finkel Skrevet 1. mai 2012 #521 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Jeg hadde min første sommerjobb på en matbutikk. Var 16 år og litt sjenert, og fremdeles under opplæring. Det er mange utlendinger som pleier å feriere i nærområdet, og disse pleide selvfølgelig å handle på denne butikken. På min tredje dag på butikken så fikk jeg et par utlendinger som kunder, og jeg hilste og ekspederte de så godt som jeg kunne, på sånn halvveis engelsk. I det jeg skulle gi de vekslepengene tilbake spurte jeg om de også ville ha kvitteringen, og det sa de nei til. Jeg nappet frem kvitteringen, klar for å kaste den, og hadde pengene i en hånd og kvitteringen i den andre. Litt stressa så endte jeg opp med å slenge vekslepengene i søpla og gi de kvitteringen! De kikket rart på kvitteringen i hånda og stotret frem et "thank you...?" mens jeg prøvde å smile bredt. Jeg prøvde å være hyggelig tilbake og skulle si "værsågod/bare hyggelig". Nå ble jeg plutselig litt satt ut av at de ikke smilte tilbake, så jeg klarte å veksle ordene litt... Lurte nemlig på om jeg skulle si You're welcome eller no problem. Det endte opp med at jeg kastet pengene deres i søpla, ga de kvitteringen, smilte og sa "your...problem!", mens jeg reiste meg og gikk for å gjøre noe annet... Endret 3. mai 2012 av finkel 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #522 Del Skrevet 1. mai 2012 Det hender at jeg finner åpnet og ubrukte tamponger liggende her og der.. gudene vet hvorfor... Men endag fant jeg en i det jeg "ryddet vesken" før jeg skulle låse døren og gå hjem fra jobb.. telefonen min ringte og jeg ble stående og snakke i kanskje 2 minutter. etter det kommer securitas gutta bort for og slå av en vanlig prat (som forøverig er drit kjekke) og der står jeg da og holder i tampong tråden mens jeg driver og veiver den rundt.. (gudene vet hvorfor her også) det gikk opp for meg når jeg først var kommet meg hjem.. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aglaea Skrevet 1. juni 2012 #523 Del Skrevet 1. juni 2012 (endret) Haha utrolig morsom tråd! Ler høyt her jeg sitter på jobb! Har jobbet i butikk, og da stokker man fort om ordene når det er lang kø ja. Har gjerne sagt "Hade bra!" til kunder, mens jeg står og venter på at de skal betale (og de svarer Hadet tilbake, men blir jo stående der en stund å trykke kode osv..). Har veldig ofte en tendens til å si takk når det egentlig er folk som skal takke meg også.. Jeg hjelper dem, og så sier jeg takk til de når de går.. Og så var det den gangen da jeg var på backpacking, og hadde tatt nattbuss samme dag som det var Australia day (den dagen er mange ute og fester..). Men siden jeg satt på nattbuss, så ble det ikke mye festing på meg akkurat. Uansett, da jeg kom frem til dit jeg skulle, var det fremdeles ganske tidlig, så jeg bestemte meg for å gå på en kafe og kjøpe meg en kaffe og frokost. Var ganske lang kø bak meg, og i det jeg skal til å si "And a mocca, please", så sier jeg "Vodka, please!"! Aner ikke hvor det kom fra, for jeg hadde ikke festet noe særlig på turen! Hun bak kassen (pluss alle i køen) lo høyt og spurte om det ble litt for hard festing igår.. Men jeg hadde jo ikke festet noe Jaja, lo bare av det selv, og fikk bestilt det jeg skulle ha. Tror jeg må ha en hjernefeil, for har hendt såå mange ganger at det kommer helt feil ord ut enn det jeg har tenkt å si! Edit:Skriveleif.. Endret 1. juni 2012 av aglaea 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #524 Del Skrevet 1. juni 2012 Haha utrolig morsom tråd! Ler høyt her jeg sitter på jobb! Har jobbet i butikk, og da stokker man fort om ordene når det er lang kø ja. Har gjerne sagt "Hade bra!" til kunder, mens jeg står og venter på at de skal betale (og de svarer Hadet tilbake, men blir jo stående der en stund å trykke kode osv..). Har veldig ofte en tendens til å si takk når det egentlig er folk som skal takke meg også.. Jeg hjelper dem, og så sier jeg takk til de når de går.. Og så var det den gangen da jeg var på backpacking, og hadde tatt nattbuss samme dag som det var Australia day (den dagen er mange ute og fester..). Men siden jeg satt på nattbuss, så ble det ikke mye festing på meg akkurat. Uansett, da jeg kom frem til dit jeg skulle, var det fremdeles ganske tidlig, så jeg bestemte meg for å gå på en kafe og kjøpe meg en kaffe og frokost. Var ganske lang kø bak meg, og i det jeg skal til å si "And a mocca, please", så sier jeg "Vodka, please!"! Aner ikke hvor det kom fra, for jeg hadde ikke festet noe særlig på turen! Hun bak kassen (pluss alle i køen) lo høyt og spurte om det ble litt for hard festing igår.. Men jeg hadde jo ikke festet noe Jaja, lo bare av det selv, og fikk bestilt det jeg skulle ha. Tror jeg må ha en hjernefeil, for har hendt såå mange ganger at det kommer helt feil ord ut enn det jeg har tenkt å si! Edit:Skriveleif.. Det heter skrivefeil! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 1. juni 2012 Forfatter #525 Del Skrevet 1. juni 2012 (endret) Det heter skrivefeil! Dett hetter skrivefeil for pedanttene, revvisorne, linguuistene, de grå mussene og kverulantenene men skriveleif for oss elskelige og dødelige med selvironi. Dumming, slemming, prompenisse! Detter er en feelgood tråd! Bare koselig selvironi her, takk! Endret 1. juni 2012 av Spiralis 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katinkatinka Skrevet 1. juni 2012 #526 Del Skrevet 1. juni 2012 Her om dagen satte jeg meg inn i passasjersiden på bilen min. Uken før det hentet jeg posten uten bukse, og i dag kjeftet jeg heftig på mannen min som hadde besvart telefonen til moren min og nektet å gi henne telefonen. At jeg selv hadde ringt feil person på tlf.listen falt meg ikke inn før senere. Åh, en gang skulle jeg hvile meg litt i garderoben på jobben. Våknet ikke før neste morgen til en ny arbeidsdag.. Jeg blir tilbakestående av å være gravid... 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 1. juni 2012 #527 Del Skrevet 1. juni 2012 (endret) Her for leden kjøpte jeg kaffe på Narvesen før jeg skulle på jobb, og insisterte på å betale med en pakke røyk. Jeg bare sto der og holdt ut røykpakka mot betjeningen, og den stakkars vitnameseren bak disken forsto ingenting. Det tok 10 gode sekunder før jeg forsto at det kun er i fengsel at sigg er cash. Jeg har aldri vært i fengsel, jeg aner ikke hva jeg drev på med. Endret 1. juni 2012 av Alice123 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eluveitie Skrevet 1. juni 2012 #528 Del Skrevet 1. juni 2012 Lyset på kjøkkenet hadde gått og jeg fant ut at jeg ikke hadde lyspærer liggende. Jeg skulle uansett på butikken litt senere og tenkte at jeg kunne jo kjøpe de da. På butikken så kjøpte jeg alt jeg trengte, men jeg kunne ikke komme på hva mer det var. Så kom jeg på at jeg trengte pærer! Og kjøpte like godt en kilo fra fruktdisken. Hjemme var det like lite lys som før jeg gikk, og det var bare å snu i døren. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 1. juni 2012 #529 Del Skrevet 1. juni 2012 Uff, jeg var så trøtt og sov så tungt her ei natt, og da minstejenta kom tøffende inn og hadde mareritt så trodde jeg at jeg drømte! Hun sto helt inntil senga, og jeg halvveis satt i senga og poket henne flere ganger i magen! Stakkars jente, hun skjønte ingenting. Det gjorde ikke jeg heller, helt til jeg våknet ordentlig opp..... Fikk noen spørsmål fra henne neste dag hvorfor jeg drev å stakk henne i magen..... 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havtorn Skrevet 1. juni 2012 #530 Del Skrevet 1. juni 2012 Jeg sa god helg til en gutt som satt i kassa i matbutikken her hin dagen. Enden på visa? Han sa god helg tilbake. ..... på en mandag. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppdupp Skrevet 1. juni 2012 #531 Del Skrevet 1. juni 2012 Det hender at jeg finner åpnet og ubrukte tamponger liggende her og der.. gudene vet hvorfor... Men endag fant jeg en i det jeg "ryddet vesken" før jeg skulle låse døren og gå hjem fra jobb.. telefonen min ringte og jeg ble stående og snakke i kanskje 2 minutter. etter det kommer securitas gutta bort for og slå av en vanlig prat (som forøverig er drit kjekke) og der står jeg da og holder i tampong tråden mens jeg driver og veiver den rundt.. (gudene vet hvorfor her også) det gikk opp for meg når jeg først var kommet meg hjem.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #532 Del Skrevet 3. juni 2012 Jeg tissa en gang på do..... Greit nok det - hvs jeg bare hadde husket å lukke opp dolokket først 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ms_kwang Skrevet 3. juni 2012 #533 Del Skrevet 3. juni 2012 Jeg tissa en gang på do..... Greit nok det - hvs jeg bare hadde husket å lukke opp dolokket først Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totes_mc Skrevet 3. juni 2012 #534 Del Skrevet 3. juni 2012 Jeg tissa en gang på do..... Greit nok det - hvs jeg bare hadde husket å lukke opp dolokket først Det har jeg gjort også! Haha, er det mulig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 13. juni 2012 Forfatter #535 Del Skrevet 13. juni 2012 Var på butikken rett bortenfor. La varene på båndet, sa hei til hun i kassa, betalte, sa "ha det bra" og gikk mot døren. "Skal du ha med varene?!" ropte hun i kassa, da jeg var på vei ut døren... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 13. juni 2012 #536 Del Skrevet 13. juni 2012 Huff, en kunde spurte meg hva en vare kostet, jeg tar produktet fra henne, sjekker på kassen og sier "179,-". Hun ser dumt på meg og sier "unskyld?", hvor jeg igjen svarer prisen, "179,-". Jenten stirrer fortsatt på meg, sværet spørrende før hun så fint sier "Jeg spurte hvilken farge det var..?". Følte meg dum da ja, autopilot ftw! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 13. juni 2012 #537 Del Skrevet 13. juni 2012 Så skulle jeg dusje og vaske håret før jeg la meg. Etter hårvasken grep jeg balsamen min som er på en sånn spruteflaske (sånn som ikke skal skylles ut igjen). Luften på badet var så full av shampo, parfymelukter etc. at jeg kjente ikke noe uvanlig. Helt til jeg satte meg ned i sofaen og pusen gikk amok på håret mitt. Hun formelig antastet det! Malte som en gal og slikket vilt! Jeg skjønte ikke noe, helt til jeg skulle gå og ta tannpussen og jeg så Catnip-flaska stå på badekarkanten.. Hvordan den hadde havnet der aner jeg ikke, og hvor balsamen er aner jeg heller ikke.. Å herregud jeg døøør! :skratte: Jeg har forøvrig selv gått inn på badet for å skylle tallerken etter middag, lagt fra meg briller og lommebok i både fryser og kjøleskap, og leita etter brillene mens jeg har hatt dem på. At jeg kan se mens jeg leiter er åpenbart ikke godt nok hint. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 13. juni 2012 #538 Del Skrevet 13. juni 2012 Jeg pleier alltid å låse sykkelen i bakhjulet. Men på besøk hos venninne passa det bedre å låse i forhjulet. Heg må ha gjort meg selv veldig forvirra, for da jeg skulle hjem låste jeg opp sykkelen fra forhjulet, gikk til bakhjulet, låste på nytt og prøvde å sykle. Innså problemet og låste opp bakhjulet og syklet hjem.. Herregud. Forrige uke: Klokken 17: drar på butikken, låser sykkelen, glemmer nøkkelknippet i låsen. Sykkelen står heldigvis der med nøklene i behold. Klokken 19: er hos venninne, roter bort nøkkelknippet, bruker EN TIME på å finne dem Klokken 23: kommer hjem, låser meg inn Dagen etterpå: finner ut at jeg glemte nøkkelknippet i døra.. Hele natta.. Løsning: har bundet nøkkelknippet fast til veska. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
noreally Skrevet 13. juni 2012 #539 Del Skrevet 13. juni 2012 For noen uker siden la jeg nesten varene mine oppi en annen sin handlevogn.. var flaut nok det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #540 Del Skrevet 14. juni 2012 Tok meg en powernap etter skolen, og våknet opp klokken åtte. Trodde jeg hadde forsovet meg til skolen, og sendte febrilsk melding til min mor om hvor syk og dårlig jeg følte meg, og jeg kunne absolutt ikke dra på skolen.. noen minutter senere fikk jeg svar at klokka var åtte om kvelden.. Kjæresten og jeg skulle kaste søpla før vi dro på butikken, og tok posene inn i bilen så vi kunne stoppe ved søplekassene. Etter noen minutter med kjøring, merker vi at bilen ikke lukter særlig godt.. hvem hadde glemt å kaste søplet? Anonym poster: 26e455c33140efcebd166697d8aa2d3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå