Gå til innhold

Beste kaffen i Oslo ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

ja overskriften sier vel det meste, skal møte ei vennine i byen i Oslo i morgen. Vi skal ta en god kaffe på en cafe. Da jeg og henne er to frappuchino menneske ( helst uten kaffe:P) menneske, ANER jeg ikke hvor jeg skal ta henne med. Har fått tips om waynes coffee. Men tror ikke de har frappuchino der uten kaffe :gjeiper:

dette ble alt i alt meget kaotisk, men ja, noen som har noen gode Cafe tips, med gode kaffer eller frappuchino ? :) Da blir jeg såå glad :kaffekopp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Venner på Grønland i Oslo!

God mat, god kaffe og god stemning! :hjerte:

Edit: Aner ikke om de har frappuchino - drikker det ikke! Men de har mange andre gode kaffer! :)

Endret av Christina_
Skrevet

Hva er frappechino uten kaffe? Er det ikke kaffe i det? Frappuchino som ikke inneholder kaffe, er vel mer en milkshake?

Skrevet

Hva er frappechino uten kaffe? Er det ikke kaffe i det? Frappuchino som ikke inneholder kaffe, er vel mer en milkshake?

nja når jeg bodde i london var vi hele tiden på noe som het Coffe republic. Der serverte de frappe med sjokolade/jordbær/smash/snickers osv

Skrevet

Nå er ikke jeg ekspert på det punktet, men hva skiller en jordbær frappe fra jordbærmilkshake?

Skrevet

En frappe inneholder kaffe ja. Men ikke espresso - det er noe kaffegreier i det pulveret, eller hva de enn de bruker for å lage den. Så kan pulveret i tillegg inneholde smak - feks snickers, jordbær osv. En frappe lages av isbiter, melk og kaffepulver eller -sirup med eller uten smak. Milkshake lages vel av melk, smakstilsetninger og evt. iskrem.

Skrevet

Dra på den kafeen som ligger på hjørnet der hvor trikken svinger inn, rett ovenfor Hansken, ikke langt unna Dubliner. Skansen ligger på andre siden av gata. Skjønner du hvor jeg mener?

Husker ikke hva kafeen heter, men der har de byens beste frappé/ frappuccino :jepp:

Skrevet

En frappe inneholder kaffe ja. Men ikke espresso - det er noe kaffegreier i det pulveret, eller hva de enn de bruker for å lage den. Så kan pulveret i tillegg inneholde smak - feks snickers, jordbær osv. En frappe lages av isbiter, melk og kaffepulver eller -sirup med eller uten smak. Milkshake lages vel av melk, smakstilsetninger og evt. iskrem.

ahh der ble jeg smartere også ! :) Nei men da vil jeg vel ha kaffe i den da :P:skratte: da er det det jeg er på utkikk etter i Oslo :gjeiper:

Skrevet

Dra på den kafeen som ligger på hjørnet der hvor trikken svinger inn, rett ovenfor Hansken, ikke langt unna Dubliner. Skansen ligger på andre siden av gata. Skjønner du hvor jeg mener?

Husker ikke hva kafeen heter, men der har de byens beste frappé/ frappuccino :jepp:

æhm.. nei igrunn ikke :sjenert:

Skrevet

People & coffe?

Skrevet

BDen desidert beste kaffen i Oslo finner du hos Tim Wendelboe, på Grünerløkka. Han er flere ganger verdensmester i både cupping og baristakunst, all kaffen brennes, kvernes og tilberedes fersk hver dag i lokalene der.

Men.. jeg tviler på at du får noen frappucino uten kaffe der.

Skrevet

Jeg sier også Tim Wendelboe, veldig proffe og veldig god kaffe :bolledeig:

Skrevet

æhm.. nei igrunn ikke :sjenert:

People & coffe?

Ja! :)

Jeg sier også Tim Wendelboe, veldig proffe og veldig god kaffe :bolledeig:

HELT uenig! Langt fra proffe og skikkelig dårlig kaffe :kjefte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...