Gå til innhold

Bytte fastlege

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg holder på og skal bytte fastlege, siden den jeg har nå holder til på hjemstedet mitt som er fire timer unna her jeg bor.

Her i byen er det svært få fastleger som har ledige plasser, og det har ikke vært mulig å finne noen på "riktig" side av byen tidligere. Nå ser jeg plutselig at det er et legekontor like ved der jeg bor som jeg ikke har visst om, og der er det to leger som har 450 og 500 ledige plasser. Disse har enten ikke stått på lista tidligere, eller så har de hatt full liste sånn at jeg ikke har sett dem når jeg har vært inne og sjekka.

Når alle leger i byen har 0 plasser, noen få har 15, og plutselig har noen 500, er det da sannsynlig at legesenteret er nytt, eventuelt at legene er nyansatt? Jeg blir litt skeptisk når noen er ledige jeg, er det en grunn til at de ikke er like populære som de andre? :gjeiper:

Hvordan velger man fastlege når man ikke har noe annet å gå etter enn at de har ledige plasser på en liste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke har lagt merke til dem før og de har såpass mange ledige plasser, så vil jeg anta at de er nystartet.... :vetikke:

Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg ville faktisk lagt ut spm på fb, og bedt folk sende ei privat melding om legene i området.

Skrevet

De som har mange ledige plasser trenger hverken være nyoppstartede eller lite populære, de kan rett og slett ha fått tildelt flere plasser på listen sin fra kommunen. F.eks dersom en fastlege har hatt en liten liste på 800 pasienter og kommunen har behov for flere plasser, kan legen tilseles ytterligere f.eks 300 plasser på listen sin, og dermed vises dette som ledig på helfo sine sider. Jeg har en erfaren og drivende dyktig fastlege som nettopp har økt listen sin, og som nå har 400 ledige.

Skrevet

Du kan søke på navnet på legekontoret på Google, så finner du fort ut om legene der.

• 2 uker senere...
Skrevet

Tusen takk for all nyttig info!

Jeg endte med å velge en tilfeldig av legene, og etter å ha vært der en gang så tror jeg at jeg er fornøyd med valget :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...