Gå til innhold

Plutselige smerter i korsryggen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg reiste meg opp i dag så fikk jeg så gruelig vondt i korsryggen. Klarer ikke gå skikkelig oppreist, må krumme ryggen. Smertene stråler ned i rompa. Det kom helt plutselig og jeg overbelastet ikke ryggen da det kom(reiste meg bare opp som sagt). Jeg sitter mye i ro, så det er en mulig forklaring. Men det jeg lurer på er om det er nødvendig å oppsøke lege? Eller bør jeg bare vente litt og se om det går over? Og eventuelt hvor lenge skal jeg vente?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du har fått en -kink- i ryggen.

Mannen min hadde akkurat noe slikt for 2 uker siden. Tok ca ei ukes tid før deg gikk over av seg selv.

Selv fikk jeg en kink lengre opp i ryggen for noen år siden. Da jeg ikke ble noe bedre etter 3 uker gikk jeg til kiropraktor. To behandlinger på en uke og ryggen var fin igjen :-)

Hadde jeg vist kiropraktor hjalp så godt hadde jeg nok ikke ventet i 3 uker før jeg gikk dit.

Skrevet

Jeg reiste meg opp i dag så fikk jeg så gruelig vondt i korsryggen. Klarer ikke gå skikkelig oppreist, må krumme ryggen. Smertene stråler ned i rompa. Det kom helt plutselig og jeg overbelastet ikke ryggen da det kom(reiste meg bare opp som sagt). Jeg sitter mye i ro, så det er en mulig forklaring. Men det jeg lurer på er om det er nødvendig å oppsøke lege? Eller bør jeg bare vente litt og se om det går over? Og eventuelt hvor lenge skal jeg vente?

Stråler det hele tiden eller blir det værre når du bøyer deg f.eks?

Om det kun stråler ved visse bevegelser/bøying kan det være isjias.Da kan strekking av piriformis hjelpe-der kan lege /manuellterapeut hjelpe.

Det kan komme av en prolaps i ryggen ,nerverot som har blitt irritabel.

Hadde jeg vært deg ville jeg heller tatt en time hos legen enn å avvente.

Av erfaring vet jeg at en liten ting kan gi store utslag

Selv har jeg hatt prolapser hvor (l4/l5) gav nerverotproblemer og jeg har i dag permanent nerveskade i ene beinet. Nevropatisk smerte.

Du må nesten vurdere dette selv,om du har sterke smerter,strålesmerter eller problemer med å gå på do - SKAL lege oppsøkes.

Skrevet

Tusen takk for svar. Skal til legen for noe annet i morgen, så skal nevne det for han da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...