Gå til innhold

Levaxin og P-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har hatt en periode jeg har kuttet ut p-pillen og følt meg mye bedre. Men jeg er livredd for å bli gravid og vil ikke la være å bruke prevensjon.

Er det flere her som blir dårlig av stoffskiftemedisin og p-piller?

Endret av Lissi
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lavt stoffskifte alene kan gi angst. Aldri opplevd økende angst i forbindelse med denne blandinger, men p-piller generelt kan føre til hormonforstyrrelser, så man kan nok ende opp med angst ja, men det har ingenting med levaxinen å gjøre.

Skrevet

Lavt stoffskifte alene kan gi angst. Aldri opplevd økende angst i forbindelse med denne blandinger, men p-piller generelt kan føre til hormonforstyrrelser, så man kan nok ende opp med angst ja, men det har ingenting med levaxinen å gjøre.

Har merket at jeg får angst når jeg er overdosert (høy).

Men vil aller helst ikke slutte med p pillen. Gjelder vel bare å få riktig dose levaxin da..

Skrevet

Jeg går på levaxin og jeg får ikke noe angst av det... Men jeg merka at jeg ble urolig da dosen var for høy.

Skrevet

Jeg går på levaxin og jeg får ikke noe angst av det... Men jeg merka at jeg ble urolig da dosen var for høy.

Ja er så rart for jeg har ikke angst ellers...

Nå er jeg på 0,14 på TSH.

Våknet i natt flere ganger at jeg var våt av svette, ubehagelig.

Skrevet

Har du prøvd forskjellige p-piller? Det er ganske vanlig at man kan få problemer med ett merke, men tåle et annet bra. :)

Det kan godt være at p-pillene var skyld i angsten, men da du bare ett nytt merke for å se om det fungerer bedre.

Skrevet

Men hvor mye er T3 og T4? På Sonjas stoffskifteforum får du masse info om doser:o) TSH er i følge mange der ikke noe særlig å gå etter, T4 og T3 er mye viktigere. Jeg kan bare prate for min egen del, jeg er jo ikke legeutdanna, men for meg er det best med T4 på rundt 19, mens noen fungerer best når den er høyere eller lavere enn det.

På sonjas stoffskifteforum er det egne tråder for angst:

http://www.sonjas-stoffskifteforum.info/forumdisplay.php?s=&daysprune=&f=162

Og her er en om TSH:

http://www.sonjas-stoffskifteforum.info/showthread.php?t=9640

Skrevet

Men hvor mye er T3 og T4? På Sonjas stoffskifteforum får du masse info om doser:o) TSH er i følge mange der ikke noe særlig å gå etter, T4 og T3 er mye viktigere. Jeg kan bare prate for min egen del, jeg er jo ikke legeutdanna, men for meg er det best med T4 på rundt 19, mens noen fungerer best når den er høyere eller lavere enn det.

På sonjas stoffskifteforum er det egne tråder for angst:

http://www.sonjas-stoffskifteforum.info/forumdisplay.php?s=&daysprune=&f=162

Og her er en om TSH:

http://www.sonjas-stoffskifteforum.info/showthread.php?t=9640

Den er bare på 14... og siden TSH ligger på 0 så tørr jeg ikke øke dosen heller.. legen ser KUN på TSH. Men hvordan får T4?

Skrevet

Har du prøvd forskjellige p-piller? Det er ganske vanlig at man kan få problemer med ett merke, men tåle et annet bra. :)

Det kan godt være at p-pillene var skyld i angsten, men da du bare ett nytt merke for å se om det fungerer bedre.

Bruker cerazette, og liker disse siden det er lite hormoner i. Ikke østrogen. Jeg slipper mensen, pmsmigrene og div andre ting soom tidligere har vært en plage. Er litt imot å bytte merke.. Tenker at hormoner er jo hormoner uansett hva jeg tar.

Skrevet

Hva med å prøve spiral?

Skrevet (endret)

Hva med å prøve spiral?

Er jo hormoner i de å.

Har ikke født barn heller.

(Det betyr visst ikke så mye lenger.. )

Endret av Lissi
Skrevet

Er jo hormoner i de å.

Har ikke født barn heller.

(Det betyr visst ikke så mye lenger.. )

Ikke i kobberspiral

• 9 måneder senere...
Skrevet

hva med p-stav? hvordan er det sammen med levaxin? sliter med det samme selv, må bytte prevensjon da p-sprøyten ødela meg helt. hm. står mellom minipiller og p-stav. er klumsete med piller, så staven hadde jo vært fint

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...