Gå til innhold

Hvor fjern går det an å bli!


Spiralis

Anbefalte innlegg

Jeg skulle rekke flytoget en gang og var veldig sent ute, så tok en taxi ned til stasjonen. Puster lettet ut i det ankommer platformen, enda noen minutter igjen. Jeg står der vel og tenker på mitt, helt i min egen verden, for i det øyeblikket jeg rykker til lukker dørene på flytoget seg og kjører av gårde. Snakk om å være fjern!

Forrrige gang jeg skulle ta flytoget kommer jeg på at jeg har glemt macen hjemme, så drar hjem og henter den. På gardermoen kommer jeg meg ikke gjennom med billetten min, skjønner ingenting så jeg går å spør en av de ansatte. Jeg må tydeligvis ha glemt billetten i automaten på stasjonen for billetten jeg har i hånda er gammel. Jeg må kjøpe en ny billiett, og sier jeg skal ha en student billett. Studenbeviset mitt er i følge ham ikke gyldig ettersom klistrelappen er skrapt av (klarte å vaske det i vaskemaskinen). Jeg har nok ikke bare fjerne øyeblikk, men fjerne dager :daane:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje ikke helt fjern, men mer uflaks/dumhet! :-D

Sto på flyplassen og var klar for å legge koffertene på båndet men damen som satt bak skranken skulle se passet, jeg strakte ut armen min får å gi henne det, så slapp jeg litt for tidlig så passet mitt datt ned under beltet! Securitas kom å måtte skru å demontere hele båndet.. Mon tro køen bak meg var veldig happy da! :-D heldigvis rakk jeg flyet, da.

EDIT: må få med at det var første utendlandsturen med kjæresten min også! Litt flau, kan man si?

Endret av Mb26
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg kom på en til!!

Var vel siste året på ungdomskolen dette skjedde, våknet å så på klokka "06:30". Javel. Sto opp, dusjet, sminket meg og ordnet meg, gikk opp å lagde meg frokost, kledde på meg ytterklærne (var vinter) går ut å synes det var så forferdelig mørkt! Da sjekker jeg mobilen, "02:30" ... Snakker om å være fjern!! Huff...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest boblebrus

Uff, jeg var enormt fjern i går. Vi tilbringer helgen hos min samboers foreldre, og etter at jeg kom hjem fra jobb i går pakket jeg en sekk med klær og toalettsaker og satte denne klar i gangen. Så tar vi på oss yttertøy, jeg tar med veske og sekk ut i bilen og vi kjører den timen det tar å komme seg hit. Utpå kvelden ankommer vi svigers. Jeg tar med sekken inn og setter den i gangen, spiser middag og har en hyggelig kveld. Så skal vi legge oss, og kjæresten min spør om jeg kan hente noe i sekken min. Joda! Så går jeg ut i gangen, ser på sekken... men... den sekken er jo blå! Jeg står bare der, helt forundret i noen sekunder. Jeg har da altså klart å få med meg jobb-sekken min, med jobb -pc og et par sko. Den svarte sekken jeg faktisk pakket i, står pent og pyntelig hjemme i gangen. Heldigvis ligger det en uåpnet ny tannbørste på badet som jeg kan få. Men da ble det en ekstra tur hjem igjen i dag bare for å hente den dumme sekken :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_Dreamdrops

Dro innom butikken på vei hjem, handlet iste og en stor melkesjokolade. Dro hjemover (bare 2 min å gå), og skulle sjekke posten før jeg gikk inn. Var bare masse uadressert tull så kastet det og gikk inn.

Jeg ventet besøk så ryddet litt i leiligheten, tok meg en dusj, osv. Så kom jeg til å tenke på sjokoladen og isteen. Hvor var de blitt av? Leiligheten er ikke spesielt stor, så ikke akkurat mange steder å gjemme de for å si det sånn :ler:

Til slutt var det bare et sted de kunne være: Jeg gikk ut, åpnet papircontaineren og jammen der lå ikke isteen og sjokoladen :laugh:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Opplevde et par ganger på ungdomsskolen; Våknet, stod opp, dusjet og kom opp på kjøkkenet og lurte på hvorfor ingen hadde stått opp enda. Vanligvis dro pappa på jobben rett før jeg kom opp og hadde da smurt matpakke og brukt en av tallerkene vi alltid satte frem kvelden i forveien. Kikket på klokka og oppdaget at den var to på natta. -.- Var bare å gå ned og legge seg igjen med håndkle på puta. :fnise:

Hva er det med den tiden der egentlig? Har også stått opp i 2 - 3 tiden og trodd det er skole, og om jeg våkner om natta er det alltid rundt den tiden. Irriterende :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Jeg jobber i kiosk og er overbevist om at jeg har fått yrkesskade... Jeg drar da inn på en narvesen etter skolen og står bak i kø for å kjøpe kaffe, bra trøtt og sliten, også står hun foran meg og bestiller en baconpølse. "Skal du ha drikke eller tilbehør til?" Det var ikke han i kassa som spurte om det, det var jeg som tydeligvis trodde jeg var på jobb :icon_lol: Hun snur seg og ser rart på meg, og han i kassa stod og flirte godt før han sa "Ja, det hun sa," :biggrin:

:lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dreamdrops

Jeg jobber i kiosk og er overbevist om at jeg har fått yrkesskade... Jeg drar da inn på en narvesen etter skolen og står bak i kø for å kjøpe kaffe, bra trøtt og sliten, også står hun foran meg og bestiller en baconpølse. "Skal du ha drikke eller tilbehør til?" Det var ikke han i kassa som spurte om det, det var jeg som tydeligvis trodde jeg var på jobb :icon_lol: Hun snur seg og ser rart på meg, og han i kassa stod og flirte godt før han sa "Ja, det hun sa," :biggrin:

:lillesky:

Hihi :fnise: Merkelig å stå i kø og skal ha en pølse, prater med en person foran deg bak kassa, for så å høre personen bak deg igjen spørre om du vil ha drikke eller tilbehør :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, denne tråden hører jeg hjemme i :balltre:

Jeg har virkelig ikke telling lenger over hvor mange pizzahjul og kniver som har blitt kastet da de har ligget inne i den "tomme" take away pizzaesken fra dagen før. Nå hamstrer jeg pizzahjul på Ikea hver gang jeg er der. I forrige uke kastet jeg hundens posjons-skje sammen med baggen som var tom for for. Generellt sett kaster jeg ekstremt mye som ikke skal kastes. Kastet Chanel solbrillene mine oppi en sånn stiv papirpose fra en klesbutikk, da jeg hadde lagt de oppi der mens jeg handlet. Kom hjem og tok ut klærne, kastet brillene :cry:

I går skulle jeg lage eggerøre. Hadde en skål jeg skulle blande ingrediensene i, og en stekepanne foran meg. Stekeoljen går i skåla, og de opphakkede tomatene i den tørre, glovarme pannen :sukk:

Har hatt gulvvask i skyllemiddel-greia på vaskemaskinen en gang. Hledigvis oppdaget jeg det og fikk stoppet maskinen.

Kjøpte kattemat til bikkja sist jeg skulle ha for. I mitt forsvar var det fra samme merke og posene er identiske bortsett fra en silhuett av en katt på ca 2cm og med miniskrift "Cat Food" i stedet for en silhuett av en hund.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt to uker nå hvor jeg har vært totalt fjern; Satt den fulle melkepakken i langskapet(altså ikke kjøleskap..), satt oboyen og saltet i kjøleskap, lagt en plate med noe plast og greier på inni stekovn(som heldigvis ikke var på, eller varm). Gitt katten hundemat og trodd at hun skulle spise det, slått av vannet rett foran gubben som også skulle ha vann(noe jeg visste)

Skulle lage eggekrem til sucessterte igår, klarte å knuse 5 egg på første ladning(og måtte tilslutt hive hele ladningen på 10 egg, fløte og sukker da jeg klarte å svi det til det ugjenkjennelige!).

Lagde ny ladning med nye 10 egg(hvor jeg først klarte å knuse 3 egg til), men klarte å ødelegge eggekremen da og!

For ikke å glemme bunnen som egentlig skulle være en slik storpanne, men jeg måtte dele opp fordi jeg hadde klart å glemme ene bunnen i ovn for lenge så den var stenhard......

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk latterkrampe på jobb, mens jeg var i en samtale med en stor kunde...

Ikke veldig profft. Klarte ikke stoppe selv etter jeg hadde satt kunden på hold flere ganger...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ved flere andledninger tatt med søppelposen på f.eks skolen, svømmehallen eller overnattingsbesøk.

Eller jeg stresset i butikken og skulle pakke varene mens kassafyren pipte avgårde de andre varene mine på båndet, så når han var ferdig sa han beløpet, jeg la den ferdigpakka handleposen på enden av båndet mens jeg fiska fram kortet, men jeg hadde bare satt posen 50/50 på båndet og den krasja i gulvet og selvfølgelig trilla varene så fort de kunne og langt de kunne fra meg, og det var en lang kø i kassen, og jeg løp å henta alle varene som trilla rundt i hver sin kant, så pakka jeg tingene og skulle gå ut, mannen i kassen ropte "du må betale" jeg var dritflau og tok kortet mitt og betalte, så gikk jeg.. og enda en gang ropte mannen "du glemte kortet ditt" så kom jeg fram og grabba kortet og løp fort ut igjen.

En gang hadde jeg jobbet på en gård der de hadde både kuer,hester,griser,sauer og høns, jeg bodde i utlandet da på gården, og våknet hver morgen for å mate dyrene. Etter noen måneder reiste jeg hjem til mor og far, første morgenen etter jeg kom hjem våknet jeg tidlig, laget kaffekopp, kledde meg og gjorde meg klar til å gå ut for å mate dyrene. på vei ut kastet jeg ett blikk mot vinduet mot fjøset... men... der var da ingen fjøs der... jeg gikk mot vinduet og bare "hvor pokker er fjøset?" men nei der var bare pappa sin grønnsakshage og mamma sine rosebusker og den grønne gressplenen, kunne kle av meg å gå å legge meg igjen :fnise:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg sinnsykt fjern. Bruker å handle kaffe ETTER jobb hver dag, det har jeg gjort i årevis, men akkurat i dag ville jeg ha kaffen på vei til jobb. Jeg kjørte til jobb,stoppet innom narvesen, kjøpte kaffen, dro hjem igjen, parkerte på tunet og det tok faktisk et par minutter før jeg tenkte over at dette IKKE er ettermiddag, men morgen og nå er jeg for sen til jobb!

Note to self; ikke bytt rutiner.

Anonym poster: ce059cd419a18dd05784119ceb07ca67

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fylte en skål med melk for å ta frokostblanding, men i steden for å helle i Fitness fylte jeg på med vann fra springen.

Melk og vann blandet.. æsj.

Anonym poster: 7602fea3d731c19157aa74e2b5b857c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kompis som jeg pleier å prate en del med over nettet. Han bor ikke i samme by som meg eller noe sånt, med andre ord. Ofte spør vi hverandre om den andre har lyst på te, kaffe, noe mat, e.l., og så får liksom den personen det. Her en dag spurte jeg ham om han ville ha te, fordi jeg selv skulle lage meg noe å drikke. Ja takk, det ville han gjerne ha.... Jeg kom ut i stua igjen med to kopper, og hadde faktisk LAGET te til fyren. :rolleyes:

Anonym poster: bbff82e2c71b9d88805d34e61fa59711

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar med jevne mellomrom feil av kanel, karri og kardemomme... Leser liksom ikke lenger på krydderet enn til Ka...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mere uflaks enn fjern; men jeg har en greie med å kverke tærne mine. For tiden er vedkubber synderen. For et par uker siden så glapp en stor vedkubbee idet jeg bar en favn med ved, selvfølgelig barbeint siden det var om morgenen og jeg skulle tenne opp. Jeg prøvde desperat å forhindre at den ramlet ned, samtidig som jeg hoppet unna. Men neida; traff selvfølgelig på vrista rett over lilletåa. Stor kul og tårene spratt.

Tirsdag skjedde det samme, men denne gangen så klarte jeg å forhindre at den ramlet ned. Kastet den inn i peisen; og før jeg rakk å lukke ovnsdøra, så spratt den søren meg UT IGJEN og traff lilletåa! Vill indianerdans og endel ufine ord.

Har knekt lilletåa to ganger. Ene gangen var det en boks mais som hoppet ut av sporet på boksåpneren, fløy opp i luften, landet med kanten på lilletåa så beinet knakk. Andre gangen måtte jeg på do midt på natta, og i halvsvima så klarte jeg å dælje lilletåa i sengekanten idet jeg skulle skyndte meg under den varme dyna. Hadde så vondt at jeg måtte vekke mannen tilslutt. Han skjønte ingenting......"du må våkne; tror jeg har knekt tåa". Mannen (lettere søvnig og forvirret); "hæh?? Lå ikke du og sov da??".

Kanskje liksågreit at jeg er gift med en ortoped...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mere uflaks enn fjern; men jeg har en greie med å kverke tærne mine. For tiden er vedkubber synderen. For et par uker siden så glapp en stor vedkubbee idet jeg bar en favn med ved, selvfølgelig barbeint siden det var om morgenen og jeg skulle tenne opp. Jeg prøvde desperat å forhindre at den ramlet ned, samtidig som jeg hoppet unna. Men neida; traff selvfølgelig på vrista rett over lilletåa. Stor kul og tårene spratt.

Tirsdag skjedde det samme, men denne gangen så klarte jeg å forhindre at den ramlet ned. Kastet den inn i peisen; og før jeg rakk å lukke ovnsdøra, så spratt den søren meg UT IGJEN og traff lilletåa! Vill indianerdans og endel ufine ord.

Har knekt lilletåa to ganger. Ene gangen var det en boks mais som hoppet ut av sporet på boksåpneren, fløy opp i luften, landet med kanten på lilletåa så beinet knakk. Andre gangen måtte jeg på do midt på natta, og i halvsvima så klarte jeg å dælje lilletåa i sengekanten idet jeg skulle skyndte meg under den varme dyna. Hadde så vondt at jeg måtte vekke mannen tilslutt. Han skjønte ingenting......"du må våkne; tror jeg har knekt tåa". Mannen (lettere søvnig og forvirret); "hæh?? Lå ikke du og sov da??".

Kanskje liksågreit at jeg er gift med en ortoped...

Jeg tror du trenger det :klem:

Samtidig må jeg flire litt og, beklager!

Anonym poster: ce059cd419a18dd05784119ceb07ca67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du trenger det :klem:

Samtidig må jeg flire litt og, beklager!

Anonym poster: ce059cd419a18dd05784119ceb07ca67

Takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar med jevne mellomrom feil av kanel, karri og kardemomme... Leser liksom ikke lenger på krydderet enn til Ka...

Minner meg om hva jeg presterte å gjøre forrige jul. Kanel ble byttet ut på karri - det er kanskje unødvendig og si at julegrøten ikke smakte like godt som den pleide... :blush:

Jeg er ekstremt distrè, spesielt i stallen. Har jeg lue på i stallen så er det nesten garantert at hjelmen blir glemt. Har også glemt å stramme salgjorden og feste reimene på hodelaget, en gang red jeg også ut med kun en tøyle festet. Bruker aldri tøylene så merket ikke det før jeg var kommet hjem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...