Drmjente Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 Vi ankommer Bangkok kl 17, og drar dagen etter kl 21. Det vi ønsker å få ut av dette døgnet er hovedsaklig shopping. Vi har blitt fortalt at MBK er et senter vi bør besøke? Har skjønt at sky-trains er veldig mye brukt så sikkert greit ha det i nærheten. Men mitt spm er hvor bør vi bo? Tenker ca 4-stjerners hotell. Ønsker å bo sentralt. Noen tips?
gilli Skrevet 11. oktober 2010 #2 Skrevet 11. oktober 2010 Anbefaler Im Fusion hotell på Sukhumvit! Bra standard og rett ved skytrain. Kort tid derfra til MBK som foresten er KNALLBRA for shopping :-)
sol. Skrevet 11. oktober 2010 #3 Skrevet 11. oktober 2010 Anbefaler Prince Palace. Ikke i gåavstand til MBK, men taxi koster ingenting så det var ikke noe problem synes vi. Veldig fint hotell, men bra frokostbuffet. Vi betalte rundt NOK 300 for to personer for en suite der i januar. Er 4 eller 5 stjerner. God tur! Bangkok er en utrolig bra tur!
gard Skrevet 12. oktober 2010 #4 Skrevet 12. oktober 2010 Hei Kan jeg anbefale at dere setter av en dag til slik at dere får tid til både shopping og sightseeing? :-) Det som er kult med Bangkok er at du kan få ganske bra hoteller til en veldig anstendig pris - og en kan til og med få 5 stjernes hoteller med bra service og utrolige frokost buffeter til en grei pris. Som du sier...bo rett ved en skytrain stasjon så kan du ta skytrain rett til National Stadium stasjonen og gå rett inn i MBK. Men du bør også stikke innom Siam Paragon og Chitlom Central. Av hoteller kan jeg anbefale Westin på Sukhumvit, Sheraton på Sukhumvit, Lebua ved elven etc. Her er et Bangkok reisebrev med bilder, linker etc http://gardkarlsen.com/Bangkok_trip_report_2007.htm . Jeg har også laget dette Google kartet der jeg har markert ting av interesse http://gardkarlsen.com/bangkok_map.htm . Husk at du kan zoome inn og du kan klikke på markørene for å få mer info :-) God tur til Bangkok.
Frøken Helene Skrevet 13. oktober 2010 #5 Skrevet 13. oktober 2010 Jeg ville bodd i nærheten av Siam. Ja, det er ikke noe problem med raskt transport så lenge man er i nærheten av en skytrain-stasjon, men mest sannsynlig vil dere shoppe mest i sentrene rundt Siam. I sommer var vi i 4 uker i Asia, med 2 netters overnatting i Bangkok både i starten og slutten av turen. På starten av turen bodde vi i Sukhumvit- området, men dro likevel inn til Siam hver dag. På slutten av turen bodde vi på Novotel Siam Square - perfekt beliggenhet for shopping - anbefales! :D
nettengel Skrevet 13. oktober 2010 #6 Skrevet 13. oktober 2010 (endret) De gangene jeg er en dag eller to i Bangkok bor vi på The Siam Heritage. Koselig hotell med meget kort avstand til shopping:) Endret 13. oktober 2010 av nettengel
Snart Frue Skrevet 13. oktober 2010 #7 Skrevet 13. oktober 2010 Bare husk å beregne veeeeldig god tid gjennom trafikken hvis det er slik at dere skal ta et fly videre. Man kan fort sitte fast i trafikken i flere timer...
gard Skrevet 14. oktober 2010 #8 Skrevet 14. oktober 2010 De har nettopp åpnet opp toget som går fra flyplassen og inn til byen - så hvis en vil spare penger så er dette et godt alternativ. En kan ta toget inn til byen for 3 kroner! Her er en oppsummering av min erfaring da jeg testet det ut for et par uker siden: http://gardkarlsen.com/blog/?p=835
gilli Skrevet 14. oktober 2010 #9 Skrevet 14. oktober 2010 Hei Gard! Har du andre tips om hoteller i Bangkok også, enn Sukhumvit og Khao San området? Har bodd disse stedene flere ganger og leter etter nyde deler av Bangkok:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå