Gå til innhold

Jehovas vitne var innom i dag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Å, det er så mye misoppfattet med denne religionen! Og selv om noen forteller dere hvordan ting egentlig henger sammen i henhold til denne trosretningen, er det akkurat som om flere av dere insisterer på å beholde vrangoppfatningen likevel...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jo denne såkalte verdens undergang kommet og gått en del ganger, så man må jo bare beundre optimismen (eller pessimismen?) deres. "Hm, vi så visst feil på kalenderen. Jaja. Men denne gangen altså, nå er det bare å være forberedt!" Og sånn går no dagan. :fnise:

Gjest *Twinklestar*
Skrevet

Oppfattet budskapet dems slik at jeg kommer til "helvete(hva nå enn det er...) visst jeg ikke vendte meg til deres tro. Verdens undergang var visst nær...

Dette er da helt perverst! Tenk på svake sjeler som får denne problemstillingen slengt i trynet!

Kjenner egentlig ikke Jehovas vitne sin trosretning, men dette synes jeg var særdeles stygt.

Så hva tror dere, kommer det til å gå meg ille nå siden jeg ikke vender meg til Jehova????

jehovas vitner mener at det bare er ett vist anntall mennesker som kommer til himmelen uansett. sååee sånn sett så er vi alle dømt til å havne i helvete, inkludert en del av deres egne :fnise:

Skrevet

Nå har jo denne såkalte verdens undergang kommet og gått en del ganger, så man må jo bare beundre optimismen (eller pessimismen?) deres. "Hm, vi så visst feil på kalenderen. Jaja. Men denne gangen altså, nå er det bare å være forberedt!" Og sånn går no dagan. :fnise:

Dette synes jeg også er snodig.

Fikk et hefte som jeg leste fordi jeg på en måte ønsker å forstå disse damene. På forsiden står det "snart slutt på all lidelse" Inni står det "det vil ta slutt, og det snart!

Dette betyr jo at jehovas vitne er av den oppfattningen av at noe skal skje snart. Dette noe oppfatter jeg som at mennneskene som ikke har trodd på jehova forsvinner og at det kun blir igjen de som tror på jehova.

Jeg tyder det også slik at vi mennesker tydeligvis ikke er gode nok til at vi fortjener å leve et godt liv.

Makan til dømming av sine medmennesker! All respekt for at folk velger å tro på dette selv, man at de kommer å skal prakke på meg deres tro med det budskap om at det går meg ille visst jeg ikke vender meg til jehova synes jeg er forkastelig, frekt, ufint osv osv.

Har nok funnet ut at jeg ikke kommer til å være like hyggelig neste gang jehovasvitner ringer på døra mi!

Forstår at de ønsker å dele goder ved å omvende folk, men respekten for sine medmennesker synes å ha gåt tapt på veien i denne trosrettningen...................

Skrevet

Å, det er så mye misoppfattet med denne religionen! Og selv om noen forteller dere hvordan ting egentlig henger sammen i henhold til denne trosretningen, er det akkurat som om flere av dere insisterer på å beholde vrangoppfatningen likevel...

Utdyp gjerne! Jeg ønsker å forstå men for meg virker denne troen helt fjern..........

Skrevet

Jeg har vært Jehovas vitne hele livet, fram til for litt siden.

Tror ikke på det lengre.

Jehovas vitner tror 144 000 mennesker skal til himmelen, der de sammen med Jesus skal utgjøre en himmelsk regjering som skal herske over jorden. De mener denne regjeringen er det bibelen kaller "Guds rike". "Rike" er jo gjerne regjering i bibelen, ifølge læren.

Men, det er ikke bare de 144000 som blir frelst, de mener et ukjent antall kommer til å overleve den framtidige katastrofen som kalles Harmageddon, der Jesus med sine krigerengler skal utrydde alle onde på jorden, altså alle som ikke er Jehovas vitne. Alle de som tilber Jehova skal bli spart, og utgjøre grunnstammen for en ny befolkning på jorden.

Alle som er døde kommer til å få oppstandelse. Bortsett fra Judas da, og sikkert noen andre. Men de fleste kommer tilbake. De får en ny sjanse.

Forkynnelsen fra dør til dør har grunnlag i matt 28: 19, 20 der det står:

19 Gå derfor og gjør alle folkeslag til disipler! Døp dem til Faderens og Sønnens og Den hellige ånds navn 20 og lær dem å holde alt det jeg har befalt dere. Og se, jeg er med dere alle dager inntil verdens ende.»

Å spre teologien er oblikatorisk for en kristen, også blandt Jehovas vitner.

Jehovas vitner får grundig opplæring i argumentasjons-teknikk, det er derfor vanskelig for menig- mann å argumentere mot vitnene.

Det meste av det vitnene lærer har grunnlag i enkeltskriftsteder, som de vil slå opp og vise deg når dere diskuterer.

Den vanskeligste gruppen å diskutere med, sett fra et vitnes synspunkt, er ateister. De har så utrolig vanskelige spørsmål, som vitnene ikke har tenkt over. Det var ihvertfall den gruppen jeg oftest ble stum i diskusjon med.

Hvis du er vanlig kristen har du som regel et problem hvis du diskuterer med vitnene. De er nemlig drillet i argumenter mot den vanlige kristne. Så spør istedet for å fortelle hva du tror. :)

Vitnene er vanlige mennesker, som kanskje ikke har det så bra innerst inne. De trenger deg og meg, en ekte venn.

Det kan du tenke over neste gang du får besøk. :)

Skrevet

jeg synes det er ille med disse ungene som blir dresset opp og dratt med på sånne misjoneringsrunder på dørene til folk jeg, mener det er direkte barnemishandling!

Rent bortsett fra det, så om man synes det er plagsomt å få dem på døren, (det er jo nesten som å fore villkatter, har man først gjort det kommer de stadig tilbake) s er den beste måten å få dem til å dra å si at her i huset er vi frafalne...

Da regnes man jo som død, og de skal ikke snakke med de døde, at da fyker de av gårde fortere enn svint!

Skrevet

Vil bare minne dere på at i det kristendommen ble innført i Norge, så ønsket folk flest å komme til helvete for der var det varmt. ( De frøys mye den gangen)

Det er litt synd på Jehovas Vitner synes jeg, som klarer å tro så fullt å fast på det å komme til himmelen, selv etter flere mislykkede forsøk. (Datoer

)

Vet om en familie som solgte alt de eide og ga bort pengene fordi de skulle til himmelen. Der hadde de ikke bruk for jordisk gods.

De fikk store probler etterpå for å komme seg på bena igjen. Vil si at de fikk hjelp av menigheten da. Så tydeligvis solgte ikke de høye herrer alt sitt jordiske gods.

Enda så tror noen på dette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...