Gå til innhold

Operation Finish Line


Avalanche

Anbefalte innlegg

Hei! :vinke:

Jeg er 24 år og student. Jeg har en flott kjæreste P som jeg har vært sammen med i fire år nå. Vi har bodd sammen i to år, men forrige helg flyttet han ut. Han er ferdig utdannet og har fått tilbud om jobb i en annen by. Jeg derimot går andre semester på masterstudiet og kan ikke flytte etter før juni. Selv om det føles lenge til flyr dagene for fort til at jeg klarer å henge helt med..

Så nå starter jeg en dagbok. Jeg kan være så skrekkelig lat i perioder.. Effektive dager blir alltid etterfulgt av slappe dager, men slappe dager blir ikke alltid etterfulgt av effektive. Jeg håper jeg kan finne litt motivasjon til trening og skolearbeid. Særlig nå som jeg snart skal begynne å skrive på masteroppgaven min. Jeg har et mål om 20 timer skolearbeid (inkl. forelesninger), 1 time mosjon og 3 timer husarbeid i uka (utenom matlaging). Ganske overkommelige mål som jeg håper kan økes etter hvert som jeg klarer å overholde dem. Virker kanskje litt rart å ha med husarbeid, men det er nettopp dette området som lider hvis jeg er lenge på skolen eller sliten etter trening.. Så det må nok med det også!

Mål for semesteret:

- God karakter på eksamenene.

- Skrive 10 sider på oppgaven (med oppsett for innholdsfortegnelse og kilder).

- Gå ned 2,5kg.

Det burde jo gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var det kveld. I morgen må det bli en del skolearbeid for det sluntra jeg unna i dag. Har i allefall fått unnagjort treningen for denne uka, men lurer på om jeg var i overkant snill når jeg satt opp en time i uka. Burde nok i allefall ha en og en halv time for å få inn både styrke og kondisjon.. I dag ble det en time styrketrening med Bedre Puls sine treningsvideoer. Veit knapt opp fra ned på styrkeapparatene på treningssenteret så synes det er greit å ta det hjemme. :blush:

1/1 time mosjon

2/20 timer skolearbeid

1/3 timer husarbeid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen gikk med til å krangle med datasettet til neste innlevering :slåss: Jeg tror nok jeg må ha en helg på lesesalen i stedet for i sofakroken til P.. Heldigvis er det ennå en stund til jeg skal lever inn!

I morgen skal jeg tidlig opp for å møte veilederen min. Hver gang vi møtes har han en ny ide om hva jeg kan skrive om. Jeg får i oppgave å sette meg litt inn i det og når det er gjort har han skiftet mening igjen.. Men han er en trivelig kar, så jeg har ikke hatt hjerte til å kjefte på han, ennå :fy_fy:

1/1 time mosjon

10/20 timer skolearbeid

2/3 timer husarbeid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en skikkelig tung dag. Dårlig med søvn i natt, halsbetennelse og litt for lite mat fordi det gjør vondt å spise.. Trist å bo aleine slike dager. :tristbla:

På skolen gjorde jeg om igjen alt jeg hadde gjort i går. Fant en mye mer effektiv måte å gjøre det på. Utrolig irriterende å måtte gjøre det igjen når jeg uansett får samme svar, men nå er jo veien viktigere enn målet som de sier.. En positiv ting var at veilederen min ikke hadde noe nytt tema han ville jeg skulle lese om denne gangen. Så kanskje en konkret oppgave ikke er så langt unna! :tommelsmil:

1/1 time mosjon

18/20 timer skolearbeid

2/3 timer husarbeid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er anonym (til en viss grad) lurer jeg på om jeg skal våge meg utpå med noen tanker rundt prevensjonsmetoder..

For to måneder siden sluttet jeg på p-pilla, utrolig deilig etter 7 år med alt styret de brakte med seg. Jeg var 17 da jeg begynte og de første to merkene jeg prøvde fungerte dårlig. Jeg måtte nok ha noe ”sterkere” fikk jeg beskjed om av legen min, hva nå enn det betyr. Neste merke funket som bare det. Gikk på det i flere år til det ble tatt av markedet. Når jeg gikk over til et nytt merke kom igjen de samme problemene med konstant blødning. Men den forferdelige migrenen jeg hadde hatt fra tid til annen var borte.. Over på et nytt merke igjen, like lite effektivt. Så gikk jeg til helsestasjonen for å høre om alternativer. Der fikk jeg beskjed om at jeg ikke burde bruke prevensjon med østrogen hvis jeg hadde opplevd migrene med aura.. Noe som var nytt for meg. Så da prøvde jeg en minipille, uten hell..

Nå er jeg ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre, men alt med hormoner er utelukket. Kobberspiral har jeg nevnt for legen min, men det virker ikke som det er stor sjans når jeg ikke har født barn. Som et alternativ til barrieremetoder har jeg begynt å sette meg inn i FAM. Sikkert flere som tenker at DET er jo et sikkert alternativ :tongue: Jeg blir ikke helt enig med meg selv jeg heller. Før eggløsning er jo aldri sikkert; den kan komme når som helst uansett hvor stabile sykluser man har, men det virker som om det er så godt som umulig å bli gravid hvis man venter til minst 3 dager etter eggløsning. Slik jeg har forstått det: Man kan bare ha en eggløsning i syklusen hvor det slippes ett eller flere egg over en periode på 24 timer. Egget overlever sjelden mer enn 24 timer, og i allefall ikke lengre enn to dager med mindre det blir befruktet. Jeg har begynt å kartlegge syklusene mine med temping og el-tester, og kroppen min sier klart i fra når el finner sted (positive tester og tempøkning i tillegg til andre fysiske symptomer). Så da lurer jeg litt på å prøve med barriereprevensjon fram til fire dager etter el og så slippe å bruke noe resten av syklusen. Men jeg er ikke helt trygg på informasjonen jeg har funnet om dette. På en del norske sider står det enkelt og greit at ”Det er ingenting som heter sikre perioder.” Men nå det er jo ingen beskyttelse som helt sikker heller (uten avholdenhet :opplyser: ). Skulle gjerne vite hvor usikkert det er. De tallene jeg finner teller med folk som dropper beskyttelse i begynnelsen av syklusen også.

Jeg har ikke turt å prøve metoden ennå. Hvis noen kloke sjeler det ute med mer viten eller gode/dårlige erfaringer hører jeg gjerne etter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle visst få en skikkelig sjau. Antibiotikan ser ikke ut til å ha noe effekt, så nå skal de dyrke noen bakterier av meg hvis det ikke er noe forbedring til i mårra. Gjennopptar skrivingen når jeg blir bedre. :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...