Gå til innhold

Bytte ut fett med muskler


Gjest petre

Anbefalte innlegg

Kanskje et dumt spørsmål, men hvor mye kalorier skal jeg ha i meg? Vil bytte ut fettet med muskler. Samme som jeg spiser idag eller trengs det mer pga økt treningsmengde (ca. 3 dager i uken på Sats)? Selvfølgelig ikke krise om jeg går ned et par kilo, men er ikke målet.

Veid meg for første gang på 3 år. Veide nesten det samme som før, men har gått opp 2-3 buksestørrelser.

Mer stillesittende arbeid har gjort sitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

eeeh. d år hvertfall ikke bytte fett å muskler. men med trening så blir du sterker -d vil si får mere muskler. å du forbrenner mer -fett blir da forbrent.

selv prøver jeg å ete litt hver tredje time.

prøver å les å litt på greteroede.no også . følger d ikke slavisk jeg for orler ikke tell kaloriene, men d gir sånn litt peil om hva en bør ligge på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hun vel mener at hun ikke ønsker å slanke seg vektmessig, men at hun gjerne beholder samme vekt, men blir kvitt fettet og får mer muskler istedenfor, og DET er veldig mulig.

Jeg aner ikke hvor mange kcal som må til for det, da jeg aldri teller kcal, så aner ikke hvor mye du må spise og hvor mye du må trene.

Jeg har gjort akkurat det du sier, jeg er nesten samme vekt som før, men masse fett har blitt borte og muskler har erstattet (regner jeg med, siden vekta altså er så godt som den samme).

Jeg trener mye, ca 8-10 timer i uka, prøver å beholde 1-2 hviledager i uka (altså treningsfrie). Spiser variert og sunt, og nok uten å spise for mye. (gjøres ved å spise jevnlig, men aldri spise så mye at jeg føler meg full etterpå. Jeg fyller på, men fyller ikke til topps.)

Det som er viktig tror jeg, er at du finner ett kosthold som er sunt og som fungerer for deg (slik at du føler du kan spise noe du liker, men begrenser slik at du ikke overspiser), og finner varierte treningsformer som gjør at det er moro å trene og at du kan gjøre det endel uten at du føler det er noe pes. (selv trener jeg både dans, styrke, boksing, zumba, powerwalking, og tar aldri en treningstime hvis jeg ikke har lyst. Siden jeg velger noe jeg faktisk liker, så er alltid treningen lystbetont og dermed er det heller ikke noe slit å fortsette.)

Lykke til uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Det var det jeg mente ja :)

Er egentlig ganske flink å spise variert og sunt, får prøve å øke inntaket litt da, og se hvordan det går. Regulerer seg kanskje naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv kostholdsdagbok i en ukes tid (eller to), så får du kanskje en bedre oversikt over hva som kan forandres, hva som er bra osv. Jeg tror vi har veldig lett for å lure oss selv til å tro at kostholdet er bedre enn det egentlig er. Kosthold er veldig viktig og kan være med på å enten bremse treningsresultatene dine, eller gjøre dem bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...