Gå til innhold

ømme pupper

Fremhevede innlegg

Skrevet

De siste 6 mnd har mine pupper blitt noe større, og har vært nesten konstant ømme.

Jeg er 40 år, har fjernet livmoren, (så jeg er IKKE gravid), men har eggstokker så eggløsning er som normalt.

Det jeg lurer på er om puppene vokser når man nærmer seg overgangsalder, at det er derfor de er ømme?

Eller har noen noen andre forslag.

Jeg har ikke endret vekten min noe særlig siste året så det kan heller ikke være det.

• 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en del år yngre enn deg og har ingen forutsetninger egentlig for å gi deg råd på dette, men jeg synes det høres veldig ut som om du gjennomgår hormonforandringer i kroppen. Dette er jo kjempevanlig i den alderen og oppover, så vidt jeg vet.

Du kan snakke med legen din, eller bruke litt tid på nettet på sider som www.lommelegen.no e.l. Eller kanskje du har ei god venninne på samme alder som kan hjelpe deg? Din mor kan ha opplevd det samme, så hvis du føler deg komfortabel med det, så kan du jo spørre henne om hun kan huske å ha opplevd lignende.

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg er en del år yngre enn deg og har ingen forutsetninger egentlig for å gi deg råd på dette, men jeg synes det høres veldig ut som om du gjennomgår hormonforandringer i kroppen. Dette er jo kjempevanlig i den alderen og oppover, så vidt jeg vet.

Du kan snakke med legen din, eller bruke litt tid på nettet på sider som www.lommelegen.no e.l. Eller kanskje du har ei god venninne på samme alder som kan hjelpe deg? Din mor kan ha opplevd det samme, så hvis du føler deg komfortabel med det, så kan du jo spørre henne om hun kan huske å ha opplevd lignende.

Skrevet

Jeg har samme "problem" med pupper som vokser i voksen alder. Jeg er 48 år og normal/slank og mine pupper har vokst i 40 årene (jeg har gått fra A/B til C-->D(?)). Nå har folk begynt å spørre om jeg har tatt operasjon, noe jeg ikke har.

Jeg har jevnlig mens en gang i måneden 5-6 dager og har foreløbig ingen tegn på overgangsalder (kommer sikkert ;-). Men jeg var i utgangspunktet flatbrystet og de nye puppene mine har antatt en flott fasong (faktisk ganske fine), det er mye kjertler i de så ikke bare hud hvis noen tror det. Min farmor brukte å trøste meg med at jeg kom til å få pupper etter 40, men tok henne ikke seriøst før nå.

Jeg har heller ikke funnet noe informasjon om pupper som vokser i moden alder (ikke noe problem i mitt tilfelle). Men etter hvert som jeg har fått kommentarer fra omverden, har jeg begynt å lete så hvis du fant en eller annen plausibel forklaring må du gjerne dele den ;-)

AnonymBruker
Skrevet

Du spiser kanskje noe med mye hormoner i?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...