Gå til innhold

Hodepine

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har de siste 3 ukene hatt hodepine nesten hver eneste dag, og det går ikke over i løpet av dagen heller. Det starter når jeg våkner om morgenen, og holder på (ofte) til jeg går å legger meg om kvelden. Begynte å studere sykepleie i høst, og tror selv det kan ha noe med stress å gjøre. Jeg har aldri opplevd slik hodepine av stress før, og er derfor usikker på om det er dette det kommer av. Først i dag tok jeg paracet mot smertene, men kjenner fremdeles at det verker i hodet eller veldig lette smerter. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive smertene, men de kommer som regel på en av sidene av hodet, og bak øyet.

Har tenkt å bestille time til legen om ikke smertene gir seg, men vil gjerne høre om det er noen av dere som vet hva det kan være/som har hatt det slik selv?

Og er det noen som vet om jeg kan dra på helsestasjon for ungdom å snakke med helsesøster/lege der når jeg er 20 år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan godt være stresshodepine ja. Er plaget med det selv, så vet hvordan du har det. Utrolig frustrerende og ha så vondt bestandig. Ta en tur til legen og hør hva han/hun har å si. Paracet hjelper nok ikke. Har du vondt i nakken/skuldrene i tillegg? Det kan feste seg i musklene vet du, så du bør få gjort noe raskest mulig :)

Skrevet

Det kan godt være stresshodepine ja. Er plaget med det selv, så vet hvordan du har det. Utrolig frustrerende og ha så vondt bestandig. Ta en tur til legen og hør hva han/hun har å si. Paracet hjelper nok ikke. Har du vondt i nakken/skuldrene i tillegg? Det kan feste seg i musklene vet du, så du bør få gjort noe raskest mulig :)

Nei, er heldigvis ikke plaget med nakke/skuldre (enda i allefall). Det er veldig frustrerende, og ikke minst slitsomt. Føler ikke jeg får gjort noe fornuftig siden jeg alltid må bruke den tiden jeg har fri til å slappe av. Må vel bestille time til legen snart da, så får jeg høre hva han sier.

Takk for svar :)

Skrevet

Drikker du nok vann? Jeg hadde problemer med hodepine før jeg begynte å drikke mye mer vann i løp av dagen.

Og ellers kan man få jo hodepine av inaktivitet (lite trening) og ikke minst for lite frisk luft.

Jeg synes det høres ut som stresshodepine, men kanskje det er en kombinasjon av flere ting? Hodet sier ofte fort ifra dersom det er noe kroppen ikke liker.

Skrevet

Jeg ville tatt en tur til optikeren hvis du ikke har sjekket synet på en stund. Jeg regner med at et nyoppstartet studium innebærer en del lesing, og når du sier at det gjør vondt på baksiden av øyet så kan det gjerne komme av anstrengt øyemuskulatur. Jeg hadde mye vondt i hodet da jeg gikk på vgs, og det viste seg at jeg måtte begynne med linser. Det hjalp masse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...