Gå til innhold

legeerklæring

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg studerer for tiden, og på dette studiet må man ha legeerklæring for fravær for at det skal være gyldig fravær. Går man over viss mange timer fravær kan man bli nektet å gå på til eksamen.

I går var jeg så elendig at jeg stort sett bare lå i senga og på sofaen hele dagen, og i dag er jeg litt mer oppegående, men fremdeles ganske dårlig. Jeg har vondt i hodet, tett og rinnende nese, vond hals, hoste og kvalme. Så i dag tenkte jeg at jeg skulle dra til legen for å høre om det er mulig å få legeerklæring. Hva skal egentlig til for at man skal få legeerklæring? og hvordan gjøres dette i praksis?

Er det mulig å dra til legevakten å få legeerklæring? Hvis jeg må til legen må jeg dra dit før 3, og da må jeg dra med toget og gå fra togstasjonen til legekontorent, noe jeg egentlig ikke er i form til i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det trengs ikke noe spesielt for å få en legeerklæring. Det er bare å be legen om å skrive en til deg.

Skrevet

Ring til fastlegen i dag og si at du er syk. Om du da får en time i morgen eller senere, kan han likevel skrive ut sykemelding, siden du har gitt beskjed om at du var syk. Hvis du derimot ikke ringer, har han ingen mulighet til å tilbakedatere sykemeldingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...