Gå til innhold

Hvor mange gjester og totalsum?

Fremhevede innlegg

Skrevet

89 gjester og ca. 130 000 kr. Da fikk vi alt vi drømte om!

Hariette

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Han betalte bryllupsreisen, som er vanlig tradisjon der vi kommer fra. Jeg aner ikke hva den kom på, men kan annta at den kom på ca 60-70 000.....

..lurer på å flytte, og komme fra samme plassen som dere :fnise:

Skrevet

Huff, jeg lurer på hvor dere får alle pengene fra, jeg. Jeg skjønner jo at det er mange som tjener betydelig mer enn meg, men så mange av dere, og så veldig mye mer? Har halvparten veldig godt betalte jobber og den andre halvparten steinrike foreldre? :P

Skrevet

Huff, jeg lurer på hvor dere får alle pengene fra, jeg. Jeg skjønner jo at det er mange som tjener betydelig mer enn meg, men så mange av dere, og så veldig mye mer? Har halvparten veldig godt betalte jobber og den andre halvparten steinrike foreldre? :P

Vi har verken steinrike foreldre eller veldig godt betalte jobber. Vi har spart 1000 - 1500 hver i måneden siden fjor høst. I tillegg legger vi av ekstra når vi får feriepenger etc. Vet foreldrene våre vil være med å hjelpe til litt (f.eks. pappa har sagt han skal betalte for baren), men disse pengene har vi ikke tatt med i budsjettet siden vi ikke vet helt hvor mye de legger i. Så vi skal selv spare 100.000. De pengen vi evt. får til overs putter vi inn i bryllupsreisa! :)

Skrevet

Jeg trodde bryllup kom til å komme på mer enn 150 000, men er glad for å se at gjennomsnittet ligger på rundt 100 000. Jeg har allerede begynt å spare til mitt og samboer sitt. Vi er så heldig å ha 2 ubrukte BSU'er, så her blir det en til hus, og den andre til bryllup :)

Skrevet

Jeg trodde bryllup kom til å komme på mer enn 150 000, men er glad for å se at gjennomsnittet ligger på rundt 100 000. Jeg har allerede begynt å spare til mitt og samboer sitt. Vi er så heldig å ha 2 ubrukte BSU'er, så her blir det en til hus, og den andre til bryllup :)

Dårlig idè å bruke BSU til bryllup... Da må dere betale tilbake skattefradragene dere har fått ved å spare på BSU-konto

Skrevet (endret)

Jeg er student med en relativt godt deltidsjobb (50%) ved siden av studiene, men jeg har overhodet ikke rike foreldre. Faktisk betaler jeg for alt selv (og kun jeg, ikke samboer), men jeg sparer, sparer og atter sparer. På ett år kommer jeg til å spare 110 000 kr. Det handler mye om vilje og at man er villig til å jobbe hardt for det.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

30 gjester til middag på resturant, 25.000 kr ca. Bryllupsreise i tillegg.

Skrevet

Litt utenfor tråden, men det er da ikke så dyrt å reise til Thailand. Vi reiste dit på ferie for noen år tilbake og da betalte vi 30 000 kr for to personer på et 5-stjerners hotell i to uker. Det var riktignok i påskeferien, så er nok noe dyrere om sommeren. Men likevel; du kaster rett og slett bort pengene dersom du bruker 60 000 på å dra til et så kommers sted som Thailand!

Ja nå snakket jeg om 30 000 for to, og det var faktisk noe av det billigste jeg fant på 5 stjerners i fellesferien. Men Thailand er ikke så veldig fantastisk for meg, så det var i ikke aktuelt for oss. Jeg nevnte det for å forklare at en reise fint kan koste 50-70 tusen hvis man ikke vil til de mest vanlige charterreisemålene. Skulle vi brukt to uker på vår tur til Afrika hadde det kostet 50 000.

Gjest Bygdejenta
Skrevet

Vi giftet oss nå i sommer, og hadde 80 gjester til middag.

I alt kom hele bryllupet på 60.000 kroner.

Drikke til alle gjestene, mat, klær, blomster, musikk, pynt, takkekort osv. er inne i den prisen :tommel:

Dagen ble perfekt på ALLE måter!! :strix:

Skrevet

Jeg må bare spørre dere. Hvor mye alkohol og mat regnet dere per person? pris/mengde. Jeg sitter å tenker og tenker og tenker..Men jeg er redd jeg kommer til å ha for lite, eller ender opp med den hauen av mat.

Skal ha 45 gjester til middag(men kommer vell til å bli kuttet litt på håper jeg)

Gjerne fortell litt hva dere brukte penger på. Veldig greit for meg å se hva folk bruker på kjole/frisør/blomster/mat/pynt

Skrevet

Jeg må bare spørre dere. Hvor mye alkohol og mat regnet dere per person? pris/mengde. Jeg sitter å tenker og tenker og tenker..Men jeg er redd jeg kommer til å ha for lite, eller ender opp med den hauen av mat.

Skal ha 45 gjester til middag(men kommer vell til å bli kuttet litt på håper jeg)

Gjerne fortell litt hva dere brukte penger på. Veldig greit for meg å se hva folk bruker på kjole/frisør/blomster/mat/pynt

Vi skal ha omtrent like mange til middag som dere. Prisen kommer veldig an på om dere skal leie lokaler der de står for catering og drikke, eller ikke. Vi har vielse og bryllupsfest i lokaler der de står for alt av mat og drikke, og det betyr jo også at det koster en god del mer enn om man har festen i et grensehus og alkoholen er kjøpt i Sverige.

Vi regner med rundt 1300 kr pr pers for fire retters meny med alkohol til middagen, samt kaffe avec. Da blir det nok sikkert en 3-4 drinker til middagen. Siden folk da sikkert blir gode mette og drikker en god del til middagen, så tror jeg nok ikke at det blir drikket fryktelig mye etterpå, men litt blir det jo. Vi tenker omkring 2-3 drinker i etterkant under festen, da uten å ta med kaffe avec, velkomsdrink og drinker under middagen. Legger anslaget på 4 drinker for å regne litt opp i pris, og da vil vi nok komme på rundt 300-500 kr pr pers i alkohol. Da kommer alkoholen på cira 20 000 kr.

Kjolen brukte jeg 1000 kr på, dress leies antagelig til rundt 2-3000 kr, blomsterdekorasjonene står mamma for, så det blir jo bare for innkjøp av blomster, inkludert brudebukett har jeg satt av omkring 4-5000 kr. Bryllupskaken kommer på omkring 2800-3000 kr og spesiallaget til oss. Frisør koster 2000 kr for make-up, prøvetime og oppsett av hår. Pynt kjøper jeg billig på eBay og har egentlig ingen pris på, for jeg har kjøpt inn pynt de siste to årene. ;) Vi har valgt å bruke mye penger på band (14 5000 kr inkludert filming, taffelmusikk og musikk under festen) og fotograf (8000 kr).

Skrevet

Jeg er student med en relativt godt deltidsjobb (50%) ved siden av studiene, men jeg har overhodet ikke rike foreldre. Faktisk betaler jeg for alt selv (og kun jeg, ikke samboer), men jeg sparer, sparer og atter sparer. På ett år kommer jeg til å spare 110 000 kr. Det handler mye om vilje og at man er villig til å jobbe hardt for det.

Hvorfor betaler ikke samboeren din en krone for dette bryllupet?

Skrevet

Hvorfor betaler ikke samboeren din en krone for dette bryllupet?

Fordi jeg kan og ikke han. :)

Skrevet (endret)

Vi hadde hatt et nyyydelig bryllup i Italia (Roma) i september.

Vi hadde hatt vielse i en protestantisk kirke i selve Roma + følgende 5 retters middag på middelalders slott utenfor Roma.

Vielse (leie av kirke + organ) = 7.200 kr

Vi bestilte ekstra fiolin & singerinne = 1.600 kr

5 retters middag for 17 personer (inkl.velkomsdrinker m/mat i hagen) = 16.320 kr

2 etasjer bryllups kake va inkludert i menyen

All pynting av lokale (kvite duker & stoltrekker, blomster, stearyn lys) var i meny prisen

ALL vinen & øl vi drakk te maten var med i prisen

Fri bar kom på kun 670 kr ;)

ALLE var meget fornøyde

TOTAL hele bryllupet (inkl.designer ringer, designer kjole, transport, fotografer for hele dag, blomster, DJ, fire-show og alt annet) kom på 102.200 kr ;)!!!

Bryllupsreisen er utsatt for tiden...

Endret av Brazil-girl
  • 4 uker senere...
Skrevet

Ehmm.. men har dere det sånn at det er mine og dine penger når dere er så og si gift??

Sikkert helt vanlig..vet at noen jeg kjenner har det sånn..

Men vi tenker ikke sånn i det hele tatt, uvant for meg.. blir begge sitt, den andre legger i mer innsats hjemme feks, poenget er at man skal bidra ca like mye.. om det er jobb, husarbeid, lekser, eller hva som helst.. at man bare prøver å hjelpe til begge to slik at vi skal ha det bra.. Å den ene ikke sliter seg helt ut, men at man deler litt å alt som må gjøres..

Skrevet

Ehmm.. men har dere det sånn at det er mine og dine penger når dere er så og si gift??

Sikkert helt vanlig..vet at noen jeg kjenner har det sånn..

Men vi tenker ikke sånn i det hele tatt, uvant for meg.. blir begge sitt, den andre legger i mer innsats hjemme feks, poenget er at man skal bidra ca like mye.. om det er jobb, husarbeid, lekser, eller hva som helst.. at man bare prøver å hjelpe til begge to slik at vi skal ha det bra.. Å den ene ikke sliter seg helt ut, men at man deler litt å alt som må gjøres..

Nei, jeg ser på mine penger som hans, og omvendt i det daglige. Men om noen spør, så sier jeg jo som det er, for det er tross alt jeg som jobber og betaler. Det betyr derimot ikke at jeg synes det er feil. Jeg er den som kan jobbe, da er det også jeg som må jobbe. Verre er det ikke og det har med situasjonen vi er i helt enkelt. Men det er aldri sånn at sitter vi på en restaurant så sier jeg at han skal betale meg tilbake om jeg betaler. Når det er sagt, begge må hjelpe til ja, men noen ganger i livet så er den ene parten stand til mer enn den andre. Det er bare slik det er.

Skrevet

Nei, jeg ser på mine penger som hans, og omvendt i det daglige. Men om noen spør, så sier jeg jo som det er, for det er tross alt jeg som jobber og betaler. Det betyr derimot ikke at jeg synes det er feil. Jeg er den som kan jobbe, da er det også jeg som må jobbe. Verre er det ikke og det har med situasjonen vi er i helt enkelt. Men det er aldri sånn at sitter vi på en restaurant så sier jeg at han skal betale meg tilbake om jeg betaler. Når det er sagt, begge må hjelpe til ja, men noen ganger i livet så er den ene parten stand til mer enn den andre. Det er bare slik det er.

Ja..men det hørtes bra ut! fint det er sånn da ;) God innstilling ;)

Skrevet

Alle kan jobbe, spørs vel heller om han vil jobbe og betale for bryllupet...

Må innrømme at jeg tror jeg hadde hatt problemer med en mann som ikke viste noe som helst vilje til å arbeide og betale for seg.

Skrevet

Alle kan jobbe, spørs vel heller om han vil jobbe og betale for bryllupet...

Må innrømme at jeg tror jeg hadde hatt problemer med en mann som ikke viste noe som helst vilje til å arbeide og betale for seg.

Nå er han fulltidsstudent som meg, men nei, det er ikke alle som klarer å jobbe og studere samtidig. Han har både vilje og et sterkt ønske om å betale, men det er enkelte ting som gjør at man kanskje ikke alltid kan jobbe samtidig som man er student. Hvorfor det er slik har du ingenting med, men la meg si det slik at enkelte har sykdommer som gjør at det kanskje blir for mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...