Gå til innhold

Kobberspiral

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei...

Jeg har hatt kobberspiral nå i over 2 år og lurer på om noen andre opplever å ha lang blødningsperiode?

Alt er bare bra, ingen smerter under eggløsning og mens, men jeg blør i mange dager/uker? Opplevd å blødd i 42 dager i strekk, sist nå var det 21 dager. Vanligvis er det i ca 12-14 dager.

Håper på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I de årene jeg hadde kobberspiral så varte blødningene rundt 7 dager. Litt kraftigere mens, men det kunne like gjerne bare være en kroppslig endring. Høres ikke særlig ut at du blør så mye. Vurdert å skifte til homorspiral?

Skrevet

Nei det er i grunn ganske irriterende... Jeg har gått ned masse i vekt, men har vært stabil lenge, men har hatt det sånt her helt siden jeg satt den inn... Er så lei hormoner og svingninger og har INGEN smerter nå og det er så godt. Med p-piller fikk jeg faktisk smerter, men vet jo at det ikke er så mye hormoner i Hormonspiral da :)

Men det er ikke gøy å gå med blødning så mye... Takk for svar :)

Skrevet

Jeg fikk kobberspiral i august og har bare hatt 1 bløbning siden. Så det telles kanskje ikke. Men den var ihvertfall litt kraftigere enn jeg pleide å ha med p-piller, men varte i 7 dager (det samme som med p-piller). Hadde litt vondt, men det gikk fort over.

Det høres for øvirg ikke helt bra ut å blø i over 1 måned! Ville ha sjekket med en fastlegen din eller gynekolog.

Skrevet

Dersom du VET at du har fått de ungene du vil ha så anbefaler jeg sterilisering. Har aldri angret et sekund.

Hilsen den AB som hadde brukt kobberspiral og som ikke fikk hormonspiral til å fungere. Den kom aldri inn pga sammenvoksninger etter et keisersnitt.

Det er uholdbart med de blødningene som du har.

Skrevet

Jeg ønsker meg et barn til, men må overtale gubben.... :) Jeg føler at så lenge jeg ønsker meg et barn til greier jeg ikke det.. Og vet ikke om jeg greier det i det hele tatt... Jeg vet om flere som har funnet nye kjærester og fortsatt vært unge som har måtte brukt masse penger på prøverør... Så det blir ikke gjort før jeg har fått de ungene jeg ønsker ihvertfall :)

Skrevet

Det skjønner jeg veldig godt. :)

Jeg hadde prøvd hormonspiral da.

Synes ikke det er greit for deg med så langvarige blødninger og det er det kanskje heller ikke for mannen?

Skrevet (endret)

Jeg hadde kobberspiral i litt over 2 år...til jeg nesten klikka av blødningene.. Følte at jeg ikke gjorde annet enn å blø..

Hver periode varte i 7-10 dager, og så var det "noen dager" pause...før det var igang igjen... (Ja, det var vel ca 20/25 dager imellom...men det føltes ikke mye). Jeg blødde også MYE...og det ble også en stor plage.

For ett år siden fikk jeg NOK... Fikk fjernet kobberspiralen, og har fått ett helt nytt liv... Nå blør jeg i 2-3 dager, og mengden er utrolig liten...Itillegg går det 28 dager mellom hver mens..

Valgte kobberspiral, som deg, for å slippe hormoner.. Liker ikke hormontilførsel, og har alltid følt at det har påvirket kroppen min veldig negativt...

Nå satser jeg heller på "naturmetoden"....dvs. sikre perioder..

Endret av Myrthel
Skrevet

Eg har kobberspiral, og blør veldig mykje, mot moderat mengde før eg fekk den. Utan spiral blør eg i 5-6 dagar, med 7-8. Har og rosa/blodig utflod innimellom. Elles ingen problemer.

Syns dine problemer høyrest uhaldbare ut, TS. Du kan ikkje blø i over ein mnd! Du kan jo omtrent ikkja ha jern igjen i blodet...

Skrevet

Jeg var hos gyn. i mars og da sa han at det sikkert var p.g.a spiralen...:( Han lurte på om jeg skulle ta den ut, men håpet på at det skulle bedre seg.... men den gang nei :(

takk for svar...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...