Gå til innhold

Trist, hvordan bli glad?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal fremlegge saken min.. men, jeg er er generelt trist.

Jeg har to diagnoser som er schizofreni og spiseforstyrrelser. Jeg er og har aldri vært fornøyd med kroppen og ser ikke for meg at jeg kommer til å bli det heller.

Jeg spiser ikke nok, jeg trener, jeg fryser, jeg blir ikke glad.

Schizofrenien får jeg behandling for, men det står litt i stampe. Behandleren min prøver å se litt etter andre behandlingsformer for meg, men jeg vet ikke om hun finner noe. Jeg har prøvd innleggelser og flere psykologer, men det er vel bare livets gang som må til. Jeg bruker medisiner som er tilpasset meg, den biten er grei.

Men det er den evige tristheten, som aldri går bort.

Jeg kjenner noe lykke, men den kommer fort og går fort, og når jeg er lykkelig/glad blir det veldig intenst, litt hyper på en måte.

Jeg vet ikke om det er så mange råd å gi? Jeg innser at tristheten er pga tomheten man har inne i seg med schizofreni diagnosen. Jeg har stor selvinnsikt og god greie på sykdommen og hva den gjør med meg. Også hva jeg går glipp av i livet som utdanning og jobb.

Det jeg føler på er jo på en måte en sorg.

Er det noen som har det likt som har noen råd i en trist hverdag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klem:

Ikke annet enn å gjøre ting som er godt for deg. Små ting i livet som du setter pris på.

Hva kan du fylle livet ditt med, av ting som er overkommelig for deg i den livssituasjonen du er i nå, som kan hjelpe deg å øke livskvaliteten din?

:)

Skrevet

Uff, må være leit å gå og kjenne på den følelsen konstant :klem:

kan jo hende at du ikke ser etter noen spesielle akkurat nå, men det å være forelsket pleier alltid å lette humæret opp mange hakk. :)

Skrevet

TS her, takk for svar...

Jeg har hobbyer jeg liker å holde på med og som gjør meg godt mens jeg holder på, jeg er også gift med en god mann.

Men fortsatt er det denne tristheten... men det er vel kanskje bare noe jeg må lære å leve med, det er vel kanskje det som er det vonde med å være syk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...