Markjordbær Skrevet 15. oktober 2010 #1 Skrevet 15. oktober 2010 Noen som vet hvor man får kjøpt konditorfarge i pulverform i Norge?
Sneglesnurr Skrevet 15. oktober 2010 #2 Skrevet 15. oktober 2010 Du kan få kjøpt det i Cacas sin nettbutikk i hvert fall. Jernia, Traktøren, Rafens og Tilbords selger Cacas-produkter, kanskje du har en butikk i nærheten av der du bor hvis du ikke vil handle på nett?
Markjordbær Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. oktober 2010 Takk for svar Sjekket litt nærmere, og ser ut som de ikke har pulver likevel. Det som ser ut som pulver på siden du linket til er sukker farget med flytende konditorfarge står det når man trykker på dem. Og jeg har sett på Traktøren og Jernia uten hell. Kan hende jeg må bestille fra USA, sukk ... (Vil ha de nååå! Hehe)
Sneglesnurr Skrevet 15. oktober 2010 #4 Skrevet 15. oktober 2010 Ah, det så jeg ikke, unnskyld :/ Mamma har kjøpt sånne små bokser med pulver derfra som hun bruker i for eksempel marsipan (ordentlig pulver, ikke sukker), så jeg antok at det var det som var i nettbutikken. Men hun kjøpte det da hun var på et kakekurs, så det kan hende det var import :klø:
Markjordbær Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 15. oktober 2010 Hm, ja. Jaja, jeg får trikse litt med å farge sukker, og la det lufttørke eller noe sånn. Skal helst ikke tilsette væske i denne oppskriften, annet enn eggehvite. Kan ødelegge eggehvitens egenskaper. Men takk for svar likevel! Får kjøpe neste gang jeg er i USA eller andre steder de har.
Sneglesnurr Skrevet 15. oktober 2010 #6 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg måtte ringe mamma og spørre, ble så nysgjerrig selv Det var visst ikke pulver hun hadde, men disse gelefargene. De er ekstremt konsentrerte, og brukes ved å dyppe en tannpirker nedi og tilsette det du vil farge. (Sånn som du ser på bildet her.) De er spesiallaget slik at de ikke skal øke væskemengden, og man trenger mye mindre enn de vanlige flytende konditorfargene. Jeg vet ikke hva du skal lage, men det kan kanskje være et alternativ hvis du ikke finner pulver
Alice123 Skrevet 15. oktober 2010 #7 Skrevet 15. oktober 2010 www.kakeboksen.no Men da må du bestille på nett. Jeg syntes det er en fantastisk side!
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2010 #8 Skrevet 15. oktober 2010 De selger matfarge i pulverform på de fleste "innvandrerbutikker"!
matentusiasten Skrevet 15. oktober 2010 #9 Skrevet 15. oktober 2010 De selger matfarge i pulverform på de fleste "innvandrerbutikker"! Nettopp. Men bare i gul og rød såvidt jeg vet.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2010 #10 Skrevet 15. oktober 2010 På hobbybutikken her hvor jeg bor selges det vinrød matfarge i pulverform. Du kan jo se om de har noe på hobbybutikken der hvor du bor?
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2010 #11 Skrevet 15. oktober 2010 På hobbybutikken her hvor jeg bor selges det vinrød matfarge i pulverform. Du kan jo se om de har noe på hobbybutikken der hvor du bor? Her er nettsiden til produsenten: http://www.urtegaarden.dk/Farver-2307.aspx Det er ikke mange farger de har, men det er da noe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå