Gå til innhold

Uff, disse vanskelige p-pillene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Har gått på mercilon p-piller i et år. er i grunnen ganske fornøyd; lite bivirkninger. men jeg synes det er litt vanskelig allikevel; for hvrodan skal jeg egentlig tolke kroppen min når jeg ikke har den naturlige syklusen min å stole på lenger? har vurdert å spørre ut en lege, men har ikke fått surra meg til det. Vil gjerne bytte fastlege først, han jeg har nå er en gammal gubbe jeg ikke føler meg så komfortabel meg når det kommer til sånne tema (sikkert teit av meg, jeg vet, men allikevel...)

ihvertfall, jeg lurer på om det er flere som har erfart at mensen blir så godt som helt borte med mercilon? etter de første par-tre månedene (hvor alt var bare rot) har jeg knapt blødd i det hele tatt. dvs, inntil for et par dager siden, hvor jeg plutselig fikk tilnærmet normal mens i starten av uke 3 på et brett. (riktignok var dette kort etter at jeg greide å glemme pillene hjemme før jeg dro på en overnattingstur, så gikk halvannet døgn før jeg fikk tatt dem - kan ha noe med det å gjøre?)

skulle likt å hørt fra andre som har brukt mercilon en stund... Jeg vet ikke helt om det er usunt om mensen blir borte av p-piller? burde jeg be om å få bytte merke, kanskje?

stort sett er jeg nøye med å ikke glemme piller, så jeg er ikke så veldig bekymra for graviditet, men jeg skulle likt å vite hva man som p-pillebruker bør være oppmerksom på av symptomer, allikevel. det står jo på pakken at "hvis du mistenker graviditet, må du slutte med pillene med en gang", men hvordan skal man kunne mistenke noe som helst når systemet er helt forkludra? for å stille spørsmålet litt mer konkret; er det noen som vet om de klassiske symptomene på graviditet er de samme selv om man går på p-piller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker Mercilon selv, og er veldig godt fornøyd med å ha lite eller ingen mens. Kommer litt hver gang, men ikke så mye at jeg trenger å bruke bind eller tamponger. Hadde en pause på et halvt års tid for litt siden, kom ganske fort inn i vanlig syklus igjen da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...