yonnif Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 Hei! Jeg er en designstudent som har et prosjekt gående om det å forbedre opplevelsen av å spise alene ute blant folk. Er det noen av dere som har erfaring med dette, og har lyst til å dele noen av tankene sine rundt dette med meg? Det jeg er ute etter er deres erfaringer og opplevelser rundt dette, for å kunne sette meg bedre inn i temaet. Jeg er spesielt interessert i interaksjonene som foregår, det vil si alt som foregår mellom deg og maten, betjeningen, omgivelsene og andre personer rundt deg. Noen spørsmål jeg lurer på er: Hvilke måltider spiser du ute alene? Hvorfor disse, og ikke andre? Hva slags mat liker du å spise når du spiser alene? Hvor ofte spiser du ute for deg selv? Er det et spesielt sted, eller type sted du liker bedre å dra på? Er det noen spesielle anledninger som gjør at du spiser alene? Forbereder du deg selv på noe måte når du skal ut og spise alene? Tar du med deg noen ting? Hva, og hvorfor? Hva skjer når du spiser ute alene? Hva tenker du spesielt på? Opplever du noe særbehandling, både positivt eller negativt? Hva tenkte du på første gangen du spiste alene, og har det forandret seg? På forhånd tusen takk!
Cata Skrevet 11. oktober 2010 #2 Skrevet 11. oktober 2010 Hvilke måltider spiser du ute alene? Hvorfor disse, og ikke andre? Lunch og/eller middag. Spiser som oftest ute alene når jeg er på reise og frokost får man jo vanligvis på hotellet. Hva slags mat liker du å spise når du spiser alene? Noe som går fort å spise og lage. Hvor ofte spiser du ute for deg selv? Er det et spesielt sted, eller type sted du liker bedre å dra på? 4-10 ganger i året. Kommer an på om jeg reiser mye eller lite. Foretrekker uformelle steder som kafeer eller bistroer. Er det noen spesielle anledninger som gjør at du spiser alene? Reiser. Forbereder du deg selv på noe måte når du skal ut og spise alene? Tar du med deg noen ting? Hva, og hvorfor? Nei, ingen forberedelser (annet enn å ta med lommeboka.) Hva skjer når du spiser ute alene? Hva tenker du spesielt på? Opplever du noe særbehandling, både positivt eller negativt? Vanligvis ingenting. Jeg får mat og spiser. En gang har jeg imidlertid opplevd særbehandling. Jeg var på hotell og skulle spise i restauranten. Da de oppdaget jeg var alene så var det ikke måte på oppmerksomhet. Ikke bare "min" servitør var innom bordet til stadighet, men også de som egentlig hadde nabobordene. Det var nok godt ment, men ble etterhvert litt pinlig. Jeg var jo der frivillig alene. Hva tenkte du på første gangen du spiste alene, og har det forandret seg? Det er så lenge siden at det kan jeg ikke huske.
Magica26 Skrevet 12. oktober 2010 #3 Skrevet 12. oktober 2010 Hender jeg spiser lunch ute alene,finner meg en avis da syns det er greit å få litt fred
Gjest Iah Skrevet 12. oktober 2010 #4 Skrevet 12. oktober 2010 Tråden stenges ihht reglene. * Er du journalist eller lignende og ønsker å bruke forumet i jobb- eller studiesammenheng, må du ta kontakt med Hilde eller Mette, for finne en løsning i samråd med en av dem. Iah, moderator.
Fremhevede innlegg