Gå til innhold

Ga ham 15 000 kroner, ble svindlet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/2010/10/13/nyheter/innenriks/bedrageri/13807522/

"I de fire ukene jeg kjente ham som «Thomas» var det hele tida bra, men jeg tenkte også at det var for godt til å være sant."

Kan hun her skylde seg selv litt? "lånte bort" 15 000 kr til en mann hun chattet med i 4 uker, men aldri møtte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her må faktisk hun ta sin del av ansvaret for at hun er blitt lurt. Hun har vært for naiv og godtroende. Alle har vi vært det en eller annen gang, men det har kanskje ikke kostet oss så mange kronene.

Nå er det mange menn og kvinner som blir lurt på nettet, men de hører vi sjelden om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre må hun ta sin del av skylden her, man låner bare ikke vekk så mye penger til en person man ikke aner noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var KJÆRESTER i fire uker, de chattet ikke i fire uker.

Jeg har forsåvidt møtt denne mannen, han svindlet ei venninne av moren min. Han er utrolig flink til å lyve, og veldig sjarmerende.

Jeg synes dette blir litt dobbeltmoral å kritisere henne. Det er så mange tråder her inne jeg har lest, der folk har sagt at de har forlovet seg etter tre måneder, "Jeg visste det var han som var den ene for meg etter allerede to uker" osv osv. Og det er sååå romantisk og greit, men når denne kvinnen føler det samme, så blir hun sett på som et fjols?

Han har en lang historie bak seg med å svindle mange kvinner. Bare det at han klarer å svindle så mange kvinner, så og si alltid flere på en gang, i flere år (han har vel holdt på i 5 år tror jeg??) vil vel si at han er psykopat. Hvem har samvittighet til sånt?

Han har tydeligvis lært seg en ting eller to, og jeg gjetter på at han går etter en spesiell kategori, nemlig ensomme, voksne kvinner som leter etter en mann som de kan bli gamle med..

Ikke vær så selvgode, det kunne likegodt vært dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg misbrukt og tråkka på. I de fire ukene jeg kjente ham som «Thomas» var det hele tida bra, men jeg tenkte også at det var for godt til å være sant.

Så hun og han var kjærester like lenge som de kjente hverandre da? Enda bedre.

Kunne vært dere?

Kunne ALDRI blitt meg, fordi jeg deler ikke ut større summer, noensinne. Det har litt med hvor naiv og godtroende man kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han mannen der burde vært hengt ut i gapestokk! Tenk å være i stand til å gjøre noe så grusomt, og han retter seg nok spesielt etter sårbare kvinner på let etter en fremtidspartner. Han lover nok lykke og gull resten av livet bare de "hjelper ham litt i gang".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette blir litt dobbeltmoral å kritisere henne. Det er så mange tråder her inne jeg har lest, der folk har sagt at de har forlovet seg etter tre måneder, "Jeg visste det var han som var den ene for meg etter allerede to uker" osv osv. Og det er sååå romantisk og greit, men når denne kvinnen føler det samme, så blir hun sett på som et fjols?

Ikke vær så selvgode, det kunne likegodt vært dere.

Ingen har påstått hun er det eneste fjolset i denne verden.

Trenger ikke være selvgod for å si at det kunne aldri vært meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Han mannen der burde vært hengt ut i gapestokk! Tenk å være i stand til å gjøre noe så grusomt, og han retter seg nok spesielt etter sårbare kvinner på let etter en fremtidspartner. Han lover nok lykke og gull resten av livet bare de "hjelper ham litt i gang".

Ikke for å forsvare ham på noen som helst måte, men en hel artikkelserie i Dagbladet kan neppe kalles annet enn gapestokk.

Synes det er bra at han blir tatt, igjen! Lett å tenke at det er mange lettlurte damer rundt omkring, men det er ikke godt å vite hvordan en hadde handlet om en selv hadde vært i samme situasjon. I etterkant kan en sikkert tolke ulike hendelser som signaler om at noe er galt, men en har ikke samme gangsynet når en er midt oppe i det som når en ser det hele utenfra eller i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det slo meg rett etter at jeg skrev innlegget mitt. Å bli brettet ut i en av landet største aviser på den måten er jo vår tids gapestokk, egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å forsvare ham på noen som helst måte, men en hel artikkelserie i Dagbladet kan neppe kalles annet enn gapestokk.

Synes det er bra at han blir tatt, igjen! Lett å tenke at det er mange lettlurte damer rundt omkring, men det er ikke godt å vite hvordan en hadde handlet om en selv hadde vært i samme situasjon. I etterkant kan en sikkert tolke ulike hendelser som signaler om at noe er galt, men en har ikke samme gangsynet når en er midt oppe i det som når en ser det hele utenfra eller i ettertid.

Skriver under denne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ble utsatt for svindler.

Tapte 15000.

Ble trolig så sint at hun fikk redusert kjærlighetssorg.

Jeg synes hun kom ganske greit og billig fra det. Det kostet sånn ca en ferie og er læring og minne for livet.

Det finnes jo forførere som stikker av med hele hjertet til folk , og lar de sørge i årevis. Den svir mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violently Happy

Litt?! Dama må jo være stokk dum!

Sa hun: "Jeg er en person som tror på det folk sier, jeg er ingen skeptiker." Sorry altså, men i virkeligheten nå idag må du være skeptisk til folk.

Kunne vært dere?

Kunne ALDRI blitt meg, fordi jeg deler ikke ut større summer, noensinne. Det har litt med hvor naiv og godtroende man kan være.

Det meste jeg gir til noen er 200 kr, men da må jeg kjenne personen litt mer enn 4 uker altså. :P

Kan nevne at moren min ble utsatt for et skikkelig svindlerforsøk, men det var på en måte litt annerledes, fordi den som svindlet var en tidligere elev som moren min hadde etablert et GODT forhold til. Dvs godt på så måte at man ringer hverandre annenhver uke for å spør om hvordan det går, ble invitert hjem til familie og sånn. Dette forholdet hadde vart i 10 år. SÅ finner denne eleven på at hun skal få litt ekstra penger og ringer til moren min og sier at hun nå jobber i et reisebyrå og kan gi oss en lang reise for veldig "lite penger"- 30,000 for tre pers. Faren min og jeg- skeptisk skeptisk. Moren min har jo da kjent dette mennesket i 10 år og tror det beste om henne så betaler inn de 30,000, og that's it. Ingen billetter. Når så moren min da får telefoner fra andre tidligere elever som har betalt flere 100,000 til samme person og som ikke har fått noen ting- skjønner moren min at hun har blitt lurt og blir veldig lei seg. Selvfølgelig. Ren og skjær kynisk utnyttelse av "vennskap". Jeg ble så sykt forbannet men kunne ikke gjøre noen ting.

Dette er nå 2 år siden og pengene har ikke kommet tilbake igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SELVFØLGELIG har denne dama BARE seg selv å skylde på. Selv om man "kjenner" en person, enten det er i virkeligheten eller over nett, så låner man ikke 15.000 kroner sånn helt uten videre! Jeg ville ikke lånt så mye til min egen søster en gang. Egentlig så skjønner jeg ikke at noen kan være så godtroende og latterlig naiv som den dama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsket om et liv med noen, kjærlighet og omsorg lokket vel henne til dette. Det er trist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SELVFØLGELIG har denne dama BARE seg selv å skylde på. Selv om man "kjenner" en person, enten det er i virkeligheten eller over nett, så låner man ikke 15.000 kroner sånn helt uten videre! Jeg ville ikke lånt så mye til min egen søster en gang. Egentlig så skjønner jeg ikke at noen kan være så godtroende og latterlig naiv som den dama.

Jeg kunne fint lånt ut 15 000 til foreldre eller søsken om de ba om det. Har bare i år lagt ut for diverse felles ferier med dem alle sammen.

Mulig man er godtroende og latterlig naiv fordi man velger å stole på enkelte mennesker, og jeg ser jo poenget i at man ikke bør gjøre slikt etter fire ukers bekjentskap, men å si at man ikke skal vise sin egen familie den tilliten engang? Er det ikke litt ensomt å gå gjennom livet uten å stole på NOEN andre?

Jeg får alltid tilbake pengene mine, forresten. Det samme gjør de, når de legger ut for meg ;)

Det er synd at denne mannen utnytter kvinner, men jeg må innrømme at jeg velger å stole på andre mennesker innimellom. Og at han jeg drømmer om å dele livet mitt med, er blant dem. Sånn var det jo for disse kvinnene også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mulig man er godtroende og latterlig naiv fordi man velger å stole på enkelte mennesker, og jeg ser jo poenget i at man ikke bør gjøre slikt etter fire ukers bekjentskap, men å si at man ikke skal vise sin egen familie den tilliten engang? Er det ikke litt ensomt å gå gjennom livet uten å stole på NOEN andre?

Det var ikke ment sånn at man ikke skal stole på sine familiemedlemmer. Selvsagt skal man gå gjennom livet å stole på noen :) Jeg bare mente at jeg personlig ikke låner bort penger til min søster, og brukte det som et eksempel for å vise hvor rart det blir å låne penger til noen man har møtt over nett som man ikke en gang vet hvem er.

Det er synd at denne mannen utnytter kvinner, men jeg må innrømme at jeg velger å stole på andre mennesker innimellom. Og at han jeg drømmer om å dele livet mitt med, er blant dem. Sånn var det jo for disse kvinnene også?

Det er helt greit å velge å stole på mennesker, det skal man gjøre også av og til. HVIS man kjenner de i virkeligheten. Men jeg mener at en person som har snakket med en annen person over internett i fire uker, er naiv og godtroende. Jeg tenker at en mann som vil dele livet med en kvinne, ikke spør om å låne penger de første fire ukene av "forholdet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd å bli lurt skikkelig. Jeg hadde også kontakt med en på internett. I ett halvt år. Ja, det var ting som fikk meg til og tenke, som ikke stemte. Men han var flink til å lyve, manipulerende og sjarmerende. Han visste nøyaktig hva han skulle gjøre hele tiden. Han laget blant annet en annen fake msn og la meg til, den personen der truet meg skikkelig og kunne forklare meg nøyaktig bostedet- og nr mitt. Han ville sjekke om jeg henvendte meg til han hver gang noe skjedde, slik at også han kunne fjerne dem og "redde" meg. Det var flere hendelsen og han klarte å manipulere meg til å miste mer og mer kontakt med familie og venner.

Det hele endte med at jeg dro hjem til han fordi jeg følte at jeg ikke hadde noen andre. Hjemme hos han så jeg for det første at han var myyye eldre enn på bildene sine. (sikkert gamle bilder.) Jeg spurte han en gang om alderen hans stemte overens, men han snakket meg rundt da også..

På natten, da jeg skulle sove der. Hadde han sex med meg utenat jeg ville. Jeg har hatt en vanskelig oppvekst og var veldig sårbar. Jeg var 17år da og han 35..

Så stakk jeg av morningen etter og har bare opplevd trusler via melding etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hun bare chattet med ham på nettet? Trodde de hadde vært kjærester i fire uker, jeg.

Uten at det er spesielt relevant da, og jeg er enig med deg Independent_ i at fire uker er alt for kort tid til å sende over 15 000 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Hun har kun seg selv å skylde på. Skjønner ikke at noen kan være så naiv. Så bildet av ham og lurer fælt på hvor han har denne "sjarmen" sin, hun kan da umulig ha sett han.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...