Gjest ann Skrevet 14. oktober 2010 #1 Skrevet 14. oktober 2010 hei, skriver her fordi jeg ser folk skriver her når d gjelder psykiske greier også. problemet mitt er likt mange andre sitt. jeg er kjempesliten, negativ og klarer ikke å se poenget med å sti opp om morgenen. jeg har 100% jobb tar masterstudiet 50% og vil bare slutte i alt. føler ikke jeg får til noe på skolen, og jeg trives ikke på jobb. jeg er ferdig på jobb om 2 mnd. og da kan jeg bare fokusere på skolen. jeg sier til meg selv at det er bare 2 mnd igjen.. men jeg vet ikke hvor mye lenger jeg klarer det. jeg føler at jeg burde klare dette, og at jeg bare sutrer og syns synf på meg selv. jeg vet at jeg burde hatt en annen tankegang og jeg vil så gjerne, men jeg får det ikke til. jeg føler meg og veldig alene. hver gang jeg prøver å si noe til samboeren min ser han dumt på meg eller prøver å kødde med saken. så blir jeg sint og gjør klart til han hvor dum han er, og han sier at han ikke forstår at jeg var lei meg. (og at det ikke var noen grunn til at skulle se det). jeg forventer ikke at han skal det, men d sårer så å føle at han ikke tar meg seriøst. jeg er så imot at jeg er sånn og er så sint på meg selv for at jeg synes synd på meg. noen som har tips på hvordan få snudd den negative tankegangen?
-Karma- Skrevet 14. oktober 2010 #2 Skrevet 14. oktober 2010 Dette kan virke fullstendig usaklig, men er faktisk veldig viktig med tanke å form/humør/energinivå osv. Hvordan er kostholdet ditt?
Gjest ann Skrevet 14. oktober 2010 #3 Skrevet 14. oktober 2010 Dette kan virke fullstendig usaklig, men er faktisk veldig viktig med tanke å form/humør/energinivå osv. Hvordan er kostholdet ditt? hmm.. jeg prøver å spise frukt og grønt men blir ikke så mange om dag. la oss si 2. jeg har lavt jernnivå, og tar jerntabletter. spiser lite fisk, men tar omega 3. tror det er litt svingninger i blodsukkeret mitt, men jeg prøver å spise normalt. prøver å holde meg unna mye søtsaker og feit mat. men glipper så klart til tider..
-Karma- Skrevet 14. oktober 2010 #4 Skrevet 14. oktober 2010 Blokdukker har veldig stor innvirkning på humør, energinivå osv, og blodsukkeret blir hovedsaklig påvirket av karbohydrater. Vil anbefale at du spiser ofte og lite, og variert. mye proteiner, lite raske karbohydrater, litt frukt og grønnsaker, en del fett (bra fett), melkeprodukter, og det er spesielt viktig å bevege deg litt hver dag, i tillegg til å få nok søvn. Dersom dette ikke fungerer, bør du kanskje vurdere å ta deg en tur til fastlegen din. Jernmangel kan spille inn også, men vil anbefale deg å prøve å få i deg mer jern ifra mat enn fra tabletter, da kroppen har lettere for å ta det opp fra mat.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2010 #5 Skrevet 15. oktober 2010 Masterstudie og 100% jobb? Det er ikke så rart at du er sliten da, det er jo kjempetøft.At du ikke greier å gi 100% når du egentlig jobber (minst) 150 er vel heller ikke så merkelig,når du er helt utslitt så kan du ikke greie alt. Er det ingen mulighet for at du kan slutte tidligere i jobben din? Fokusere på alt det positive og det du faktisk får til, og prioritere vekk det som er mindre viktig akkurat nå. Ha en ting å se frem til hver dag, det kan være store eller små ting. Ting du satte pris på før, og som gjorde at det var verdt å stå opp?
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2010 #6 Skrevet 15. oktober 2010 kosthold er viktig ja, ser melkeprodukter nevnes, mange skal ikke ha melkeprodukter, jeg ble bedre psykisk da jeg kuttet ut alt det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå