AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 Hvordan kan jeg vite når jeg kan ta graviditetstest når jeg har uregelmessig menstruasjon generelt? Har lest at testen kan vise feil før forventet menstruasjon. Vanligvis har jeg mensen litt i ny og ne, varierer litt hvor lenge det er mellom hver gang. Starter alltid med litt utflod i noen dager og så mensen en ukes tid. Nå hadde jeg litt utflod, men det gav seg og ingen menstruasjon. Men man kan jo ha utflod ellers i perioden og. Har ømme bryster og økt matlyst og siden det ikke kom mens lurer jeg på om jeg er gravid. Men når kan jeg ta testen? Bør kanskje nevne at jeg går på minipillen, men har vært litt dårlig på tidspunkt i det siste...
NovaFlare Skrevet 11. oktober 2010 #2 Skrevet 11. oktober 2010 (endret) Man kan ta eggløsningstest får å finne ut når man har eggløsning, eller hvis du har tydelig el-slim så kan du gå ca ut fra det. Eggløsningen finner ofte sted ca et døgn etter positiv eggl-test eller funn av el-slim. Deretter er det normalt 14 dager til menstruasjon. Det er en grei indikator. Men det er jo individuelt hvor lang lutealfase man har, altså tiden fra el til mens. Normal lutealfase spenner fra 10-18 dager. Endret 11. oktober 2010 av NovaFlare
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2010 #3 Skrevet 11. oktober 2010 Okay! Takk for svar! Eggløsningstest får jeg antakeligvis kjøpt på apoteket eller?
hegejenta30 Skrevet 12. oktober 2010 #4 Skrevet 12. oktober 2010 EL tester fåes kjøpt enten på apotek eller på billigtester.no eller ebay. Litt avhengig av hvor fort du vil ha de levert...
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2010 #5 Skrevet 12. oktober 2010 Skjønner ikke helt hva hun skal med EL test når hun går på minipillen men. Hvor uregelmessig mens har du? Er det snakk om uker forskjell? Ta en test når du forventer mens, er den negativ så ta en ny om en uke. Har du alltid hatt uregelmessig mens når du har gått på minipillen?
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2010 #6 Skrevet 12. oktober 2010 Ja det kan være uker forskjell. Og har hatt uregelmessig mens hele tiden mens jeg har gått på minipillen. Tok en test i dag og den var negativ. Tenkte å vente en ukes tid og ta en til, som du sier AB. Eggløsningstesten var ganske dyr og hvis ikke jeg har fått mens om en uke, så er jeg ganske sikker på at jeg er over den tiden. Men bør jeg fortsette å ta pillen? Eller er det dumt om jeg muligens er gravid? kan det da føre til spontanabort? Hilsen TS
NovaFlare Skrevet 12. oktober 2010 #7 Skrevet 12. oktober 2010 Åja, du må ikke finne på å kjøpe eggløsningstest fra ClearBlue, de er dritdyre, kjøp strimler på billigetester.no, de koster bare 6 kr. stk. De er kjempebra Men godt poeng, man HAR vel ikke engang eggløsning på minipillen/p-piller...
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2010 #8 Skrevet 13. oktober 2010 Hvis du har så uregelmessig syklus med minipillen så synes jeg du burde snakke med legen din. Jeg kjenner lite til minipillen så jeg vet ikke om det er vanlig. Hilsen AB som svarte i går.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå