AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2010 #1 Skrevet 16. oktober 2010 Er det blitt sånn at det er blitt slik at "alle" spiser på McDonald's og "alle" hater McDonald's? Hører det stadig vekk. Var selv der å spiste i dag. Det kom inn noen jenter og satte seg rett borten for meg. Der satt de å snakket negativt om maten, hvor ekkelt det var, at de ikke hadde spist der på leeeenge. Husker hun ene sa noe sånt som "æsj, så ekkel denne maten er. Har ikke spist her på flere år så hadde glemt hvor fælt det var". Var noe sånt hun sa, ganske høyt og tydelig. Hun andre, som også klaget på maten gikk og kjøpte seg en ny burger, spiste og klaget. "var så sulten skjønner dere". Så kaster hun halvparten, og viser og sier det høyt og tydelig at den skulle hun kastet for hun orker ikke søppelmat. Jeg vet ikke, men for meg hørtes det ut som de gjorde et stort nummer ut av det så "folk ikke skulle tro de likte McDonald's mat". Og lignende ting ser jeg går i gjen både på forumer og blant vennegjengen og kolegaer. Men hvorfor spiser man på et sted man hater, både maten og hele kjeden? Er det så flaut å spise på McDonald's? Det virker jo nesten også slik at enkelte tror at en som gikk der i dag går der hver dag. Hvorfor det? Og hva skyldes egentlig alt dette hatet? Fordi det er usunt, amerikansk, fordi de er stor, eller noe? For BurgerKing er vel det samme, men har ikke hørt folk si om det. Men mulig bare jeg som ikke har fulgt.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2010 #2 Skrevet 16. oktober 2010 Hender at jeg kjøper noe hos Burger King eller McDonalds. Jeg vet hva jeg får. Ikke særlig godt, men noe som stiller sulten. Gidder da ikke å si noe for det er uansett mitt valg.
kulu-kulu Skrevet 16. oktober 2010 #3 Skrevet 16. oktober 2010 Spiser ikke på mcD el BK så ofte , men innimellom. Synes ikke alt er like godt , så velger selvfølhelig det jeg synes er godt. Kidsa liker denne maten veldig godt , så hadde det ikke vert for de,hadde jeg nok ikke spist der . Ikke for at jeg ikke liker maten eller føler meg teit o.l Men når jeg vil ha junk , så vil jeg gjerne ha kinesisk eller italiensk. Synes disse uttalelsene du hørte , er helt teite. Høres ut som noen fjortiser som er redde for hva andre tenker og mener om dem.. Men skal ærlig innrømme at jeg er litt fordomsfull,når jeg ser godt overvektige mennesker gaffle i seg denne maten. Det vet jeg også er teit å si , for det er jo ikke sikkert de er der så ofte heller,og de må jo også få kose seg og leve livet som de vil..
Linnea Adriana Skrevet 16. oktober 2010 #4 Skrevet 16. oktober 2010 Kjenner meg godt igjen. Kjøper noneganger en burger hver til meg og barna på mc donneals. Da skal muffins, bolle, brus og godteri spiserne påpeke hvor usunt dette er. Jeg har aldri samme problem med at folk skal si det er usunt om jeg gir barna godteri eller annet, hva som helst egentlig så lenge det ikke kommer fra mc donnals ser ikke folk stygt på meg...
Gjest Bella_ Skrevet 16. oktober 2010 #5 Skrevet 16. oktober 2010 For noen psykopater.De motsier seg selv.Jeg spiser der veldig skjeldent og noen ganger er det godt med junkfood.Disse fjortis jentene var vel bare redde for hva andre mener om dem.. Men jeg må si jeg blir flau på vegne av sikkelig overvektige folk bestille seg 2 stk av den størrste burgeren de har og sitte der å gafle i seg foran alle...Da har du bare deg selv å takke.
fruBeist Skrevet 16. oktober 2010 #6 Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Alt med måte. McDonald`s er godt innimellom. Nå har vi flytta 1,5 timer med bil fra nærmeste McDonald`s, så det blir ikke så ofte for vår del. Men før, da vi gikk forbi omtrent hver dag hendte det seg at det ble en 10-kroners burger i hånda på vei hjem fra jobb en gang eller to i uka Edit: forresten, er dette et alternativ for de gifteklare frøknene her på KG? McBryllup Endret 16. oktober 2010 av fruBeist
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2010 #7 Skrevet 16. oktober 2010 Nei, jeg liker ikke Mc Donalds. Jeg spiste der en sjelden gang før.. Så ble jeg vitne til noe det mest uhygeniske jeg har sett i en restaurant blant de ansatte som lager maten. Så, aldri igjen!!
Independent_ Skrevet 17. oktober 2010 #9 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg tror at det ligger fordommer mot McDonalds, helt klart. Det er fordi at kjeden har blitt fremstilt i media som en av de verste i bransjen. Det er til og meg lagd en film om det - Supersize Me. Og da er det klart at mennesker worldwide har blitt bekymret over kjeden. Jeg tror at i enkle tilfeller fremstilles kjeden som verre enn hva den egentlig er, men samtidig tror jeg at det fins så mange rare ingredienser i de burgerne at vi ikke kan forestille oss. Det er ikke sånn som mange sier her, bare rent storfekjøtt. Det er storfekjøtt med alle mulige tilsetningsstoffer. For ikke å snakke om salt og vegetabilsk fett! Alt du får på McD er tilsatt mettet fett og salt - med andre ord, ingen heldig kombinasjon. Og ja, jeg styrer unna kjeden og spiser der aldri. Jeg har gjort det èn gang og kommer ikke tilbake, av den enkle grunn at jeg ikke liker maten. Som matentusiast og hobbykokk ser jeg ingen verre opplevelse enn hos McD. Men jeg kan forstå at noen spiser der innimellom, det handler jo om moderasjon. Det er ikke problematisk å spise der èn gang i året. Det som er problematisk er at maten er så billig og så spredt utover landet at det blir enkel tilgang på billig mat til barna som maser. En annen ting jeg virkelig HATER med McD er at de lager reklame som skal treffe barn. Barn er uvitende om hvilke ingredienser det er i maten, de vil bare dit for å få tak i den leken de får sammen med maten. Eller se klovnene eller leke i lekestuen på restauranten. I Norge er det ikke en gang lov å vise reklamer som skal treffe barn, men McD driver med snik-reklame for barn. Et fargerikt konsept: rødt og gult, barnslige leker og opptøyer, plakater av leken du får i maten og alt det - det er klart det legger seg i ubevisstheten til barnet. Og neste gang foreldre spør: "kjære, hvor vil du vi ska gå å spise?" så svarer selvfølgelig barnet "McDonalds!".
MsPaddington Skrevet 17. oktober 2010 #10 Skrevet 17. oktober 2010 Haha, måtte le litt av innlegget ditt. Synes sånne uttalelser som de jentene kom med er så idiotiske. Jeg må vel selv innrømme at jeg noen ganger kan sitte på McDonalds og klage over maten. Men da er det gjerne etter jeg har spist den. Får innimellom et sterkt junkfood-behov, så går jeg på McDonalds og stapper meg, og så merker jeg kvalmen etterpå og angrer meg. Det føler jeg jeg gjør ofte egentlig Idiotisk, men sånn er det. Du føler deg jo ikke akkurat god i kroppen etter å ha spist den maten. Men noen ganger trenger man det bare. Men gidder ikke akkurat å gå rundt og være flau over at jeg spiser der innimellom heller... Hehe
Gjest Blondie65 Skrevet 17. oktober 2010 #11 Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Jeg spiser så og si ALDRI på McDonalds - kun når det insisteres fra andre hold og det faktisk ikke finnes alternativ spiser jeg der. Jeg spiser en gang i mellom på Burgerking og jeg synes forskjellen er enorm. Burgerking har forøvrig en helt annen holdning til personalpolitikk og fagforeningsorganisering enn McDonalds. Men jeg sitter ikke og vemmes over mat når jeg spiser den - da er man patetisk da. Og jeg tror faktisk jeg ikke hadde greid å holde meg heller hvis noen hadde holdt på sånn i nærheten av meg. Endret 17. oktober 2010 av Blondie65
Gjest imli Skrevet 17. oktober 2010 #12 Skrevet 17. oktober 2010 Dei jentene du møtte, var nok vanlege "dumme" tenåringar som er redde for kva andre meiner Eg eter på MCD ein skjelden gong, syns faktisk maten er ganske god eg
Miss Puddel Skrevet 18. oktober 2010 #13 Skrevet 18. oktober 2010 Det der blir som det at INGEN leser Se og Hør det... er for flaut å innrømme... JEg må innrømme at jeg både leser Se og Hør og spiser på Mc Donalds. Jeg synes Burgerking har sinnsykt mye bedre burgere men det er ikke burgerking i nærheten her, Ungene elsker McDonalds, så vi gjør det i blant som kos, da velger jeg nuggets, for de synes jeg faktisk er ganske gode, og isen er kjempegod. Hamburgerne står jeg over, da velger jeg heller toast eller noe slikt...
Gjest Raindrops Skrevet 18. oktober 2010 #14 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg spiser ikke på BK eller McD, ganske enkelt fordi jeg ikke liker maten, tror jeg har spist 1-2ganger på hvert sted. Jeg har aldri interessert meg så mye for myter og rykter rundt de matkjedene, så hva som er så negativt bortsett fra at maten smaker høgg aner jeg ikke.
Hoppetaujenta Skrevet 18. oktober 2010 #15 Skrevet 18. oktober 2010 Har aldri spist der,- og er i grunnen ganske stolt av det.
Meaty Skrevet 18. oktober 2010 #16 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg tror at i enkle tilfeller fremstilles kjeden som verre enn hva den egentlig er, men samtidig tror jeg at det fins så mange rare ingredienser i de burgerne at vi ikke kan forestille oss. Det er ikke sånn som mange sier her, bare rent storfekjøtt. Det er storfekjøtt med alle mulige tilsetningsstoffer. For ikke å snakke om salt og vegetabilsk fett! Alt du får på McD er tilsatt mettet fett og salt - med andre ord, ingen heldig kombinasjon. Du har selvsagt en kilde som bekrefter det du sier? McDonald's Norge sier nemlig på hjemmesiden sin at burgerne deres er laget av 100% rent storfekjøtt, altså ingen tilsetningsstoffer. Det har forresten blitt laget et motstykke til Supersize me, om en som gikk ned i vekt ved å spise på McDonald's. Filmen heter Fat head. I korte trekk går den ut på at hovedpersonen droppet å spise pommes frites og hamburgerbrød. (lavkarbo) Jeg har nevnt i lignende tråder at jeg ikke er noen fan av McDonald's selv. Jeg synes ikke maten deres er særlig god, rett og slett. Jeg har derfor ingen skjult agenda når jeg tar dem i forsvar på denne måten. Det er bare det at jeg er så lei av å lese disse mytene om "de skumle, fæle burgerne til McDonald's".
Djungelvrål Skrevet 18. oktober 2010 #17 Skrevet 18. oktober 2010 Kan ikke skjønne de som syns det er billig, ihvertfall hvis man skal ha en skikkelig burger eller meny. Koster det ikke 70-80 kr for en meny, synes ikke det er billig jeg da....spiser der kanskje 8 ganger i året og koooooser meg!
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2010 #18 Skrevet 18. oktober 2010 Kan ikke skjønne de som syns det er billig, ihvertfall hvis man skal ha en skikkelig burger eller meny. Koster det ikke 70-80 kr for en meny, synes ikke det er billig jeg da....spiser der kanskje 8 ganger i året og koooooser meg! jeg synes heller ikke det er spesielt billig på McDonalds, man kan spise seg god og mett på kinarestaurant for samme prisen. Men det er jo greit og enkelt å få seg en rask matbit der. Jeg synes maten på Burger King er hakket bedre, men burgerne på Bilkasenteret i Danmark slår begge ned i støvlene, både på pris, smak og størrelse på meny.
Gjest BabyBlue Skrevet 18. oktober 2010 #19 Skrevet 18. oktober 2010 Spiser der sikkert mindre enn fem ganger i året, og kan derfor ete den såkalte søpla med god samvittiget. Sure fjortisser som spiser mat de ikke liker fordi de er "så sultne" driter jeg en lang i.
Gjest Anjelika Skrevet 18. oktober 2010 #20 Skrevet 18. oktober 2010 Du har selvsagt en kilde som bekrefter det du sier? McDonald's Norge sier nemlig på hjemmesiden sin at burgerne deres er laget av 100% rent storfekjøtt, altså ingen tilsetningsstoffer. Jeg så en dame på TV en gang (bra kildehenvisning, hehe.. finnes sikkert på youtube hvis noen som er mindre late enn meg gidder å søke) som hadde spart en cheeseburger og pommes frites i en matboks under senga si i flere år. Brødet så litt tørt ut, ellers så hadde maten holdt seg uforskamma godt. Brød, kjøtt og poteter skal jo brytes ned og råtne/mygle, så noe er åpenbart galt. Det som er litt rart med McDonalds er at jeg kan få veldig lyst på det men angre med en gang jeg har begynt å spise. Akkurat som kroppen sier nei med en gang! Kjøper en liten cheeseburger av og til når jeg er på farten, men kjører jeg meg opp på en meny så pleier jeg å bli kvalm. Likevel gjentar fadesen seg et par ganger årlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå