Gå til innhold

P-ring, hoppe over mensen?

Fremhevede innlegg

Gjest tobarnsmor
Skrevet

Jeg har gått på p-ring (nuvaring) i noen mnd nå, og i pakningvedlegget ser det ut som at man kan sette inn en ny ring rett etter man har tatt ut den "gamle" for å forflytte/hoppe over mensen. Har prøvd å hoppe over mensen en gang og det gikk kjempebra, fikk ingen mellomblødninger. Gikk altså med p-ring i 6 uker og så en uke uten, mensen kom som vanlig. Men lurer på om det virkelig er trygt å gjøre det slik, og om man evt kan hoppe over mensen enda en gang? Så godt å slippe =D Men vil ikke gjøre det hvis det er størres sjans for at man blir gravid.. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt trygt. Helsesøster sa at det ikke var noe problem. Kan gjøre sånn hver mnd (men helst ha 3-4 blødninger i året, eller noe sånt). Eneste er at du kan få blødninger.

Gjest tobarnsmor
Skrevet

Helt trygt. Helsesøster sa at det ikke var noe problem. Kan gjøre sånn hver mnd (men helst ha 3-4 blødninger i året, eller noe sånt). Eneste er at du kan få blødninger.

Ah, så bra, takk for raskt svar =)

• 1 år senere...
Gjest anniken
Skrevet

hei! jeg bare lurer på, jeg hadde hoppet over mensen, og jeg pleier som regel å sette inn ringen min rundt halv sju tiden på mandager, men fikk ikke mensen før fredag. da mandagen kom og jeg skulle sette inn ny ring så gjorde jeg det, men jeg blør fremdeles litt. er det trygt å ha samleie fordi? :) håper på raskt svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...