fionel Skrevet 10. oktober 2010 #1 Skrevet 10. oktober 2010 ja overskriften sier vel det meste, skal møte ei vennine i byen i Oslo i morgen. Vi skal ta en god kaffe på en cafe. Da jeg og henne er to frappuchino menneske ( helst uten kaffe:P) menneske, ANER jeg ikke hvor jeg skal ta henne med. Har fått tips om waynes coffee. Men tror ikke de har frappuchino der uten kaffe :gjeiper: dette ble alt i alt meget kaotisk, men ja, noen som har noen gode Cafe tips, med gode kaffer eller frappuchino ? Da blir jeg såå glad
Christina_ Skrevet 10. oktober 2010 #2 Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Venner på Grønland i Oslo! God mat, god kaffe og god stemning! Edit: Aner ikke om de har frappuchino - drikker det ikke! Men de har mange andre gode kaffer! Endret 10. oktober 2010 av Christina_
Fanta Exotic Skrevet 10. oktober 2010 #3 Skrevet 10. oktober 2010 Hva er frappechino uten kaffe? Er det ikke kaffe i det? Frappuchino som ikke inneholder kaffe, er vel mer en milkshake?
fionel Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 10. oktober 2010 Hva er frappechino uten kaffe? Er det ikke kaffe i det? Frappuchino som ikke inneholder kaffe, er vel mer en milkshake? nja når jeg bodde i london var vi hele tiden på noe som het Coffe republic. Der serverte de frappe med sjokolade/jordbær/smash/snickers osv
Fanta Exotic Skrevet 10. oktober 2010 #5 Skrevet 10. oktober 2010 Nå er ikke jeg ekspert på det punktet, men hva skiller en jordbær frappe fra jordbærmilkshake?
Kladd Skrevet 10. oktober 2010 #6 Skrevet 10. oktober 2010 En frappe inneholder kaffe ja. Men ikke espresso - det er noe kaffegreier i det pulveret, eller hva de enn de bruker for å lage den. Så kan pulveret i tillegg inneholde smak - feks snickers, jordbær osv. En frappe lages av isbiter, melk og kaffepulver eller -sirup med eller uten smak. Milkshake lages vel av melk, smakstilsetninger og evt. iskrem.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #7 Skrevet 10. oktober 2010 Dra på den kafeen som ligger på hjørnet der hvor trikken svinger inn, rett ovenfor Hansken, ikke langt unna Dubliner. Skansen ligger på andre siden av gata. Skjønner du hvor jeg mener? Husker ikke hva kafeen heter, men der har de byens beste frappé/ frappuccino
fionel Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #8 Skrevet 10. oktober 2010 En frappe inneholder kaffe ja. Men ikke espresso - det er noe kaffegreier i det pulveret, eller hva de enn de bruker for å lage den. Så kan pulveret i tillegg inneholde smak - feks snickers, jordbær osv. En frappe lages av isbiter, melk og kaffepulver eller -sirup med eller uten smak. Milkshake lages vel av melk, smakstilsetninger og evt. iskrem. ahh der ble jeg smartere også ! Nei men da vil jeg vel ha kaffe i den da da er det det jeg er på utkikk etter i Oslo :gjeiper:
fionel Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #9 Skrevet 10. oktober 2010 Dra på den kafeen som ligger på hjørnet der hvor trikken svinger inn, rett ovenfor Hansken, ikke langt unna Dubliner. Skansen ligger på andre siden av gata. Skjønner du hvor jeg mener? Husker ikke hva kafeen heter, men der har de byens beste frappé/ frappuccino æhm.. nei igrunn ikke
venus_ Skrevet 10. oktober 2010 #10 Skrevet 10. oktober 2010 Dra på den kafeen som ligger på hjørnet der hvor trikken svinger inn, rett ovenfor Hansken, ikke langt unna Dubliner. Skansen ligger på andre siden av gata. Skjønner du hvor jeg mener? Husker ikke hva kafeen heter, men der har de byens beste frappé/ frappuccino People & coffe?
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #11 Skrevet 10. oktober 2010 BDen desidert beste kaffen i Oslo finner du hos Tim Wendelboe, på Grünerløkka. Han er flere ganger verdensmester i både cupping og baristakunst, all kaffen brennes, kvernes og tilberedes fersk hver dag i lokalene der. Men.. jeg tviler på at du får noen frappucino uten kaffe der.
HerbGirl Skrevet 11. oktober 2010 #12 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg sier også Tim Wendelboe, veldig proffe og veldig god kaffe
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2010 #13 Skrevet 11. oktober 2010 æhm.. nei igrunn ikke People & coffe? Ja! Jeg sier også Tim Wendelboe, veldig proffe og veldig god kaffe HELT uenig! Langt fra proffe og skikkelig dårlig kaffe
Wonders Skrevet 14. oktober 2010 #14 Skrevet 14. oktober 2010 (endret) hvorfor sjekker dere ikke ut de som alt har hundrevis av omtaler??? www.vibb.no er jo skapt for slike spm :rødme: her er hva noen har sagt om Tim Wendelboe http://vibb.no/Company.asp?CompanyID=14170&Name=Tim+Wendelboe Selv stemmer jeg på Kaffefuglen ved St.Olavsplass http://www.fuglen.no/ Endret 14. oktober 2010 av Wonders
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå