før vi en dag spontant bestemte oss for å møtes. Kjemien klaffet totalt, første møte ble på 3,5 timer eller noe. Vi fortsatte å holde kontakt, begge var i en kjip livssituasjon (kjærlighetssorg), så vi hang masse sammen hele vinteren. På vårparten fikk begge nye kjærester, jeg prøvde å holde kontakt, men Ida forgapet seg helt i denne typen. En del uenigheter begynte også å oppstå, fordi jeg fikk øynene opp for hvor egoistisk hun egentlig er. Alltid når vi møtes, skal det dreie seg om henne. Husker jeg ble rimelig forbanna på sensommeren, hun ringte tannlegen sin (mens jeg var inne i en butikk) og spurte om hun kunne få tatt ut noen sting. Da jeg kom ut fikk jeg vite at hun hadde time om 30 minutter. Så da bar det avsted dit. Hun husket ikke veien, så det endte med at hun ikke turte å spørre, så jeg måtte gjøre det. Hun droppet også bursdagsfeiringa mi på grunn av en jobbfest, og unnskyldte seg med at siden jeg hadde droppet noen avtaler på grunn av kyssesyka, så kunne jeg ikke regne med henne. Fatter ikke hvorfor jeg fant meg i det, og forsvarte henne så lenge, men etter hvert ga jeg bare opp. Så vi har stort sett kun møttes sporadisk. Det toppet seg da vi for noen uker siden skulle møtes, men hun ikke hadde telefonen på, og ikke gadd å ta kontakt for å bekrefte samtalen. Hun påstår hun har sendt meg en Facebook-melding, men den har ikke jeg sett snurten av. Uansett, kort oppsummert: de siste 6 månedene har jeg tatt alt initiativ til kontakt. Spurt hvordan hun har det (hun og nye kjæresten slo opp), spurt om vi skal møtes. Når hun da ikke gir noe tilbake, blir man bare lei... Da vi ble kjent slukte jeg alt hun sa om at eksen hennes var en dust, som kalte henne ego og uansvarlig, men nå skjønner jeg hva han snakket om. Med en gang ikke alt dreier seg om henne, backer hun ut. Hun liker å skryte på seg mange venner, men realiteten er at hun har en del barndomsvenner i hjembyen, som hun kun ser noen ganger i halvåret. Vet at hun hadde en vennegjeng her som kuttet henne ut etter hvert, og nå har hun vel 3-4 gode, og andre sporadiske venninner. Kjipt det skal bli sånn, men jeg orker ikke å prioritere noen som kun har meg som et alternativ. Har andre gode venner. Godt at du deler egne erfaringer, by the way Hun venninna di høres vanvittig egoistisk ut. Man kan begynne å lure på hva som foregår i hodet på sånne folk, tror de virkelig at de er de eneste her i verden? Skjønner så vanvittig godt hva du mener med det å føle at man alltid tar kontakt. Synes du har foreslått mye, og å bli sur når noen er syk, er bare direkte uhøflig. Man burde kunne forvente mer av venner. Jeg har lenge vurdert å kutte ut venninna mi, og etter å ha tenkt litt, fant jeg ut at hun utelukkende, i flere måneder, kun har tilført irritasjon. Har i tillegg følelsen av at hun ikke kommer til å endre seg - og mailen hennes er et tydelig bevis på det. Skrev tilbake at "for meg er en venn en som tar seg tid til meg, og det har du ikke gjort på lenge." Hun har ikke svart ennå, og det er kanskje ikke så rart. Hun har jo ikke noe å forsvare seg med på det punktet. til kjipe venninner! Man føler seg så utnyttet. Jeg hadde blitt rasende om noen venner prøvde å utnytte mine jobbforbindelser på den måten. Har noen venninner som har prøvd seg, men da har jeg satt foten ned. Så jeg synes du er utrolig tålmodig som holder ut. Håper du finner ut hva du skal gjøre med henne, for å ha sånne mennesker i livet sitt er vanvittig energitapende, har jeg merket. Endret 23. oktober 2010 av Deliah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 24. oktober 2010 #12 Del Skrevet 24. oktober 2010 Jeg tror jeg hadde reagert på samme måte som deg når det gjelder venninna di. Utrolig at noen skal være så opptatt av seg selv og alt som skjer rundt en. Er det så vanskelig å spørre andre hvordan man har det? Hvorfor skal alltid bare en person ta kontakt? Det er vel ikke så vanskelig å se når bare kontakten kommer fra den ene veien og ikke den andre. Hm... Hva har du tenkt å gjøre ang henne nå da??? Når det gjelder venninna mi, så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Igår fikk jeg mld av henne på facebook, i samme øyeblikk som jeg logget meg på. Eneste som sto det: "Har du noen hoteller å anbefale i London?" Ikke noe "hvordan går det" eller "hatt en fin helg". Jeg gadd ikke en gang å svare. Jeg skjønner meg virkelig ikke på henne. Hvorfor være så egoistisk når hun ikke har mange venner? Hun og jeg har vært venner siden 2006. Da jobbet vi på samme arbeidsplass. Vi har samme humor og hadde det gøy sammen på jobb. Så da ble vi venner. Vi har aldri kranglet. Men hatt flere perioder hvor det har vært stille mellom oss. Pga andre private ting. Men vi fant tilbake til hverandre. Husker vi snakket om det i fjor, at vi begge synes det var hyggelig at vi hadde tatt opp kontakten igjen. Men året etter, er det glemt. Hm.... Har ikke snakket med henne om det. Vil liksom ikke ta det opp på sms/msn/fb. Føler det blir feil. Men vi må liksom møtes for å gjøre det, synes jeg. Hadde et svakt øyeblikk her en gang hvor jeg tenkte å høre om hun ville ha besøk. Men sa aldri noe. Hm.. For meg blir det feil, om jeg IGJEN skal spørre om å møtes når jeg har gjort det hver gang de siste månedene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 24. oktober 2010 #13 Del Skrevet 24. oktober 2010 En ting til ang venninna mi: Igjen så vurderer jeg å spørre henne om hun vil bli med på en tur. Hvert år drar vi til stockholm med jobben. I år fikk hun være med. Siden vi var en gjeng som dro et par dager før. Vi hadde det gøy sammen. Men... Tør jeg spørre henne igjen? Vurderer å spørre ei annen venninne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deliah Skrevet 24. oktober 2010 #14 Del Skrevet 24. oktober 2010 Så utrolig frekt. Man kan i det minste begynne med et "hei" eller "hvordan går det." Tror jeg hadde reagert som deg, og latt være å svare. Når det gjelder egoismen, tror jeg rett og slett ikke hun ser sammenhengen, noen mennesker er for egosentriske til det. Altså, hun ser at hun mister venner, og hun forstår ikke hvorfor, fordi hun ikke klarer å sette seg inn i andres enn sitt eget ståsted. Hadde ei sånn jente i klassen på videregående, det var utrolig slitsomt. Alt var feil med alle andre, og når venninnene ikke ville gå sammen med henne ei uke laget hun det dramaet. Skjønner det er kjipt å skulle kutte kontakta helt også, man er jo glad i dem. Kanskje du kan foreslå at hun kan ta turen til deg en gang? Som du sier, det er jo greit å få pratet om det, og den samtalen er det nok best å ta face-to-face. Hadde venninna mi vært litt mindre egosentrisk hadde jeg nok kanskje gjort det samme. Men, eh, nei... Er ganske ferdig med henne, egentlig. Har ikke fått svar på den siste mailen, og det skjønner jeg, hun har jo ikke noe å si på den. Hun har ikke tatt kontakt, og den latterlige unnskyldninga om at hun nå må fokusere på seg og sitt... det har hun gjort i cirka en måned. (Hun har strøket 2 semestre - ja, på alt), så må nå jobbe masse for å få lån fra Lånekassen igjen. Synes nesten synd på henne, må være kjipt å bli 25, og kun ha fullført ett år på høgskole. Det er en annen ting som irriterer meg med henne, hun rakker ned på mange som ikke brenner for noe, eller som jobber på bensinstasjon. Selv er hun ufaglært og jobber som kundebehandler. Jeg synes ingen av delene er en drittjobb, men når hun er ufaglært, og har dårlig betalt, og kjipe arbeidstider, synes jeg det er litt spesielt at hun rakker ned på andre så åpenlyst. Det samme gjelder ambisjoner. Hun sier selv hun har masse ambisjoner, hun vet bare ikke hvilke... Merker jeg blir irritert bare av å tenke på det. Men, skal ikke whine om henne mer, hun er totalt gone for min del. Med mindre hun innser hvor egoistisk hun er, og stiller mer opp, men det tviler jeg på. Hvis jeg hadde vært deg, tror jeg at jeg hadde invitert med meg en annen venninne. Også sagt til hun andre neste gang dere snakket sammen at du har invitert med deg XXX til Stockholm. Hvis hun spør hvorfor du ikke inviterte henne, er det bare å si at du ikke trodde hun var interessert, siden du føler at hun aldri spør om dere skal finne på noe sammen. Kanskje litt sleipt og barnslig, men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deliah Skrevet 24. oktober 2010 #15 Del Skrevet 24. oktober 2010 Spiser sen frokost nå, sjokolade. Skikkelig sunt (eller ikke), men i dag er en daffedag, og jeg orker ikke å være streng mot meg selv. Skal møte fotografen jeg skal jobbe sammen med til lunsj i dag. Synes egentlig det er rart å kalle henne fotograf, hun har vært sammen med en i slekta mi, og er vel egentlig en god bekjent. Vil ikke kalle henne venninne, men vi har et veldig uformelt forhold. Så det blir koselig å spise sammen med henne, finne ut hva hun gjør om dagen. Ellers blir det vel jobb når jeg kommer hjem. Kjæresten er her fremdeles, men han må lese, så da blir vi begge ganske asosiale. Håper jeg får ringt foreldrene mine i dag også. Er snart 3 måneder siden jeg så dem sist, og jeg kjenner at det er mye. (De bor i en annen del av landet). Kjæresten snakker om at vi kan dra om en måneds tid, men jeg vurderer å ta meg en tur før. Hadde vært herlig å dra hjem og bli skjemt bort i noen dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 24. oktober 2010 #16 Del Skrevet 24. oktober 2010 Får se hva jeg gjør ang venninna mi. Venter litt og ser om hun tar kontakt igjen. Om det haster med å få svar ang hotel i London. Har jo lyst til å invitere henne til å bli med til Stockholm igjen. Vi hadde det gøy sammen og hun har hilst på kollegaene mine. Men men.. Ikke fått dato på når det er enda så... Kos deg på lunsj idag!! Daffe på søndager, synes jeg er lov!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 25. oktober 2010 #17 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Endte faktisk opp med å spørre venninna mi om å bli med til stockholm idag. Nå er vi igang med å planlegge turen på jobb. Da var det en kollega av meg som spurte om jeg skulle ha med henne igjen. Det er nemlig en felles venninne av oss. Så da følte jeg nesten at jeg måtte spørre henne. Hun sa faktisk ja. Vi prata til og med litt på msn. Men ikke noe sånn privat samtale. Bare litt rundt grøten om alt sammen. Jaja.. Håper du har hatt en fin start på uka!!! Endret 25. oktober 2010 av MissStiles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deliah Skrevet 25. oktober 2010 #18 Del Skrevet 25. oktober 2010 Endte faktisk opp med å spørre venninna mi om å bli med til stockholm idag. Nå er vi igang med å planlegge turen på jobb. Da var det en kollega av meg som spurte om jeg skulle ha med henne igjen. Det er nemlig en felles venninne av oss. Så da følte jeg nesten at jeg måtte spørre henne. Hun sa faktisk ja. Vi prata til og med litt på msn. Men ikke noe sånn privat samtale. Bare litt rundt grøten om alt sammen. Jaja.. Håper du har hatt en fin start på uka!!! Ja, føler at man kan få være litt daff noen dager, he he! Så bra at det blir tur, da... Men kanskje litt kjipt at du måtte spørre henne igjen? Kan du foreslå, litt forsiktig, at du håper hun tar mer initiativ? Eller tror du hun ikke skjønner det? Blah, kan ikke fordra rundt-grøten-samtaler. Det ble bare det med meg og x-venninna til slutt, og jeg orket ikke mer. Og guess what, hun har fremdeles ikke svart på mailen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deliah Skrevet 25. oktober 2010 #19 Del Skrevet 25. oktober 2010 SLIIITEN! Har jobbet i 13 timer i dag. Noen pauser innimellom, kanskje på 1,5 timer til sammen, men likevel... Har fått gjort mye, da: - Sjekket opp hva som skal til for å starte enkeltmannsforetak (jeg har NUF) - Snakket med tre av sjefene mine - Fått tak i en kilde - Desket (les: SKREVET OM) en sak - Skrevet 2 reklametekster - Besvart diverse mail - Skaffet en ny potensiell oppdragsgiver Alt i alt ikke så verst. Idèmøte hos en annen oppdragsgiver klokka 10 i morgen. Gleder meg til helga, selv om den også blir hektisk. Masse lesing og sosiale ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 26. oktober 2010 #20 Del Skrevet 26. oktober 2010 13 timer på deg igår og 11 timer på meg igår. Flinke vi er da!!! Hatt en fin tirsdag da`? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå