Gå til innhold

Liten bil, til rundt 50 000


Gjest Naria

Anbefalte innlegg

Jeg leker med tanken på å kjøpe meg en bil. Men jeg har overhodet ikke peiling på bil og vet derfor ikke hva som er bra og ikke, og hvilke biler jeg bør styre unna. Derfor håper jeg å få noen anbefalinger av dere som har mer peiling.

Kriterier:

- Den må være liten. Trenger ikke plass til barnevogner/hunder eller lignende. Kun meg, og noen handleposer. Eventuelt et par venninner. Om det er 3 eller 5-dørs er i grunn mindre viktig, selv om jeg nok foretrekker 5-dørs.

- Billig i drift. Bilen vil i all hovedsak bli brukt til småkjøring over relativt korte avstander. Jeg ønsker en bil som er billig å ha både i forhold til drivstoff og forsikringer.

- Trafikksikker. Jeg ønsker at bilen skal være så trafikksikker som mulig, selv om jeg er klar over at "eldre" småbiler kanskje ikke er det tryggeste å skaffe seg.

Prisen jeg har sett for meg er ca 50 000. Men kan strekke meg litt. Har sett litt på Toyota Yaris og det er en slik type bil jeg ser for meg.

Håper det er noen som kan hjelpe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ville kikket på golf 4 og kanskje toyota aygo (da må du opp litt i pris på toyotan, har sett de nedi 75 000).

kikket akkurat på citroen c3, for jeg kunne tenkt med en småbil i 50 000 prisklassen selv, og det var denne jeg syns så finest ut av dem alle, og de var blandt de nyeste i denne prisklassen (kikket på 01-04). men jeg aner ikke hvordan de er, sånn teknisk..

Endret av bananbåt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslag, skal sjekkes ut.

Tar gjerne i mot flere tips og råd. Er det for eksempel noe jeg definitivt bør styre unna? Har hørt at man ikke bør kjøpe bruktbil med automatgir, stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør se på VW sine diesel biler, blant annet Golf og Passat! Kjøpte min passat for 32 000 kr, ligger på 0.5 jevnt over. Meget fornøyd med denne bilen! Golf er småe fine biler, får du tak i en diesel golf vil jeg anbefale deg å slå til! Vil påstå at det er trygge biler, gå for modellene 97 og oppover!

Endret av Vams
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...