AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2010 #1 Skrevet 13. oktober 2010 Enkelt og greit: Hvor mange kvm er kjøkkenet ditt? Og hva synes du om størrelsen? Lurer fordi vi skal kjøpe oss hus:)
Heart7086 Skrevet 13. oktober 2010 #2 Skrevet 13. oktober 2010 Vi har et kjøkken som er på ca 16 kvm, nok til å få bord, 4 stoler og en sittebenk inn i. Vi har ca 20 skap/skuffer, og god benkeplass. Kjøkkenet kan for min del være så stort det bare vil, det funker IKKE så lenge det er for lite benkplass, for lite skap, eller bare dårlig gjennomtenkt!(Dårlig gjennomtenkt med tanke på f.eks plasssering av skap i forhold til benk, oppvaskmaskin, vask, ovn, osv.)
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2010 #3 Skrevet 14. oktober 2010 Vårt kjøkken er omkring 7 m2. Jeg opplever det som VELDIG trangt, og med kanskje 40 cm brukbar benkeplass til å lage mat på (resten er bare stubber ved siden av komfyren, vasken osv.) Vi har et lite kjøkkenbord med plass til 3, men da kan det ikke stå særlig mye annet enn dekketøy på bordet. Det er ca 5 overskap + hjørneskap, èn skufferekke og et stort underskap, + skapene under vasken, samt et høyskap. Det er aaaltfor lite, og vi drømmer om å kjøpe ny leilighet snart. Det som stopper oss er at nåværende leilighet har stort bad, og med barn i bleiealder er det vel så viktig. Men snart, ganske snart, blir det ordentlig kjøkken! Dersom jeg skulle bygget, ville jeg hatt kjøkken og spisestue i ett. Ca 25 kvadrat. Kjøkkenøy og spisestue, samt plass til skap/skjenker med plass til alt av serviser + aktiviteter til barna (spill, maling, papir, +++ tar veldig mye plass!)
Gjest Stapler Skrevet 14. oktober 2010 #4 Skrevet 14. oktober 2010 Kjøkkenet vårt er ca 25 kvadrat. Plass til spisestue og kjøkkenøy og er veldig fornøyd med plassen! I tillegg til kjøkkenøyen har vi ca 5 meter kjøkkenbenk med under- og overskap. Det er utrolig lettvint med stort kjøkken der vi har plass til alt i skapene og der romfølelsen også er såpass stor.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2010 #5 Skrevet 15. oktober 2010 Vårt kjøkken er 24 kvm... Skulle faktisk ønske det var litt større, det er der vi bor;) Har et stort spisebord på 2x1 m og seks stoler rundt, en sjenk m dekketøy i og en liten tv og radio på. Kjøkkeninnredningen er i u form m takhøye overskap på ene veggen, vask, oppvasmaskin og amerikansk kjøleskap, i " bunnen" på u' en er det et vindu så det er der jeg har arbeidsplassen , kutter og hakker og kikker på naboen ;) Mot spisebordet er koketoppen m fritthengendey avtrekksvifte over, benke og skapplass på begge sider av koketopp. Har og en liten bokhylle m masse kokebøker... Og dør inn til vaskerommet .Skulle gjerne hatt plass til eg liten divan eller sofa og...
Brunhilde Skrevet 16. oktober 2010 #6 Skrevet 16. oktober 2010 Kjøkkenet mitt er på rundt 12 m2, men måten det er innredet på gjør at det virker stort. Jeg har valgt bort kjøkkenbord og har frokostplass ved benken foran vinduet. Veldig koselig.
fin_bil Skrevet 16. oktober 2010 #7 Skrevet 16. oktober 2010 11 kvadratmeter. akkrat passe, med et lite kjøkkenbord, har en egen spisestue utenfor kjøkkene så det er helt greit =)
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2010 #8 Skrevet 16. oktober 2010 Vi har åpen løsning og har satt av 7-8 kvm til kjøkken, og det funker faktisk relativt bra - har godt med benke- og skapplass. Vi leier og kan uansett ikke gjøre så veldig mye med saken. Har ikke plassert spisestuebord her ennå... Det forrige huset vi leide hadde stort kjøkken - minst 20 kvm, men hadde mindre benkeplass og lite plass i skapene, så det var faktisk mye mer upraktisk og ga et mer rotete inntrykk fordi ting måtte stå mer eller mindre framme. Men det var ellers et koselig rom med stor spisestue, vedovn, godstol osv. Uansett - jeg synes det er viktigere å ha arbeidsplass og skapplass enn mange kvm. Samtidig er det jo greit å få plass til en spisestue.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2010 #9 Skrevet 17. oktober 2010 Rundt 16m2. Det kunne gjerne vært større, men det er plass til spisebord så det funker vel. 4,2m med benkeplass og er generelt endel større enn hva jeg har hatt før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå