Gå til innhold

røykeslutt + "forstoppelse"

Fremhevede innlegg

Skrevet

I mange år har inntaket av kaffe og røyk om morgenen satt fart på magen min.

Nå er det slutt på røyken og jeg kommer meg ikke på do om morgenen lenger.. Føler meg oppblåst og uvell på grunn av dette. Nå er jeg ikke på do før langt ut på kvelden, kan også gå dag-dager uten å være på do.

Til dere som også har sluttet å røyke: Er dette noe som går seg til? Vender jeg meg til det og får tilbake normale dovaner når kroppen min vender seg til et liv uten røyk?

Vurder nesten å ta en røyk bare så jeg kan komme meg på do igjen.. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er normalt! Vet ikke om det går seg til etterhvert, men det er lurt å drikke mye vann, evt. også Biola el., så pleier det også å få fart på magen.

Skrevet

Jeg drikker mye vann og tar vitaminer med melkesyrebakterer som skal være gode for magen, men det hjelper liksom ikke noe særig. Trimmer også om morgenen, og mosjon bør få fart på magen, men virker som det heller ikke hjelper.

Ønsker gjerne erfaringer fra tidligere røykere.

Skrevet

Det er helt normalt å bli treg i magen ei stund etter røykestopp.

Jeg opplevde det samme da jeg sluttet...var som deg og var alltid på do om morgenen etter kaffe og røyk.

Husker ikke helt hvor lenge det sto på, men etter ei stund normaliserte det seg. Jeg brukte dulpalack (tror det skrives sånn) som du får kjøpt på apotek. Tok en dose hver kveld. Dette produktet er ikke avhengighetskapende for tarmen sånn som avføringstabletter er. Det smører bare systemet.

Likedan er det og viktig med fiberrik kost, bare vær obs på å drikke nok væske hvis du spiser mye fiber. Hvis du ikke får i deg nok væske virker fiber mot sin hensikt og blir liggende som murstein i tarmen.

Har det virkelig stoppet opp og du ikke har vært på do på flere dager kan du kjøpe noe som heter "Frukt og fiber" på helsekost. Utrolig effektivt; tar en tyggetablett om kvelden og drikker et stort glass vann. Neste morgen er du på do....

Lykke til, det går over!! Og gratulerer som røykfri:-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...