Gå til innhold

Blir allergisk mot mer og mer.

Fremhevede innlegg

Gjest TS ALLERGISK
Skrevet

Hei jeg er allergisk mot alt av: frukt grønnsaker, korn, nøtter, frø.

Jeg reagerer også mot mange typer krydder og bær

Kort fortalt så kan jeg bare spise fisk, kjøtt, egg samt kan jeg drikke melk.

Allergien har bare blitt verre og verre går jeg to år tilbake i tid reagerte jeg på nøtter og noen få frukter grønnsaker.

Allergien har utviklet seg i raskt tempo i mai ble jeg allergisk mot jordbær, i sommer ble jeg allergisk mot ris og solsikkefrø blåbær bringer plommer gulrøtter poteter, for en måned siden ble jeg allergisk mot melon og appelsiner, på fredag fant jeg ut at jeg ikke tåler bananer. :veldig trist:

Jeg har fremdels et håp om at jeg tåler bananer eller skal begynne å tåle det igjen men jeg har reagert kraftig på bananer de to siste ukene. Hovner opp i halsen og rundt munn med en gang jeg spiser det hovner opp i hender når jeg kommer borti bananer. Jeg klarer ikke å spise mer en bitte liten bit banan før jeg hovner opp svir klør ekstremt i munn og svelg og oppover øregangen på høyre side hendene hovner også raskt opp ved kontakt med baner.

Det som er mest fortvilende er at jeg bare blir allergisk mot mer og mer mer i lynraskt tempo ja for bare for en måned siden kunne jeg spise så mange bananer jeg ønsket uten noe problem.

Å håper noen kan hjelpe meg for jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å sette en stopper for dette jeg har lest veldig mye om allergi og immunforsvaret.

Allergi er en autoimmun sykdom noe som vil si at immunsystemet er overaktivt.

Jeg har lest flere steder at kroppens immunsystem blir mer tolerant mens en er gravid dette gjør kroppen for at kroppen ikke skal avise fosteret.

Legen min har foreslått at jeg kan ta Depo-Provera/p-sprøyta som er et medikament som gjør at kroppen blir innbilt gravid.

Mitt ønske er jo at jeg skal slutte og bli allergisk mot flere og flere ting. Jeg ble først allergisk når jeg var 16 da begynte jeg først og reagere på valnøtter så hasselnøtter så paranøtter dette gikk ganske fort det tok vel et halvt år fra jeg begynte og reagere på valnøtter til jeg reagerte på alle nøtter bortsett fra peanøtter som jeg først ble allergisk mot flere år senere.

Nå så går jo tempoet med at jeg blir allergisk mot mer og mer rasende fort, jeg er desperat og fortvilet og kan snart ikke spise noe.

Jeg håper noen av dere på kvinneguiden kan hjelpe meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen min har foreslått at jeg kan ta Depo-Provera/p-sprøyta som er et medikament som gjør at kroppen blir innbilt gravid.

Har legen din sagt dette? Det stemmer jo ikke. Depo-Provera er en prevensjonssprøyte som virker på samme måte som p-piller, dvs hindrer eggløsning, hindrer spermiene i å komme frem, og hindrer ett eventuelt befruktet egg i å feste seg.

Gjest TS allergisk
Skrevet

Har legen din sagt dette? Det stemmer jo ikke. Depo-Provera er en prevensjonssprøyte som virker på samme måte som p-piller, dvs hindrer eggløsning, hindrer spermiene i å komme frem, og hindrer ett eventuelt befruktet egg i å feste seg.

Ja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...