B.A. Skrevet 13. oktober 2010 #1 Skrevet 13. oktober 2010 Saken er den at jeg har pølser i fryseren, masse pølser og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med dem. Så jeg trenger hjelp til noen gode middagsoppskrifter hvor wienerpølser er involvert. På forhånd takk!
Gjest Gjest_sunglasses Skrevet 14. oktober 2010 #2 Skrevet 14. oktober 2010 (endret) En kjapp pølserett: Beregn ca to pølser og to håndfuller grønnsaker per person. Sett ovnen på 225 grader. Kutt opp hvitløk og gulløk (dersom ønskelig) og brun raskt i en stekepanne. Ta deretter løken og grønnsakene oppi en ildfast form. Kutt pølsene i skiver og legg dem mellom grønnsakene. Mål opp litt under 1 dl vann per person, ta anbefalt mengde grønnsaks- og kjøtt/kyllingbuljong oppi og krydre med timian og paprikapulver. Hell buljongen over grønnsakene og pølsene. Stekes i ca 15-30 minutter, avhengig av porsjonsstørrelsen. Smaker digg, spesielt med kyllingpølser! Ta gjerne litt revet ost over pølsene også, men da bør du bruke mindre buljong. Ellers kan du lage omelett med pølseskiver (enkel lunsj). Endret 14. oktober 2010 av sunglasses
FantasDick Skrevet 14. oktober 2010 #3 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg liker å lage "pakker" i aluminium med det jeg har tilgjengelig om jeg skal bruke opp noen pølser! Pensler litt smør/olje på folien, kutter opp pølser og grønnsaker, kverner over salt og pepper og slenger i ovnen eller på grillen. Kan serveres med hva du vil - potetsalat, kokte poteter, fløtegratinerte poteter, ris, pasta, couscous osv. Jeg bruker grønnsaker som løk/hvitløk/purreløk, paprika, squash, aubergine osv.
B.A. Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 15. oktober 2010 Takk for tips dere. Noenganger trenger jeg litt inspirasjon Er bare å komme med flere ideer hvis noen har
SusanneGullet Skrevet 15. oktober 2010 #5 Skrevet 15. oktober 2010 -Makaronigrateng med pølser. -Pølsegryte. -Innbakte pølser.
Foods of Norway Skrevet 15. oktober 2010 #6 Skrevet 15. oktober 2010 Akkurat no sit eg og gomlar på innbakte pølser. Nam nam!! Kjempegodt og veldig greit å ha i frysaren. Eg brukar vanlege middagspølser, men eg vil tru at det er like godt med wienerpølser.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå