Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er veldig matlei om dagen. Føler at det bare går i det samme hele tiden, spesilet taco/ kjøttdeig og egg. Samboern min er på diett der han ikke skal spise noe karbohydrater. Synes det utrolig kjedelig for når jeg skal lage middag tenker jeg mest på hva han kan spise. Jeg gidder ikke å lage en middag til han og en middag til meg.

Noen tips på hva jeg kan lage som passer til han, men samtidig til meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøtt eller kyllingfilet.

Ovnbakte grønnsaker og poteter.

Ulik type saus og kraft.

Om han ikke spiser paste, ris så kan vel du lage til deg selv.

Skrevet

Ovnsbakt laks eller torskefileeter med grønnsaker. Server med ei linsestuing eller bønner.

Kylling i leirgryte i ovnen.

Chili con carne.

Du kan også pakke fisk og grønnsaker rett i folie som du hiver i porsjonspakninger i stekeovnen.

Eller du kan legge diverse godsaker i ei lasagneform (bare fantasien setter grenser..mange forskjellige gr.saker kan brukes..blomkål/brokkoli,squash,auberginer,tomater osv, som du dekker med hvit saus,bacon e.l og dekker tilslutt med et ostelokk.

Gjest Gjest_sunglasses
Skrevet

Det finnes HAUGEVIS av retter som krever lite karbohydrater, ja faktisk enda flere enn retter med karber. Trikset er "bare" å finne disse. Google "lavkarbo-oppskrifter", besøk lavkarbo.no og prøv deg fram - da blir det kanskje lettere å ordne middager. Samboeren din kan kanskje diske opp et par retter på kjøkkenet for dere, han også?

Nøkkelordene i lavkarbokosthold er; kjøtt og grønnsaker. Lag heller litt ekstra grønnsaker framfor å koke ris/poteter/pasta.

Skrevet

Er jo bare å lage ris/poteter/pasta dersom du ønsker det og sa kan han spise grønnsaker som erstatning. Har du ovnsbakte grønnsaker så kan du ha poteter oppi som kun du forsyner deg av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...