Gå til innhold

Vanskelig å lære seg spansk?


Tibbie

Anbefalte innlegg

Jeg har så veldig lyst til å lære meg spansk! Syns det er et så fint språk, og så stort i LA som jeg skal flytte til.

Nylig har jeg kommet fra Los Angeles, hvor jeg fikk et nytt syn på spansken. Jeg hadde aldri gjettet at språket var så innmari stort der! Flere av TVkanalene, reklamene, skiltene, 50% av menneskene var spanske.

Til og med flere som gikk i klassen min der borte var spanske!

Nå har jeg nemlig klart å bli veldig inspirert til å lære meg dette språket. Har allerede vært inspirert før og begynte å lære meg både fransk og tysk. Haha

Men problemet er at jeg har veldig mye å drive med for tiden, så jeg lurer på om det er et språk som er vanskelig å lære? De gamle, spanske klassekameratene mine kan vell neppe svare meg på om det er vanskelig å lære seg. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, spansk er ikke vanskelig å lære seg hvis du har noenlunde språkøre. Jeg gikk på nybegynnerkurs i hovedstaden over et par måneder, og klarte (og klarer meg fortsatt) utmerket på min reise til Latin-Amerika og Spania. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på et spanskkurs for en stund siden. Synes språket var ganske enkelt å lære, men dessverre fikk jeg ikke praktisert det så mye. Det førte til at jeg nå har glemt en del.

Hvis du har mulighet til å praktisere språket jevnlig blir det mye enklerer å lære seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns spansk var mye lettere enn andre språk jeg har lært meg. Grei grammatikk :) Men som andre påpeker det er viktig at du får snakket mye. Jeg har glemt en hel del nå fordi jeg ikke snakker det regelmessig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spansk er lett og lære. Grammatikken er mye enklere enn det tyske ...

Hadde spansk 1 år på fhs, og fikk mye ut av det. Så lenge du studerer bra og går inn for å forstå hvordan språket er bygd opp, så vil det gå helt greit.

Det er 9 år siden jeg hadde spansk, og husker veldig mye enda, selv om jeg sjelden praktiserer det.

Det er et språk du ikke glemmer, for å si det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror spansk er "Lett" om du har nogen lunde språk øret og virkelig vil lære det. Selv klarte jeg å lære noe spansk på null motivasjon på videregående, så du klarer det nok om du vil.

Grei gramatikk i allefall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei jeg syns ikke det var vanskelig å lære spansk. Jeg hadde litt større problemer med å lære meg fransk, men bruker fransken mer nå i ettertid :) Men det kommer også helt an på deg som person. Hvordan språkkunnskaper du har fra før av, om du er motivert og om du lærer ting sånn nogenlunde lett - det er flere ting som spiller inn. Men man har alltids bruk for et ekstra språk, så kjør på å lær deg språket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.holaquetal.com

Det er ikke så vanskelig å lære. Kan du et latinsk språk fra før så blir det enda enklere.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å snakke spansk, å skrive det rett er vanskeleg.

Spansk er mitt språk, og dei 90% av folk som eg kjenner skriver feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...