Supramundane Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg har to pakker med Prior kyllingfilet i kjøleskapet, begge er uåpnet. Den ene gikk ut på dato for to dager siden, og den andre i går. Er løpet kjørt her, hvor bastante er disse datoene? De har som sagt ikke vært åpnet, men jeg er ganske paranoid når det gjelder kylling.. så jeg vil gjerne ha noen synspunkter.
Gjest Mahareth Skrevet 11. oktober 2010 #2 Skrevet 11. oktober 2010 Lukt på dem. Kylling lukter ikke så godt i utgangspunktet. Lukter det mer enn normalt må du ikke finne på å spise dem.
matentusiasten Skrevet 11. oktober 2010 #3 Skrevet 11. oktober 2010 Det vil lukte endel når du åpner pakka p.g.a. gass, så ikke døm utifra det - luft de heller 15 min først. Ellers er det vanskelig å si, det er flere faktorer som spiller inn, kjøleskaptemperatur, hvor fort du fikk de kaldt etter innkjøp, etc. Hvis de ikke lukter veldig vil jeg nok ha satset på å bruke de - husk bare å stek de godt.
Pingting Skrevet 11. oktober 2010 #4 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg ville nok ha brukt de uten å nøle så lenge de ser og lukter ålreit. Husk at datostemplingene som regel gjøres ut fra et føre-var-prinsipp. Som regel er ting gode også en stund etter stemplingen Og pass på å steke dem godt, som matentusiasten sier.
Supramundane Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. oktober 2010 Det er jo bare snakk om to/en dag(er) så jeg skulle jo tro at det var greit. De kom rett fra butikken og inn i kjøleskapet, men det er denne paranoiaen om kylling som holder meg igjen. Jeg syns kylling lukter helt grusomt i utgangspunktet, så luktetest er litt vanskelig syns jeg. Jeg steker alltid kylling godt så akkurat den biten er jeg ikke redd for ..jeg er bare bekymret for at den er bedervet.
Gjest Gjest_sunglasses Skrevet 12. oktober 2010 #6 Skrevet 12. oktober 2010 En-to dager over tida går bra. Neste gang er det kanskje lurt å slenge dem i porsjonsstykker rett i fryseren?
Supramundane Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter #7 Skrevet 12. oktober 2010 En-to dager over tida går bra. Neste gang er det kanskje lurt å slenge dem i porsjonsstykker rett i fryseren? Ja, det kan virke som en god ide.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå