AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2010 #1 Skrevet 16. oktober 2010 Som regel holder jeg meg på vestkanten. På cc-vest, bogstadveien og noen ganger drar jeg til sandvika storsenter. Har vært på Oslo city også, men syns det er så skummelt der. Det henger mange utenlendinger ved t-banen og ved inngangspartiet ved Oslo city. Byporten er bedre da, syns jeg, selv om det er rett ved siden av. Hva syns dere andre?
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2010 #2 Skrevet 16. oktober 2010 Som utenbys, men hyppig i Oslo så har jeg ingen problemer. Jeg har jobbet i det verste horestrøket, gått forbi plata for å komme til toget, vært ute på byen og surret rundt Karl Johan natterstider. Aldri opplevd noe negativt. Redselen din sitter nok i hodet.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2010 #3 Skrevet 16. oktober 2010 Er man redd for å være på områder med masse folk, lider man av irrasjonell angst. Det finnes det behandling for.
Sæzzy Skrevet 16. oktober 2010 #4 Skrevet 16. oktober 2010 Nederst i Karl Johan, og rundt ved jernbanestasjonen og Oslo S så er det fælt syns jeg. Det er stygt, og fult av misbrukere av de fleste typer narkotika. Mye politi og styr. Jeg trives ikke der, og blir nesten litt stressa hvis jeg oppholder meg rundt der for lenge. Allikevel vil jeg legge til at man ser utlendinger og narkomane på vestkanten og, men er ellers enig i at Sandvika Senteret er kjempe trivelig!
Sæzzy Skrevet 16. oktober 2010 #5 Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Som utenbys, men hyppig i Oslo så har jeg ingen problemer. Jeg har jobbet i det verste horestrøket, gått forbi plata for å komme til toget, vært ute på byen og surret rundt Karl Johan natterstider. Aldri opplevd noe negativt. Redselen din sitter nok i hodet. Enig i at det er ikke så mye å være redd for, men folk kan vel ikke mene at det strøket er et hyggelig syn med en koselig/varm atmosfære? Endret 16. oktober 2010 av Sæzzy
Gjest Eventyr3 Skrevet 16. oktober 2010 #6 Skrevet 16. oktober 2010 Du er redd fordi du er fra vestkanten. Det bor flere 1000 nordmenn på østkanten også, helt problemfritt. Handler ikke om rase, men om du er pingle eller ikke. hvis du viser frykt, ja da blir du blæsta. sorry.
Meridian Skrevet 16. oktober 2010 #7 Skrevet 16. oktober 2010 Jeg liker meg på cc-vest og på sandvika senteret. Syns det er koslig der Oslo sentrum er greit om dagen, men om kvelden oppholder jeg meg ikke der. Syns det er fint på togstasjonen, da. Har lagt merke til at det ikke alltid er like trivelig på majostua heller ...
Gjest Dorey Skrevet 16. oktober 2010 #8 Skrevet 16. oktober 2010 Jeg for min del synes de skumleste stedene i Oslo er på Majorstua og Frogner. Skummelt at mennesker kan bli så snobbete og lite trivelige... Tar heller turen på grønland anyday. - Dorey
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2010 #9 Skrevet 16. oktober 2010 hvis du viser frykt, ja da blir du blæsta. sorry.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2010 #10 Skrevet 16. oktober 2010 Har ikke noe imot noen av stedene i Oslo. Er mange koslige sentre rundt om i Oslo, uavhengig om det er sør, nord, øst eller vest. Men sentrum merker jeg ikke alltid er så hyggelig. Man blir jo vandt til det, så de som bor der tenker ikke så mye over det. Jeg er sjelden der, så jeg legger mer merke til det.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2010 #11 Skrevet 16. oktober 2010 Enig i at det er ikke så mye å være redd for, men folk kan vel ikke mene at det strøket er et hyggelig syn med en koselig/varm atmosfære? Koselig og varm atmosføre er en helt annen ting. Kan ikke si at jeg finner det i Oslo og heller ikke på hjemstedet mitt. Dere som snakker om Sandvika Storsenter. Det er da ikke i Oslo. Blir jo en helt annen ting. I tillegg så er det et kjøpesenter som stenger.
Anglofil Skrevet 16. oktober 2010 #12 Skrevet 16. oktober 2010 Grøss og gru, tenk på jeg som er oppvokst på østkanten! Nei, Oslo er ikke spesielt farlig i mine øyne, og spesielt ikke østkanten eller sentrum. Mvh Yvonne
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 17. oktober 2010 #13 Skrevet 17. oktober 2010 Er da like farlig på Majorstuen! En venninne av meg bodde der før, og flere ganger ble hun fulgt etter og forsøkt overfalt. Var også flere som prøvde å bryte seg inn. Nå bor hun på Grünerløkka og har aldri hatt noe pes! Er enig i at det ikke er noe hyggeig ved Oslo s, men de som står der gjør deg ingenting så lenge du overser de.
Gjest Eventyr3 Skrevet 17. oktober 2010 #14 Skrevet 17. oktober 2010 Er da like farlig på Majorstuen! En venninne av meg bodde der før, og flere ganger ble hun fulgt etter og forsøkt overfalt. Var også flere som prøvde å bryte seg inn. Nå bor hun på Grünerløkka og har aldri hatt noe pes! Er enig i at det ikke er noe hyggeig ved Oslo s, men de som står der gjør deg ingenting så lenge du overser de. Det er fordi alle raner vestkanten. Uansett, løkka idag er ikke nærheten av det løkka var på 90-tallet. Løkka i dag er sosseland. bare valper overalt.
Ethereal Skrevet 17. oktober 2010 #15 Skrevet 17. oktober 2010 Ved Oslo S, mot operaen og utover er det utrolig mange narkomane og uteliggere. Ingen kan si at dette er spesielt hyggelig. Om jeg blir redd? Nei, jeg syns det er ubehagelig.
tineline Skrevet 17. oktober 2010 #16 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg for min del synes de skumleste stedene i Oslo er på Majorstua og Frogner. Skummelt at mennesker kan bli så snobbete og lite trivelige... Tar heller turen på grønland anyday. - Dorey Enig! Mener dere virkelig at det er skummelt i sentrum på DAGTID???? Da må dere nok belage dere på å flytte. Kan evt forstå det hvis noen syns det er litt kjipern langs nedre del av Akerselva, bak Stargate og oppover, men... Bruk huet, så er ikke Oslo skummelt verken dag eller natt.
Sæzzy Skrevet 17. oktober 2010 #17 Skrevet 17. oktober 2010 Koselig og varm atmosføre er en helt annen ting. Kan ikke si at jeg finner det i Oslo og heller ikke på hjemstedet mitt. Dere som snakker om Sandvika Storsenter. Det er da ikke i Oslo. Blir jo en helt annen ting. I tillegg så er det et kjøpesenter som stenger. Nei, Oslo generelt er en stygg og lite koselig by. Glad jeg flytter herfra om ikke så alt for lenge. Nei, Sandvika er ikke i Oslo, men man kan syntes det er trivelig der for det. Selvom det er et senter som stenger.
Sæzzy Skrevet 17. oktober 2010 #18 Skrevet 17. oktober 2010 Det er fordi alle raner vestkanten. Uansett, løkka idag er ikke nærheten av det løkka var på 90-tallet. Løkka i dag er sosseland. bare valper overalt. Hmm.. Syns løkka også er full av "freaks" med jointen i kjeften, eller nåla i armen også, men bedre der enn ved Oslo S f.eks.
Gjest Eventyr3 Skrevet 17. oktober 2010 #19 Skrevet 17. oktober 2010 Hmm.. Syns løkka også er full av "freaks" med jointen i kjeften, eller nåla i armen også, men bedre der enn ved Oslo S f.eks. Hvor? hele løkka er full av overprisa restauranter og cafer. Sossene går opp og ned langs markveien dagen lang. ikke nok med det, schous grill ble til bislett kebab så nå kommer det enda flere. Så klart har du de lokale. eller freaks som du kaller dem. Og hvis du ikke liker deg der så trenger du ikke å dra dit heller. du ser ikke meg ta trikken opp til sosseland for å klage gjør du?
Sæzzy Skrevet 17. oktober 2010 #20 Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Hvor? hele løkka er full av overprisa restauranter og cafer. Sossene går opp og ned langs markveien dagen lang. ikke nok med det, schous grill ble til bislett kebab så nå kommer det enda flere. Så klart har du de lokale. eller freaks som du kaller dem. Og hvis du ikke liker deg der så trenger du ikke å dra dit heller. du ser ikke meg ta trikken opp til sosseland for å klage gjør du? Jeg må gå dit ganske ofte. Pga jobb. Søren eller, men... jeg har planer om å komme meg ut av denne byen. Vil overhode ikke få barn som kan ende opp som totalt miljøskada ved å vokse opp rundt all denne søpla. Ja, du spør hvor... overalt egentlig, men det er mest "freaks" nederst syns jeg. Ved schous plass, og nedover mot Hausmannsgate. Endret 17. oktober 2010 av Sæzzy
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå