AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2010 #1 Skrevet 12. oktober 2010 Jeg har ganske mye gul utflod og kjenner meg sår nedentil. Har vært slik siden fødsel, litt over 3 mnd. Trodde det var stingene som gjorde vondt, men de har grodd nå, og jeg kjenner fremdeles et slags sårt press. Sex gjør vondt. Noen som vet hva det kan være? Jeg vet det er teit å spørre her, jeg burde gå til lege og få det sjekket. Men har totalt legeangst og klarer det ikke. Har ikke blitt sjekket siden fødsel. Det kan vel ikke være sopp? Får man ikke da mer hvit og klumpete utflod, og kløe? Jeg har ikke kløe, bare litt svie. Og lys gul utflod, som ikke lukter noe særlig. Er det noe annet enn sopp som kan forårsake problemer i underlivet? Det blir verken bedre eller verre, og det er til å leve med, men hvis det er noe jeg kan gjøre for å få det bedre vil jeg jo gjerne det. Tusen takk hvis noen har noen forslag!
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2010 #2 Skrevet 12. oktober 2010 jeg har hørt om noe om gul, rød, hvit og grå. Google det
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2010 #3 Skrevet 12. oktober 2010 Hmm, jeg har erfart at sopp kan arte seg på mange forskjellige måter (så godt som ingen utflod, mye utflod, mye kløe, mest svie...), så det KAN jo teoretisk være det. Det som er bra er at en soppkur ikke skader hvis det ikke skulle være det. Så det går jo an å ta en soppkur for å se om det blir bedre. Men som regel VET man at det er sopp fordi det da klør noe så inn i helheimen...! Ellers fins det bakteriell vaginose, som du kan få vaginale stikkpiller mot. Men jeg husker ikke symptomene på det... Kanksje du skulle gå til en gynekolog du stoler på i stedet for allmennlege? Hvis det hjelper deg til å føle deg tryggere er det vel verdt pengene:)
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2010 #4 Skrevet 12. oktober 2010 Det er ganske vanlig å være sår nedentil etter en fødsel, dette blant annet på grunn av lav østrogenproduksjon. Du kan prøve å smøre med litt ovesterin (kjøpes reseptfritt på apoteket) et par ganger i uken. Men hvis utfloden din er unormal, kan det tyde på andre ting også, så det er nok lurt å sjekke med legen. Skjønner godt at du har legeangst, sliter selv med å bestille time, men du kan ikke gå rundt med slike plager! Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2010 #5 Skrevet 12. oktober 2010 Man bør ikke eksperimentere med apotekmidler "for å se om det hjelper", heller ikke soppmidler. Du er tøff nok til å få barn, da er du vel for pokker tøff nok til å bite tenna sammen og stå ut de 10 minuttene hos legen! Kom igjen! Ta vare på kroppen din, den er den eneste du har.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2010 #6 Skrevet 12. oktober 2010 Soppkur er ikke helt ufarlig. Er enig med innlegget over, at det ikke er særlig lurt å bruke ting når du ikke vet om det er det du trenger. Du må nesten bare prøve å overvinne denne angsten og gå til legen.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2010 #7 Skrevet 12. oktober 2010 Tusen takk for svar Jeg har googlet og det kan virke som at det er en slags vaginitt pga lavt østrogen (jeg fullammer). Det stemmer iallefall best med symtomene. Det er helt umulig for meg å gå til lege eller gynekolog, så jeg får bare håpe at problemet forsvinner av seg selv når jeg ikke ammer lenger. Takk til deg som foreslo ovesterin, jeg er litt redd for å forsøke det siden det kan gå utover melkeproduksjonen. Ja jeg vet det er teit og ansvarsløst, men får helt panikk og begynner å gråte av tanken på å oppsøke lege/gynekolog (også private). Takk uansett alle som svarte! TS
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå