Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2010 #1 Skrevet 12. oktober 2010 Tannlege, lege og kjeveortopeden jeg har vært hos, ser ikke ut til å ha noe løsning for dette. Kanskje noen her forsøkt noe som har hjulpet. Kjeveplagene er kun på ene siden av kjeven. Kjeveortoped mente kjeveleddet sitter noe skjevt, noe som gjør at kjeven raskt går delvis ut av ledd. Kjevemusklene var så stramme at jeg ikke klarer gapet helt opp. Dette er selvfølgelig et problem med tannlegbesøk. Gaper jeg får høyt kommer en kraftig smell i kjeveleddet og kjeven går nesten ut av ledd. (er nok at jeg gaper så kommer denne knekkelyden) Fikk noen øvelser som jeg har trent på flere ganger om dagen i mange år. Har blidt en liten tanke smidigere i kveveleddet av det, men langt i fra bra. Har forsøkt laser hos denne, for å løse opp i muskelaturen, hjalp litt men bare en time eller to. Hos tannlegen har jeg forsøkt div. tannskinner. Klossen tygde jeg i stykker på 2 mnd. Myk skinne hadde jeg i "hele" 4 mnd før den var helt ødelagt. Nå har jeg hatt den hardeste skinnen i ca 1 år, den holder så vidt ennå, men er sprekker og store hakk allerede. Skinnen hjelper nok med at jeg ikke ødelegger tennene, men føler den ikke har veldig betydning på å løse opp kjeven eller redusere plagene. Etter at jeg startet med heldekkende tannskinne har jeg i tillegg fått kraftig økning av hull og slitarsjeskader på tennene. Sorte flekker og belegg på tennene. Belegg på tungen og tannkjøttet. Og det enda jeg renser skinnen grundig vær eneste dag, bruker også munnskyll og fluor. Har konstante smerter i kjeveleddet på ene siden, helt opp til og rundt øret. Smertene sitter også i tannkjøttet og tennene på denne siden (kjennes ut som jeg har konstant tannverk i samtlige tenner både i over og underkjeven) Er så stram opp til øret at det ofte føles som jeg har ørebetennelse. Føles ofte nummen og hoven i halve ansiktet (rundt kjeven, bihuler, rundt øret og rundt øyet) Smertene er så ille at jeg ofte får hodepine/migrene, men bare på halve siden av hodet. Tidligere hadde jeg en stressete og krevende, fikk beskjed om at det kunne være årsak til plagene. Så jeg byttet jobb for 4 år siden til en vesentlig roligere jobb. I fritiden stresser jeg heller ikke så problemet ligger nok ikke der. Har ellers en god fysisk og psykisk god helse. Lurer på om det finnes noen spesialister som er flinke på dette området en kan oppsøke ? Om noen har forsøkt behandling for å bli helt eller delvis kvitt problemet ?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå