Gå til innhold

Hvor mange kaker trengs?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann!

Til helgen skal vi feire 30-årslag. Det kommer mellom max 30 personer. Vi skal først spise enkel middag, og deretter kaker. Men hvor mange kaker trenger vi egentlig? Syns det er så vanskelig å beregne...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs hva slags kaker, mener nå jeg - hvor store og mektige de er.

Og på KG har jeg lært at det også spørs hvor i landet du bor, på vestlandet spiser de mye mer kake enn på østlandet. ;)

Jeg var i et liknende lag for noen uker siden, der var det 20 gjester. Reker og loff, lett mat egentlig. Kaker kom på bordet en stund etter middagen, et fat med sjokoladekakestykker, og en rund bløtkake. Ble nesten spist opp. I tillegg var det snacks på bordet da, potetgull etc. I tillegg var det jo endel alkohol da, og da orker man kanskje ikke så mye kake?

Skrevet

Hehe, vi bor på Østlandet!

Har 3 kaker nå, og lurer på om vi trenger en til eller ikke, hmmm! Det er ganske enkle og små kaker vi har!

TS

Skrevet

Det kan aldri bli for mye kaker, og det blir alltid for mye kaker ;)

Tror det holder jeg, med andre ord :)

Skrevet

Jeg synes 3 kaker til 30 stk. høres ganske lite ut, især hvis de ikke er så store. Men som andre har nevnt, det kommer an på hva som er vanlig i miljøet. Jeg er vant til at det skal være mer enn nok, bedre at det er en del igjen enn at det virker stusselig. Har dere annet snacks i tillegg vil jo det også påvirke kakemengden, hvis ikke ville jeg hatt 2-3 kaker til..

Skrevet

Vi hadde nettopp selskap med 21 stk, og 7 kaker :fnise:

Ble mye igjen, ja ;)

Skrevet

Jeg lagde en langpanne (sjokoladekake, ikke spesielt mektig) til ca 40 personer, og det ble igjen kake. Springformer er jo gjerne endel mindre, og det er alltids hyggelig å ha flere ulike slag.

Skrevet

Kommer ann på kakene da. :)

Er det langpannekake så kan jeg vel til nød ta et stykke. Er det mer type selskapskaker så kan jeg fint spise noen stykker.

Jeg hadde nok hatt 4 kaker.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg hadde laget 2-3 kaker til hvertfall. Liker at kakebordet er rikelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...