Gjest Charlotte Skrevet 13. oktober 2010 #1 Skrevet 13. oktober 2010 Jeg går nå på p pillene Mercilon, og pga mellomblødninger skal jeg prøve p pille YASMIN.. men er litt redd for å drive å bytte p piller, kan det øke faren for blod propp eller andre sykdommer? og er det veldig stor forskjell på mercilon og yasmin? jeg har hørt det er en del hormoner i yasmin, noe som egentlig ikke gjør meg noe fordi jeg har lyst til å legge litt på meg siden jeg er så skrekkelig tynn..
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2010 #2 Skrevet 13. oktober 2010 Jeg har gått på Yasmin i 6 år, og aldri hatt noe problemer med dem. Aldri forekommet mellomblødninger heller. Husker det var litt de første par månedene, men så stabiliserte det seg. Jeg sjekker ofte blodtrykk og tilstand hos legen når jeg er der, og er så langt frisk. Jeg la ikke på meg av yasmin, jeg reagerte heller ikke negativt på hormonene, for meg passer yasmin godt. Har aldri sviktet meg heller, og jeg tar til presis samme tid hver dag året rundt.
Gjest Bianca28 Skrevet 13. oktober 2010 #3 Skrevet 13. oktober 2010 Jeg går nå på p pillene Mercilon, og pga mellomblødninger skal jeg prøve p pille YASMIN.. men er litt redd for å drive å bytte p piller, kan det øke faren for blod propp eller andre sykdommer? og er det veldig stor forskjell på mercilon og yasmin? jeg har hørt det er en del hormoner i yasmin, noe som egentlig ikke gjør meg noe fordi jeg har lyst til å legge litt på meg siden jeg er så skrekkelig tynn.. Jeg vet ikke så mye om hvordan det er å bytte siden jeg har brukt yasmin alltid, men jeg la ikke på meg av de, heller har jeg ikke opplevd noen bivirkninger av annet slag av de.
Gjest Elyssa Skrevet 13. oktober 2010 #4 Skrevet 13. oktober 2010 Hei. Jeg hadde også mye mellomblødninger med mercilon, så jeg har prøvd litt andr, og går nå på Yasmin, som fungerer helt greit. Legen min sa at det ikke er bra å bytte p-piller for ofte, men så lenge det er de samme hormoner i, skal det ikke gjøre noe. Snakk med helsesøster eller legen din om dette når du bytter. Forskjellen på Mercilon og Yasmin er at Yasmin inneholder mer østrogen. Dvs større risiko for blodpropp o.l. Men sjangsen er uansett veldig liten. Er ikke alle som legger på seg av Yasmin, men noen (meg) føler at de får mer vann i kroppen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå