Gå til innhold

Tapas til jentekveld

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lyst å servere tapas i jenteklubben, men trenger litt hjelp når det gjelder hva som være med på et skikkelig tapas bord.

Det finnes jo en million oppskrifter på nett, men jeg synes det er vanskelig å "sette sammen" et utvalg av retter som passer sammen. Samtidig bør det jo ikke koste all verden..

Noen som kan komme med tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke annet råd enn å kikke litt på oppskrifter og plukk ut de rettene du kan tenke deg. Det finnes, som du sier, så mye å velge mellom, så du får nesten bare "ta et valg". :ler:

Jeg pleier å lage kjøttboller i spicy tomatsaus, reker i sweet hot chilisauce, pasta med pesto og soltørket tomat, lefseruller med diverse innhold, saltbakte poteter, diverse oster, oliven og litt spekemat, focaccia og ailoi. Sånn ca. :)

Skrevet

Albondigas ( spanske kjøttboller), patatas bravas (poteter), en form for spekeskinke, og aioli er fire ting jeg føler MÅ være med når det serveres tradisjonell spansk tapas.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Salte småpoteter med aioli er et must. Oliven også, og soltørka tomat. Kjøttboller.

Hovedsaken er at du kjøper kvalitetsråvarer, og ikke noe som smaker lite. :)

Gjest Bianca28
Skrevet

Jeg har lyst å servere tapas i jenteklubben, men trenger litt hjelp når det gjelder hva som være med på et skikkelig tapas bord.

Det finnes jo en million oppskrifter på nett, men jeg synes det er vanskelig å "sette sammen" et utvalg av retter som passer sammen. Samtidig bør det jo ikke koste all verden..

Noen som kan komme med tips?

patatas bravas

http://www.klikk.no/mat/spise/article549672.ece

Utrooolig godt

Skrevet

Dadler med bacon rundt er lettvint. Alt forsvant hos meg.

Kjøttboller i tomatsaus. Lag kjøttbollene på forhånd og frys ned. La de ettersteke i tomatsausen samme dag du skal servere den.

Lefser med innhold er lettvint og greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...